Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lidi jsou jenom zvířata

22. 06. 2004
5
0
3612
Autor
CMax

Mohlo být asi deset hodin večer a já se šel projít po městě. Právě jsem procházel po cestě mezi poli a zdejším sídlištěm, když vtom se mi v mysli zjevil obraz termitiště. Ano, přesně tak. Celé ty řady panelových domů vedle polí mi najednou připadaly jako termití kolonie. A tak mě napadla taková otázka, jaký že je to vlastně rozdíl mezi tím člověkem a zvířetem?
 
     Vždyť ti lidé jsou opravdu jako termiti. Žijí v koloniích, které nazývají vesnicemi, městi, vekoměsty a nevím jak jinak, každý má svojí vlastní kukaň - místečko, kde přebývá, a kterých jsou stovky vedle sebe, byty a domy. Pracuje, aby přežil, přežívá proto, aby mohl pracovat dál, rozmnožuje se, aby přežila lidský živočišný druh a poté umírá.
    
     Snad jediný rozdíl mezi dnešním člověkem a zvířetem je takový, že člověk potřebuje zábavu. Ačkoliv možná i ti termiti se svým způsobem baví, pouze to nikdo nedokázal. Ale u takových psů je to celkem očividné, že jich spousta také zábavu potřebuje.

    

     A ještě jedna taková drobnost - člověk k cílům, které má kdejaké zvíře využívá velice zvláštních a složitých způsobů. K tomu, aby mohl mít svoji místnůstku potřebuje papíry s různými podpisy a razítky. Nepracuje pro jídlo, ale pro peníze a teprve s těmi je s to obstarat si potravu... atd.
 
     A co tedy dělí člověka od zvířete, kromě složitého způsobu, jak přežít a jak se postarat i o přežití lidského rodu? V dnešní době se takový člověk těžko hledá. Všichni se totiž narodí, učí se, pracují, mezitím si založí rodinu a umřou. Ne! Nejsou to šaty, co dělají člověka. Není to ani slušnost, či výchova v jakémkoliv smyslu. A pokud člověk neumí ve správném směru využít svou inteligenci, tak ani ta ho nedělí od veškeré ostatní zvěře.

    

     Podle mého názoru se člověk od zvířete opravdu oddělí teprve tehdy, když si najde svůj "vyšší" smysl života. Všechna zvířata se totiž starají pouze o vodu, potravu a páření. A právě člověk tu je od toho, aby krom těchto povinností plnil ještě další. Paulo Coelho v knize Alchymista, nazval tento smysl života "OSOBNÍ PŘÍBĚH ČLOVĚKA". Něco, čeho je schopen pouze člověk. Může to být spojení s bohem, putování světem, objevení záhady nějaké dávné říše či nalezení svého ztraceného sourozence apod. Dnes bohužel, jsou skoro všichni lidé jako zvířata :(. A to je smutné.....


Brrr, nesnáším tyhle připomínky: "Dnes bohužel, jsou skoro všichni lidé jako zvířata :(. A to je smutné....." Vždycky mi to znělo takhle: "Já jsem - narozdíl od vás, termiti - našel smysl života". Nepodceňuj a hlavně nepohrdej termity. To je taková moje připomínka, která formuje můj smysl života.

Pisces
23. 07. 2004
Dát tip
Alchymistu jsem četla šestkrát a pokaždé jsem tam objevila něco nového. (BTW: Od Coelha jsem četla všechno). A přesně o to se snažím - nalézt nějaký vyšší smysl života. Zatím se mi to moc nedaří, ale to se snad časem změní ;) Tvoje úvaha je pěkná, předmětná a myslím, že by mohla být i delší a rozvinutější. T*****

Hiio
01. 07. 2004
Dát tip
Gratuluji k takovému názoru a zároveň chci říct, že s ním souhlasim. Zvíře zabíjí, aby utišilo hlad a přežilo a člověk pro radost. Chci být zvíře :-))) ( mimochodem veverka)

Zbyhoň
25. 06. 2004
Dát tip
Trošku neučesanej sloh, pár chyb. Jo, lidi tuhle planetu ničí. A nerad střílím do vlastních řad, ale každý z nás. Víte, kolik chemikálií se spotřebuje na výrobu jediného počítače? A pochybuji, že větší množství z nás píše svá dílka svědomitě na papír, datluje v knihovně... A když si koupím jedinou bonboniéru zbytečně v plastu, bojím se, že už nemám právo si zde stěžovat...

sk8ergirl
24. 06. 2004
Dát tip
Já docela souhlasím s Agátkou_....nevím, ale řekla bych, že člověk se až moc naučil využívat tu svou "moc" a přitom to nejúžasnější na světě nenávratně ničí...

jimmiv
23. 06. 2004
Dát tip
:o) *** T ***

Schwalbe
22. 06. 2004
Dát tip
Tak, tak. Souhlasím. Ba, někteří lidé jsou ještě pod úrovní zvířete. Zvíře jí jen když má hlad a pije, jen když má žízeň - člověk - ten si z toho vypěstoval sklon. Páření - zvíře poslouchá svůj přirozený pud, člověk - ten si ze sexu udělal modlu, takže často nedokáže myslet na nic jiného. A tak by šlo pokračovat dále - například zvíře nedovede nenávidět ....

SilverArrow
22. 06. 2004
Dát tip
Hlavu vzhůru! Dokázali jsme, že to dokážeme!

Andulka
22. 06. 2004
Dát tip
hm hm hm....snad proto se panelakum rika kralikarny...:-))). Pises to jednoduse a proto me mile prekvapil zaver. Jen bych z neho vyhodila ty dve posledni vety..... soudis druhe aniz bys o nich neco vedel. Jsou lide takovi a makovi. Vzdycky byli......Jinak je moc fajn si pripomenout, ze zit je o necem jinem nez dobrem bydlu...a za to ti davam *

Agátka_
22. 06. 2004
Dát tip
Kdyby byli všichni nebo aspoň většina lidí jako zvířata,myslím,že svět by byl o moc krásnější,čistši,zdravější a méně podlejší......

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru