Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svítání

25. 06. 2004
3
0
2409
Autor
Cheeky

Matematika a konec roku... a taky spousta myšlenek.

 

 

  Začalo svítat. Rozhodla jsem se jít, po probdělé noci jsem si opláchla oči a postavila se na nohy jako pokaždé. Jako každé ráno, s novou  nadějí, že dneska bude líp, s nadějí, že jednou mi někdo podá ruku a na ty nohy mi pomůže. Slunce se objevilo na obzoru a pohladilo mě po tváři. Vlasy mě šimraly v obličeji, ale proč je dávat pryč? Stejně tu nikdo není, jen já a moje myšlenky. Kam jít? Mám se otočit zpátky, vrátit se do města, civilizace, která mě někdy ubíjí a někdy pomáhá? Občas se ráda ztratím v davu. Jen tak bloudím mezi lidmi, odhaduji povahy a jejich cesty. Ale ještě radši jsem sama, Ležím v trávě a koukám do nebe...

 

  Pomalu jsem vstoupila do kolejiště a vydala se směrem k městu. Zítra bude konec světa a já nechci být sama. Nechci čekat na smrt a tupě koukat do prázdna. Mám ještě šanci něco udělat. Zároveň s mou úvahou jsem přešla do běhu. Běžela jsem po štěrku a občas zakopla o pražec, nohy v okopaných botaskách bolely, ale já věděla, že mě bolest nezastaví, ne teď a ne tady...Chci držet někoho za ruku a až to přijde, pevně ji stisknout...

 

  Doběhla jsem na nádraží a zastavila se. Neptala jsem se znova kam teď... věděla jsem to. Dávno jsem věděla kam chci jít. Buď se ztratím navždy, nebo půjdu za ním. Procházela jsem nádražní halou a cítila na sobě pohledy cestujících. Když jsem našla odvahu zvednout oči z popraskané podlahy, setkala jsem se s pohrdáním a odporem. Měla jsem chuť vykřičet ze sebe: "Jak byste sakra vypadali vy, po noci ve volné přírodě?!" Než jsem však dokončila myšlenku, nohy mě vynesly ven, do horka asfaltu a smogu aut. Vydala jsem se dobře známou cestou, kudy jsem chodila snad stokrát denně a zazvonila u dveří. Nejsem nečekaný host a v jeho očích nebylo překvapení.

 

 A další den konec světa nenastal.


Eva_S
22. 01. 2006
Dát tip
psaný dobře.... ale nic moc výraznýho....a docelas' mě dostala s tou "volnou přírodou"....

Cheeky
27. 06. 2004
Dát tip
Nicollette, Alive: holky ten konec světa... bylo to myšlený možná trochu hlouběji, možná v tom má trochu prsty Nedllyod, nebo možná taky znáte ten pocit, že když někoho ztratíte, přály by jste si, aby ten konec světa nastal? nebo už se prostě těším na film Den poté :o)... tak jako tak, konec světa tam hraje svou roli a chtěla jsem jím ukázat, že člověk potřebuje být na někom závislý a mít koho držet za ruku... díky němu se ta dívka rozhodla jadnat tak jak jednala.. a nebýt konce, asi by se k tomu nerozhoupala, i když po tom dlouho toužila, zůstal by to její sen a tajemství... Alive, k otřepanýmu konci... já vím, že láska, návraty a odchody jsou věčný téma, ale taky bez nich by to nebylo vončo...tyjo, napsala jsem jak jsem to napsala, děkuju moc za kritiky, já se příště poučím ;o) Nicollette, cholka, u tebe jsem ráda, že se ještě ozveš a taky doufám, že zase jednou něco zplodíš ;o) už se těším... Alive, ty pohledy lidí mě naopak taky těší... já jsem ráda, že ty pohledy přitahuju... dokud je přitahovat budu, bude mě těšit, že nejsem jedna z davu... smráknu tvoje díla... měj se krásně... CH.

ondrech
27. 06. 2004
Dát tip
Jo, v matice se dobře píše, ale v češtině to kantorům ani nevadí...***tip

Nicollette
26. 06. 2004
Dát tip
Napsané je to moc hezky, tvůj sloh mi sedí.... pointa mi ale nějak uniká.... ztratit někoho znamená konec světa?... v tomhle bludu žiju už přes rok, ale.... teď zrovna mi to přijde jako nesprávná myšlenka.... buď moudřim, nebo ztrácim cit...anebo je to obojí stejné..... *

Alive
26. 06. 2004
Dát tip
Moc se mi to líbilo až k poslední věte... hezký myšlenky i zbůsob psaní, zajímavý..ale ten konec...K tak hezky netradičně pojatý povídce dost otřepanej a běžnej..a....souhlas s Nicollette ztratit nekoho znamená konec světa? A ještě něco..ty pohledy lidí...to taky znám :o)))...když děláš něco neobvyklýho a jinými neuznávanýho, jak se nikdo neudrží a divně kouká... mě to vždycky přijde hrozně k smíchu.. zlepší mi to náladu..utvrdí mě to v tom, že já nejsem ten kdo není v pohodě...já blbě nekoukam :o))).... Nebuď smutná, sluníčko tu bude pořád*

Jeheheman
25. 06. 2004
Dát tip
no jo, působí to trochu jakoby ta holka přiběhla z lesa rovnou do centra Prahy

idle
25. 06. 2004
Dát tip
by jste?

Cheeky
25. 06. 2004
Dát tip
Maxima_Gali: probdělá noc... spát ve volné přírodě bych si taky netroufla :o) Jeheheman: jsem z malýho města... u nát o tak vážně je, vyjdeš z lesa a jseš na nádraží, vyjdeš z nádraží a jseš skoro v centru :o) idle: mě se to zdálo nějaký divný.. opravím

Nedlloyd
24. 06. 2004
Dát tip
tip... komentář v soukromí...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru