Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cennější než život

07. 07. 2004
4
0
3866
Autor
CMax

Tohle mě napadlo včera, a to z několika různých příčin - svátek upálení mistra Jana Husa a potom také jeden zajímavý rozhovor na toto téma. Jistě, nejlepší je mít obojí, ale pokud bych si měl vybrat, zda budu žít třeba jen pět minut pro \"něco, co má smysl\", anebo žít 60 let \"jen tak\", rozhodnu se.......

Znám něco cennějšího než život,

pro co jsem ochoten ho i obětovat

- jeho smysl


Kačík
21. 08. 2004
Dát tip
Ovšem... najít smysl života a pak ten život obětovat... proč?

StvN
19. 08. 2004
Dát tip
To je pak k ničemu, ne? To je jako slíbit ženský, že zavřeš oči, když ti ukáže prsa. (skoro)

naprosto skvělý... *t*

Pisces
19. 07. 2004
Dát tip
Jo, ten prolog to maličko kazí, ale jinak fajn...

LucyH
13. 07. 2004
Dát tip
Moc pekna myslenka. Zajimava a ... poutava.

CMax
11. 07. 2004
Dát tip
jimmiv: Pokud bys žil pro smrt, k čemu žít? Smrt má být součástí života, ne smyslem!

jimmiv
10. 07. 2004
Dát tip
smysl zivota je smrt..........

sallinka
09. 07. 2004
Dát tip
pripada mi jako bys pokazde myslenkam, ktere mam, dal jmeno. dekuji ti za to. bez tebe bych se asi neprobudila... (:

pozorovatel
09. 07. 2004
Dát tip
Chroste, nějak tě nechápu. Případně vysvětli, prosím. Pokud autor a čtenář chápají slovo "smysl" stejně, pak je to správně. Mám takový dojem, že slovo "smysl" se dá chápat vícero. Smysl života je vlastně on sám - život. A tak by se dal obětovat vlastní život za životy druhých - to ano. Hus zemřel pro pravdu. A vůbec většina mučedníků zemřeli pro vlastní přesvědčení. A možná právě to chápali jako smysl jejich bytí. Citát neříká nic nového.

Adam_G
08. 07. 2004
Dát tip
Ještě najít smysl smyslu.

Andulka
07. 07. 2004
Dát tip
hezky si to rekl v tom prologu....a ja s tebou souhlasim...:-)* ...jen ten vlastni vitat je formulovan trochu kostrbate, jeste by sis mel s tim trochu pohrat...:-) Jsou cennejsi zivoty nez ten muj, proto kdyz na to prijde, jsem ochoten ho obetovat. I kdyz muj pokus je taky kostrbaty, lepsi vyjdareni me ale nenapadlo...I kdyz jsem prave dostehovala nabytek z jedne mistnosti do druhe....odpocivam u vychlazene plzne...budiz mi toto omlouvou...:-)

chaImin
07. 07. 2004
Dát tip
a bude to pak mít smysl? 8^)

chalmin: a malo by to bez toho ? ;)

chaImin
07. 07. 2004
Dát tip
mimin: a nemělo by to beze smyslu?

chaImin
07. 07. 2004
Dát tip
rád bych podotkl, že na otázku jaký má průměrný člověk v tomto světě smysl? jsem nalezl odpověď už dávno ..přesněji řečeno 5 odpovědí: zrak, sluch, čich.. 8^)

spící_krása: souhlasím

CMax
07. 07. 2004
Dát tip
Andulka: Takhle to rozhodně není myšleno, že jsou cennější životy než ten můj! chroustajzz: Stojím si za tím a nesmysl to není. Možná to někdy objasním - až se mi bude chtít

děvče
07. 07. 2004
Dát tip
chvíle zamyšlení.....searching....nemá život smysl v sobě samém? +tip pro Tebe- zajímavé úvahy cením

Lishaak
07. 07. 2004
Dát tip
Ohoho, patos až do nebe, ale nevím kolik z tohohle citátu jsi schopen přenést do skutečnosti. Skutečně by ses nechal upálit? No já nevím, ale určitě to není úplně bez bolesti. A to je jenom slebý odvar, někteří lidé byli umučeni k smrti, vydržel bys to, ó šlechetný?

CMax
07. 07. 2004
Dát tip
Jó, Lishaaku, to nevím.... nikdy jsem nic takového podstoupit nemusel(jak je patrno:-) Řeknu to takhle - doufám, že bych to vydržel...

Lishaak
07. 07. 2004
Dát tip
Dobře, země se točí, budu se tě ptát dvaacřicetkrát, pokaždé když řekneš že ano, tak ti vytrhnu jeden zub (bez umrtvení), to jsem zvědavý, kam až se dostanem.

Craerassy
07. 07. 2004
Dát tip
jejky...to je divoký citát...já raději celý život než 5 minut, byť naplněných...:-)

CMax
07. 07. 2004
Dát tip
Lishaak: Já si to zařídim tak, abys mi zuby netrhal - ale jeden by se hodil :-) Craerassy: A k čemu ti potom takovej život bude?

Craerassy
07. 07. 2004
Dát tip
CM...a jaký je ten smysl , pro který stojí za to umřít...hmm..?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru