Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přiznání

23. 07. 2004
0
0
1504
Autor
Wick

" Ve světě zbytečných zmatků ,

kde je jeden mravenec na druhém ,

se člověku zdá ,

že je tam přebytečný , " přiznal se postarší kmet pred dvěma pány postaršího věku , kteří ho dovlekli až sem , na stanici . Viditelně mu vyschlo v ústech , a tak požádal o trochu vody . Komisař posunkem ruky staříka vybidl ať si poslouží a se zájmem se díval jak hltavě pije . Několik kapek mu ulpělo na bradě i na né moc často prané kostkované košili , ale nic si z toho nedělal , a když položil sklenici na stůl , cípem rukávu si bradu utřel .

" Tak pokračujte , občane . "

" Jeden člověk tam ,

  druhý člověk sem ,

  kdo si všimne jednoho ,

docela nezajímavého kaštana , 

který  včera nebo předevčírem zmizel ? "

" Žádám vás občane , aby jste si uvědomil , kde jste a nedělal si vtípky ," upozorní staříka jeden ze dvou přítomných .

" Chápu , " přitáká stařec .

"   Vy nechápete lidské potřeby ,

  které samozřejmě nemají co dělat s úchylkou.

 Takové plánování vám zabere celý den

a vy mi to tak zkazíte ! Vybrat ten správný nůž ,

který musíte trochu ztupit  tak , aby jste byl

přesvědčen o tom , že projede masem a nenechá oběť na pochybách , že pomalu , ale jistě umírá . Vytypovat si místo , čas , den . A když to pak nastane a vy máte šanci použít už dříve zmíněný nástroj  , pochopíte mé potřeby . Nůž zvolna zajíždí do masa a lehce se dotýká všecho , co potká . Je jako milenec .  Něžně se muchluje  a nechce se mu vůbec ven . Po vytáhnutí se můžete podívat dovnitř do té díry - zjistíte , aniž by jste byl doktor , jak si celý svůj život tenhle člověk žil  a pak si můžete vychutnat jen tu slanou chuť lepkavé červené lidské tekutiny . Dívat se jak umírá je stejné potěšení jaké měl i Bůh , když stvořil prvního člověka . Balada pánové . "

Když stařík dokončí svoje přiznání má zcela opocené čelo a zdá se , jako-by  ho ty představy velice vzrušovaly . Byl tak zabrán , že si nevšiml lidí , kteří v místnosti přibyli.

" Odveďte ho ! " poručí svým podřízeným komisař . Obviněný se ani nevzpírá , je tak okouzlen v tranzu .

" Kolik  jich zabil? " ptá se komisaře mladší muž , který byl přítomen celou dobu.

" Pět . A jednoho dneska , ale toho né úplně . Možná ho zachrání . "

" Nechápu proč to dělal . Koníček ? "

" Kolego , kolego , vy jste neposlouchal ?Ve světě zbytečných zmatků , kde je jeden mravenec na druhém ,se přece člověku zdá , že je tam přebytečný . " 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru