Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rodiče a děti

21. 08. 2004
0
0
981
Autor
J_M_H

Kolem sebe teď poslední dobou vídávám jak hnusně – až odporně, se někteří rodiče chovají k svým odrůstajícím dětem. To mě přimělo zamyslet se nad tímto problém a přijít alespoň na náznak toho, proč se takové chování vyskytuje v tolika rodinách...

 

Myslím si, že je to především z toho důvodu, že když si rodiče plánují dítě, tak si neplánují „dítě“ ve významu zárodku člověka, ale plánují si dítě – miminko – malinkou, živou panenku, která když začne růst a vyvíjet se v plnohodnotného člověka, tak se rodiče podvědomě zlobí a říkají si „To není fér!!! Kde je naše „miminko“?“ Pak se zlobí, na své dítě, že je jiné než je chtěli navždy mít – že vyrostlo...!

 

Proto by si každý člověk měl uvážit, před tím než má dítě, že si nepořizuje „miminko“ a že to nebude jen „živá Barbie“, ale musí vidět a vědět, že si pořizuje nového člověka, kterému bude někdy 5, 10, 15... a nebude to pořád jen roztomilý mrňous...

 

Bohužel toto si stále spousta lidí nedokáže uvědomit, je to strašné, ale podle statistiky provedené zhruba před 10ti lety, poznalo celých 30% dětí z ČR na vlastní kůži význam slova „domácí násilí“.

 

 


 

Kdysi jsem se chtěl nějak aktivně podílet na tom, aby se situace zlepšila... ale pak jsem zjistil, děsivou skutečnost, že rodin, kde nedochází k násilí, psychickému nebo fyzickému týrání, může být v ČR mým odhadem tak 3-5%, víc ne.


Zbyhoň
25. 08. 2004
Dát tip
Tak to je dobrá náhoda…já su taky z celkem pohodové rodiny…a byla šance asi 1:10000, že se tu sejdem tři takoví za sebou. Takže to asi nebude tak horký… Problém asi je, že rodiče taky byli dětmi a zas tak daleko od toho ještě nejsou. Mají samozřejmě větší zkušenosti, ale jinak se řekněme od osmnáctiletých „dětí“ tak moc neliší…

Empty
22. 08. 2004
Dát tip
Ten odhad je pěkně přestřelenej. pochybuji, že zrovna já a převážná většina mých známých spadá do tak malé skupiny. nebyl to náhodou průzkum homosexuality??:-)))

JiKo
21. 08. 2004
Dát tip
Názor na motivy pořizování dětí se mi zda být odpovídající věku pisatele

sk8ergirl
21. 08. 2004
Dát tip
Tak s tímhle problémy nemám...je mi 15 a v rodině sem celkem spokojená...jasn, občas se hádáme nebo tak, ale to beru za normální...mám asi štěstí Souhlasím že domácí násilí a psychické týrání sou hrozné věci, ale jak vidíš, nepřijde to tak asi každému...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru