Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

soudy z rozpaků

Výběr: Print
09. 07. 2004
2
0
2720
Autor
buublinka

 

Je vyslýchána tichem

jeho oči pohrdají

zvláštním způsobem

nesnaží se vyjít vstříc

a slepené ráno

 - uzívané

probíhaly

surrealistické obrazy

jak v biografu

na plátně

spáči v hlubinách

jsou amatéry v herectví

po návštěvách

lžou si výklady;

v davu mluví jen jeden

 město se začíná třít

o nebe; z klína

vyletí hejno ptáků

- svítá

osamělá dívka

znepřítomněna

přemýšlí nad

výbuchy svých tich

když obalena v mouce

mluví pouze oči

které vinu nenesou


slunce zemřelo

déšť drží smutek

a ona s ním

do krápníků holých

jeskyň

křičí

smutné věci

a ze smutných úst

ozvěna vychází

do prázdna

ponechá si tajemství

zatímco budeš chybět


snaží se rozpomenout

co stálo na začátku

jako důležitý

bod

na bázi lásky


hranice vět jakoby se rozplynula


buublinka
13. 08. 2004
Dát tip
Děkuju.

StvN
11. 08. 2004
Dát tip
Nemyslím si, že to, o čem se píše, musí být pravda. Ale občas to autor přežene, pak řeknu, že je to kravina. Můžeš to brát jako můj osobní názor bez váhy. Klidně můžeš.

buublinka
09. 08. 2004
Dát tip
Hlavně, že jsem ti to říkala. Přeleženo volně: Strašlivě nenávidím a trošku mám rád - a. (někdejší Cattulus; nenávidím a miluji) Vy se vždycky necháte zdeptat slovem; tohle tam nepatří a tohle jo. Ne, že bych byla stejná, o tom žádná. A nemyslíš si, že v každé, strofě - sloce je něco, co tam vyloženě nepatří? Co tě sráží buď do reality a nebo ven z ní? Jestli se ti jedná jen o tu konkrétní strofu, tak nikde není napsáno, že pravda pravdoucí je hned první verš; že je osamělá - není, a přesto v ní je takový pocit. /v davu mluví jen jeden město se začíná třít o nebe/ Je jasné, že je tu popsaný celý jediný den, na jeho konci je nějaké to rozhřešení (jako je na konci dne spánek), ale nemusí být jasný; vlastně to může být nic, nebo další otázka, která se řeší třemi tečkami. Obalena v mouce; víš ta barva, ticho - mouka. Bledý obličej, cokoliv, tak sypká. Nevím, proč se potřebuju hájit. Jen kopej.

buublinka
08. 08. 2004
Dát tip
Odi et amo. Vole. Ještě něco: asi jsi mi nevysvětlil, co je na tom kravina, poslouchám.

StvN
08. 08. 2004
Dát tip
Latincky napanimaju. Kravina??? Slova asi. Znepřítomněna...budiž výbuchy tich...záměr...dobře, dá se zkousnout ale obalena v mouce? Samá metafora a najednou výraz tak syrový a skutečný. Na mě to přímo volá - já lžu, ona ve skutečnosti obalena v mouce není.

StvN
07. 08. 2004
Dát tip
Asi vyšší moc.

StvN
06. 08. 2004
Dát tip
To mi připomíná básníky a pana Valeriána. Oblíbený citát. Ať řekneš sebevětší blbost, když to podáš náležitě vědecky, vždycky se najde blbec, který ti zatleská. Tím chci říct, že by správnou recitací zanikla podstata. Při recitaci se posluchač nechává unést především hlasem, ne slovem. Jinak jestli chceš být hliněnkou, tak nechápu, proč se se mnou ještě bavíš.

buublinka
06. 08. 2004
Dát tip
Taky to nechápu.

StvN
05. 08. 2004
Dát tip
V mém podání je všechno taková kravina.

buublinka
05. 08. 2004
Dát tip
Jak myslíš. /pouhá slova Stejně, mohl bys mi k tomu něco připsat? Všechno v tvém podání až taková kravina není (ale představ si svou recitaci toho úryvku a -). Chci být pořád hliněnka, ale taky mi záleží na pohledech jiných.

StvN
04. 08. 2004
Dát tip
osamělá dívka znepřítomněna přemýšlí nad výbuchy svých tich když obalena v mouce mluví pouze oči které vinu nenesou To je ale kravina. Nezlob se na mě, jo?

buublinka
04. 08. 2004
Dát tip
Nezlobím. Dokonce se směju, v tvém podání je to vážně kravina.

gabio
16. 07. 2004
Dát tip
když obalena v mouce mluví pouze oči které vinu nenesou hmmmmmmmmmmmm ¨******************************

Alferi
12. 07. 2004
Dát tip
Nádherná implicitní lyrika. Pro tohle poezii miluju.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru