Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slza

Výběr: cerna_lovkyne
25. 06. 2004
12
9
6240
Autor
Adams

SLZA

 

     Déšť

     dopadající na písečné duny

     porostlé trávou v jejích očích

     kdy všechno bylo blízko

     a les hovořil o bohatství světa

 

     únor 2002


9 názorů

Oldrich
07. 03. 2013
Dát tip

Jejda. Komentář líbí/nelíbí mi přijde značně nesmyslný. O moji vkusovou libovůli přece vůbec nejde.

Nabídnu tedy jen zpětnou vazbu, kterak na mě ten text působí a jak mnou jakožto čtenáře protekl.

Po prvním čtení vlastně informativním přichází druhé již opatrnější.

Déšť jako samostatný verš přímo na úvod. Implikuje mi to název, ale ten je jiný (Slza). Tím ale oba pojmy Slza - Déšť stavíš do ekvivalence. Na záčátku čtení moje počáteční interpretace (která se samozřejmě mění v průběhu čtení, ale která v průběhu textu stále existuje) je, že popisuješ slzu. Že mi tu vylíčíš obrazem, abych pochopil ze slzy něco, co mi doposud unikalo.

Chtěl jsem i nadále pokračovat verš po verši. Ale není mi sto. Prolínaš pro mě dvě roviny. Pláč a slzy tekoucí očima a tváří a rovinu krajinovou velmi nespojitě se měníci. Duny - poušť, porostlé trávou, les. Z těchto nesourodých vztahů dvou rovin vytváříš jiskření typu ten závěr, který tu byl také výše pochvalně zmíněn: "les hovořil o bohatství světa" ještě důkladně uveden pointuálním A na začátek (ejhle tady přicházi vyvrcholení). Jenže já jsem z toho ambivaletního vztahu lehce rozpačitý. Výsledek působí působivě, ale já mu to tolik nevěřím. Nevěřím, že opravdu má v sobě tolik neuvolněné energie, jak se tváří, že má. Jiskří, ale většina energie (aspoň po mém dojmu) padne na to jiskření...


Jonash
07. 02. 2013
Dát tip

myslím že snad už jenom právě les muže hovořit o bohatství světa.. už jen les.. :)


alcap on e
09. 01. 2013
Dát tip

T


alcap on e
08. 01. 2013
Dát tip

dost dobrý-tip


Čudla
30. 09. 2012
Dát tip
/*

Sigurrós
30. 07. 2012
Dát tip
Pěkné. *

Hesiona
08. 09. 2011
Dát tip
To je kouzelné... všechno bylo blízko...

nevim proč, ale vyvolává to ve mně takové zvláštní pocity, možná to je tím sluníčkem, co začalo dneska svítit, krásné, moc krásné... *

Je to zvláštní - vůbec si nejsem jistá, že vím, o čem to je, ale kupodivu mi to nijak nevadí...krásná*

Eva_S
22. 06. 2005
Dát tip
No....musim ocenit ty nadpísky spaciélně napsaný....je to jak na papíře....Touhle "básní" sem se poněkud zasnila....:)

Eilil
14. 06. 2005
Dát tip
no krásné.. :o) moc pěkná poezie.. :o) navíc taková jemně nadzemská.. :o) t

Markel
12. 12. 2004
Dát tip
Líbilo - T

Kačík
20. 08. 2004
Dát tip
jo.. moc se mi to líbí... *t

Adams
17. 08. 2004
Dát tip
jé, barborko, tebe jsem tu dlooouho neviděl:-)

poslední větou sis ten tip zasloužil.. tak tady ho máš...

Adams
19. 07. 2004
Dát tip
děkuju...tebe jsem tu ještě neviděl:-)

jsem prostě víla... :-)

vesuvanka
26. 06. 2004
Dát tip
a les hovořil o bohatství světa - tip

pěkné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru