Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na slovo skoupá

21. 09. 2000
2
0
3532
Autor
suvicka

Ze tmy se rodí modravá zář, paprsky odhalí Tvou krásnou tvář. Očima bloudíš hluboko ve mně, co že se stalo tisíckrát snad se ptáš. Myšlenky chladí prokřehlá země, abych se nebála tichoučce zašeptáš. Zastavit nejdou mé bezmocné slzy. Proč jen mě opouštíš tak strašně brzy? Co večer našla jsem, mám ztratit ráno. Proč lásku žít není mi přáno? Chceš po mně věc docela nemožnou- -odpověď proč že se toliko rmoutím. Neumím utišit svou duši mátožnou, uvnitř se jako sklo na střípky hroutím. Svou hlavu složenou mám na Tvé hrudi, vidina budoucna mě mrazí a studí. Potkám Tě, nepotkám, řekni mi, lásko, poraď mi má malá, běloučká sedmikrásko. Měla jsem snad říci mu důvod, v čem má můj stesk příčinu, původ? Že moje srdce jen pro něj bije, přestože za oknem lije a lije? Rozumu nemaje, zmatená, hloupá, byla jsem příliš na slovo skoupá.
Vio
02. 04. 2001
Dát tip
...

J
13. 03. 2001
Dát tip
Moc se mi to líbilo*

Albireo
16. 01. 2001
Dát tip
Sůvi, je to tak nehledaně prosté, a proto krásné, jak voda z lesní studánky (fuj, to je profláknuté přirovnání, ale ta voda bývá lahodná).

Albireo
16. 01. 2001
Dát tip
Ještě avízka.

suvicka
04. 01. 2001
Dát tip
No, tak to teda netuším, ale stejně děkuji :c)

Skleboun
27. 12. 2000
Dát tip
tohle je jedna z tech povedenejsich LYRICKYCH basni na tohle tema, co jsem tu cetla...libi semi to a rymy mi taky nevadi, takze co? .o)

clovrdik
09. 12. 2000
Dát tip
Je to dost smutný a zřejmě prožitý. Možná dost rozvláčně dlouhý, ale zase nálada v takovém stavu přesně taková je, tak to byl asi záměr.

Hopeless
13. 11. 2000
Dát tip
Lituji mě zas tak nevzala. Ale tohle je dobrý a výstižný. Fakt, díky ! (jen s tim, že za oknem lijem to už ti docházely síly, ne ?) Každopádně TIP !

zolli
07. 11. 2000
Dát tip
taky Te ctu ;o)

PetrViP
01. 11. 2000
Dát tip
Vyhledem k tomu, že vím přinližně kolik ti je, je to OK. (Uvidíme, co se z toho vyvine později:)

J
23. 10. 2000
Dát tip
Mně se to líbilo.

suvicka
22. 10. 2000
Dát tip
Rytmika, rýmy to není pro mě, mám raděj šprýmy, no to je jedno. Nic mě nenapadlo. Chci tím jenom říct, že máš JiKo úplnou pravdu, asi. Nějak tomu nerozumím. Snad časem k tomu dojdu.

suvicka
22. 10. 2000
Dát tip
Jo a taky - nechte si těch vtípků třeba s duhovkama! Sákriš!

JiKo
17. 10. 2000
Dát tip
FORMA: Souhlas se Žírou AABB ABAB ruší dojem. Také bych odřádkoval jednotlivé sloky od sebe /2+4+4+4+4+4+2 řádky/. Poslední 2 sloky /6řádků/ je psáno v čase minulém ostatní v čase přítomném, nikde není naznačen časový posun děje. Báseň je dle mě spíše lyrika. Co se týče rytmiky je spíš náhodná (co?) OBSAH: Myslím, že vím co jsi chtěla básní říci. Člověk vždy později zjistí, že by věci dělal jinak když vidí, že se mu cos nepovedlo. Snad jen, že jestli to on viděl tak jako ty vrátil by se (vrátil?) SOUHRN: Já na formu moc nedávám a tahle myšlenka se mi líbí. Škoda té časové disproporce. Ale celkově se mi to spíše líbilo. Nenech se rozčilit kritikou, není to záměr tě sejmout či tak něco. Je to tvá první tu a čím jich bude víc tím budou lepší. takže piš piš piš! Za půl roku si povíme, Sůvičko, básnířko. ... teď nevím je to přívlastek nebo přístavek nebo přídomek .. ?? :-)))

JiKo
17. 10. 2000
Dát tip
Sadafe nestraš ji !!:-)) MERLE: no já čekal kdo komu propálí duhovky dřív, ale asi byli daleko od sebe:-))

Merle
16. 10. 2000
Dát tip
Sadaf :-))))))) Suvička: ukecanost opravdu není tvůj nedostatek, ale na druhou stranu umíš vrhat dlouhé a soustředěné pohledy ;-)))

Sadaf
15. 10. 2000
Dát tip
Suvičko,nebuď smutná, to nejhorší Tě teprve čeká:-)))

Carodej
22. 09. 2000
Dát tip
Ty jsi smutná, viď Sůvičko?:-( Narovnej zádíčka, protáhni krček, jsi sůva maličká, co skrývá ji smrček. Zamžourej očkama zahoukej do ticha možná tím přivoláš sovího ženicha:o)

zirafka
22. 09. 2000
Dát tip
Ja bych z toho udelala asi vic slok, a trochu mě rušilo, sřídání rýmů AABB, ABAB - jenže to je jen můj osobní názor, nenech se tím zmást :-)

Saša
22. 09. 2000
Dát tip
Rozumu nemaje, zmatená, hloupá, možná že byla jsi na slovo skoupá... každá se ostýchá, co cítí nepoví tak se však pražádný milenec nedoví že měl být milencem v prachovém peří... - i když to radím všem - která mi věří? :c)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru