Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malířce

19. 06. 2004
3
0
2045
Autor
Dr_Mephisto

Malířce

Chci z obrazu tvého, z barev a tahů štětce,
ruce své vztáhnout ze schnoucího oleje,
poodhalit šíji tvou, jež skví se tak křehce
v závoji vlasů, žel na to už pozdě je.

Do chmurného odstínu, má krásná malířko,
uložíš ruce mé v okovech tlející,
tvář za mříže reznoucí, po zemi tříštíš sklo,
štětec žhne pochodní v dřevěné hranici.

Pohlížíš do ohně, zde mé barvy vyblednou
do šedi popela – nevstanu z Fénixe,
tvé slzy nezraní tu kremaci nevzhlednou…

Věz, marno je malířko nad dílem modlit se,
nad dílem vhozeným do dalekých časů,
jen pro touhu básníka dotknout se tvých vlasů.


Dr_Mephisto
23. 06. 2004
Dát tip
Craerassy: Díky. To jsem rád, možná to je tím, že máme podobný pohled, mě se tvá tvorba líbí velice. Mimochodem, už máš něco nového?

Dr_Mephisto
23. 06. 2004
Dát tip
avi

Craerassy
23. 06. 2004
Dát tip
nějak moc práce, tak jen jednu slátaninku jsem te´d vypotila, ale nic moc:-)

Craerassy
22. 06. 2004
Dát tip
a přes kritiky se mi tahle líbí:-) tip

Mě se na tom právě líbí ta archaičnost ....moc líbí...*

Puntík
21. 06. 2004
Dát tip
Nevím proč, něco mi nesedí na spojení: uložíš ruce mé v okovech tlející, ale asi je to jen mů¨j pocit.

Waawe
21. 06. 2004
Dát tip
myslím, že to není špatné...určitě se to bude líbit, ale mně osobně vadí patetické obraty a slovesa dohnaná k totálnímu archaismu...jinak říkám, není to špatné, jsem rád, že dnes vůbec ještě někdo píše podobným stylem (proč tady ne, že)... ale není to prostě mů cup of cofee... jinak se měj fajn m.

Dr_Mephisto
21. 06. 2004
Dát tip
Luční_kvítí a copretinka: Dík. Mě je prostě nejbližší klasická forma, tak se ji držím. Puntík: "Do chmurného odstínu uložíš ruce mé v okovech tlející..." Říká se, že ruce vypovídají o člověku, proto ten odstín a okovy... Waawe: Díky. Už nás moc v tomto stylu nepíše, ale zase nás není tak málo :o) Každý si hledá to své...

Dr_Mephisto
20. 06. 2004
Dát tip
sleeping_beauty: Hledáš veselé, dobré konce? Pusť si pohádku. Inu, svět si malujeme v barvách, jaké máme zrovna po ruce... :o) Rufus: Díky. noeran: To jsem potěšen.

Dr_Mephisto
20. 06. 2004
Dát tip
Neřekl bych že se poezie dělí na starou a novou. Ona poezie má svá pravidla a neřídí se časem. Možná je to tím, že to bylo psaný pro určitou osobu, které bylo jasné co tím chci říct a takhle bez kontextu to možná není ono.. :o)

Dr_Mephisto
20. 06. 2004
Dát tip
Nepřínosný komu? Neexistuje básník, kterého by četli všichni. Každý má svou skupinu čtenářů, já mam svou, ty zase svojí (teď nemyslim tady na Písmáku, ale všeobecně). Když něco vydam, nemůžu čekat, že si to koupí každý druhý člověk. My dva máme prostě každý jiný pohled na poezii a na svět. Tak je to i např. s obrazy. Co někdo vychvaluje do nebe, to já nemusim a naopak.

Dr_Mephisto
20. 06. 2004
Dát tip
Ale lze tvořit i v (a "o") nové době v klasické formě, nebo ne? Vem si vážnou hudbu...

Rufus
19. 06. 2004
Dát tip
...jo dotknout se vlasů... konec se mi líbí v duši...

noeran
19. 06. 2004
Dát tip
dělá to na mě docela atmosféru... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru