Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

První prst jedu

Výběr: von_Tikowitz, Print
23. 08. 2004
17
0
6693
Autor
srha

věnováno System of Down - což bych přeložil jako sněhová vločka!:) Toxicity is your city. (jo a pak že HCčko je mrtvý)

 

 

 

             První prst jedu!

 

 

 

     Pokolení   mrazu   obvaz
         tence v sobě sníh.

 

   Jako by vyťal závěť jater,
jakoby trávil        trny ostruží.

 Zapadl podzim na soumraku,
 černava sbíhá čtyřlistá
 - bez prstů hladí  
          vločkami   jako jedem
               -  dočista.  

 

 

 

 


krásná TIP ( je tu nuda, tak koukáme na starší věci:o)

Miroslawek
11. 09. 2004
Dát tip
dotknul jsi se... mne... a to se ti často nedaří

severanka
11. 09. 2004
Dát tip

přelet
02. 09. 2004
Dát tip
velmi krásná a nefiguruje v ní tvoje pověstné "je", které, bych řekla, už bylo příliš nadužíváno sníh jako čistý jed - krásný obraz... bílá barva... čistota a zároveň prázdnota... mráz, chlad, melancholie černavy... gentle, sad, fragile *T

srha
02. 09. 2004
Dát tip
fragile:)

Armand
27. 08. 2004
Dát tip
skvělá! **** (výběr nedám za subjektivní dojem přílišné vykonstruovanosti u verše: "Jako by vyťal závěť jater", ale jinak je i tak parádní)

Marthin
26. 08. 2004
Dát tip
Jo..tu kapelku taky můžu a zvláště Toxicity se jim vydařila...dobře napsáno..

nemohu jinak než výběr jedeš :)

srha
25. 08. 2004
Dát tip
a má tu další:)

Jinovata
24. 08. 2004
Dát tip
Pokolení mrazu obvaz (stojíž v svěžné závěji a ta je kolem tvých nohou jakoby obvazem) tence v sobě sníh (představa, že sníh je z tenkých plátů obvazu - v nich se cosi zachytává - to, proč jsou nohy obvázány - vidím pot a krev a vodu) Jakoby vyťal závěť jater (v játrech se střádají jedy za celý život, píše se závěť... vidím i chlast neuodpovědný bohémský přístup který se do jater střádal. Někdo, možná on sám, vyťal z tuto vinu, tento jed, tento dluh z jater - jde o zběsilý pokus o operaci smrti, o léření bolavého prstu jeho utrhnutím. Utíkání před realitou, dětský přístup k řešení problému. Básník však neříká že se o vytětí snaží, on vytíná. Výpověď je ale stejná) Jakoby trávil trny ostruží (Nikoli polykání větvičky ostruží, jak se nutí přirozené představivosti, ale nehybné trávení oloupaných trnů v těle. Játra zapisují dluh... který byl právě vyťat... trny jsou různé nelibosti, myslím, že netřeba symbol rozvádět. Vidím v tom obráceném pořadí těchto posledních dvou veršů kruh. Nejdříve byla závěť vyťata což je potom popřeno trávením trnů, dalším zápisem. Zřejmě to tak bylo i před tím vytětím, zřejmě se jedná o kruh.) Zapadl podzim na soumraku, černava sbíhá čtyřlistá - bez prstů hladí vločkami jako jedem - dočista (Podzim sedí na soumraku, který jej snáší do noci, se kterou zapadá i on. V noci nevnímáme ročn období, nejsme li venku, ale to je zavádějící. Jde spíš o dokreslení a o to, aby se udělala šedá atmoška:o) Dál pokračují protiklady podobné předchozímu kruhu - jakési analogie dobra ve zlu a zlu v dobru - kruh. Čtyřlístek je symbol štěstí, ale to, co je čtyřlisté, jsou černava... A po zapadlém podzimu přišla zima, smrtící, vločkami jako jedem zabíjí, ale také čistí...) tak:o)

kawa
24. 08. 2004
Dát tip
*

srha
24. 08. 2004
Dát tip
Jinovata: děkuji.:)

Lyryk
24. 08. 2004
Dát tip
zvukomalebné .-)

Craerassy
24. 08. 2004
Dát tip
Jinovata...s úžasem!!!

Craerassy
23. 08. 2004
Dát tip
tak sem se budu vracet...dá se vyložit tolika způsoby, až mi z ní běhá hlava okolo..dočista:-) tip

srha
23. 08. 2004
Dát tip
děkuji. já s ní mám trochu obavu... jakože jestli neí až moc odvážná... ale kdybych neexperimentoval a věnoval se pořád stejný písničce, tak by mě to nebavilo...

Craerassy
23. 08. 2004
Dát tip
obavu? jedině z toho, že nebude pochopena tak, jak byla napsána...pro mě je zkrátka velmi vnitřní, jestli rozumíš..sahá tam, kde se málokdo ukazuje...tak nějak..:-)

srha
23. 08. 2004
Dát tip
o pochopení strach nemám... nemám v tomhle směru ambice... nechávám čtenáři absolutní právo vzít text posvém...

Craerassy
23. 08. 2004
Dát tip
potom nerozumím...čeho se bojíš?

srha
23. 08. 2004
Dát tip
Nepřijetí stavby textu... (jo jasně, z toho by pak plynulo to neporozumění...) Já mám prostě pocit, že spousta lidí vyžaduje, aby vše bylo jasné... co myslíš, že třeba znamená: jakoby trávil trny ostruží?

Craerassy
23. 08. 2004
Dát tip
těžce zvládnutelné něco...něco, co bolí..hluboko uvnitř poté, co to do sebe pustíš..nebo se tomu otevřeš...

Elyn
23. 08. 2004
Dát tip
jak první mrazík a do něj tence napadanej sníh... vracecí...


Nevděčná
23. 08. 2004
Dát tip
znovuzrození.... t

stromovka
23. 08. 2004
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru