Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Závrať a vždy mé: kéž.

Výběr: dream, Elyn, Jinovata, Armand, Print
07. 09. 2004
28
0
7176
Autor
srha

 

Závrať a vždy mé: kéž.

 

 

Strž – jako pád.

Krajina stala se stěnou.
Svislé. To svislé v nás
mluví zde s tebou,

je tíha ve rtech – malátněním.

 

V těch místech se prostor zapírá, okrajem
svádí krok:
Dej mi své slovo a já
                   snad z
ůstanu…

- jím být ustrážený.   

 


Markéta
15. 03. 2005
Dát tip
to je na mě?

srha
14. 03. 2005
Dát tip
a jak ses sem vlastně dostala?

Markéta
01. 03. 2005
Dát tip
***

Kratas
01. 11. 2004
Dát tip
t*

severanka
26. 09. 2004
Dát tip
(uznanlivo) dobrá.. ***

(závorka)
12. 09. 2004
Dát tip
jo, (líbí) T

Miroslawek
11. 09. 2004
Dát tip
poplatný buď zpoplatněn ;o)

romi
10. 09. 2004
Dát tip
líbí *

srha
10. 09. 2004
Dát tip
ano pihy; při nich jsem úplně nejslabším... dis: Sluníčka z nití.... Bože! Celan je svělý básník ať tak či tak a je to jeden z těch, kteří povýšili interpunkci na básnickou figuru... avšak pro mne, který četl geniální překlad Ludvíka Kundery!, to jsou a navždy zůstanou Vláknitá slunce!!!:) musí doporučit výbor z jeho díla Sněžný part (př. Ludvík Kundera) a chceš-li si přečíst Fugu smrti, tak ti ji pošlu mailem... mám ji řepsanou kvůli recitaci...

srha
10. 09. 2004
Dát tip
a jeho báseň Těsna... to je síla!!! ...nikde si tě neždají... jeden by do tý řeky skočil taky

srha
10. 09. 2004
Dát tip
a dkuji všem

dismorphia
10. 09. 2004
Dát tip
Krucifix, tohle není fér - od Sluníček z nití k Vláknitým sluncím je příliš daleko.. Sluníčka z nití zní až skácelovsky. A můj mejl (dismorphiazavináčcentrumtečkacézet) a já se na Celana už těšíme a děkujeme! :) ulito, tak to gratuluju! :)

srha
10. 09. 2004
Dát tip
dis: Ano, je to velmi daleko... a musím říct, že si myslím, že Sluníčka nejsou trefná... v jakékoli, byť třeba milostné, Celanově básni je pod povrchem existenciální úzkost... a tam se mi Sluníčka fakt nevejdou...

dismorphia
10. 09. 2004
Dát tip
Zdá se tedy, že ne. A opravdu se velmi těším, až si Celanovu úzkost trochu poznám a budu si trhat vlasy (sluníčkům a za sluníčka) :)

ulita
10. 09. 2004
Dát tip
dis.: díky, k tomuhle mi ještě nikdo negratuloval... a ani si ti nejsem jistá, jestli je proč...

srha
10. 09. 2004
Dát tip
dis: Mám ji na disku v práci... k tomu se dostanu asi v neděli... takže vydrž:) kněžna ortografie je hezká...

dismorphia
10. 09. 2004
Dát tip
faustě, ano, v pořádku :) ď uli, tak jsem první, no :)

ulita
10. 09. 2004
Dát tip
dis: ale ano, potěšilo :) ne kněžna, ale KNĚŽKA...

ulita
09. 09. 2004
Dát tip
dis: jsem tedy kněžkou nové ortografie! :)

dlhagi
09. 09. 2004
Dát tip
Nebudem sa tu strapnovat nejakymi blabolmi pred tou uzasnou kritikou Jinovatu/y (ktoru keby som dostala ja, tak si ju citam nocou dnom a aj tak by som z toho asi nebola zrela:)) , takze len prezradim, ze sa mi pacila:)

egil
08. 09. 2004
Dát tip
*

Mařka
08. 09. 2004
Dát tip
*

kawa
08. 09. 2004
Dát tip
*

dismorphia
08. 09. 2004
Dát tip
* dneska v polospánku mě napadlo, že pihy jsou interpunkcí člověka, resp. lidskýho těla fakt se mi zalíbila včera jsem měla možnost přečíst si (byť jen jednu jedinou) Celanovu báseň - Sluníčka z nití - myslím, že se neubráním tomu, abych si vzpomněla na něj kdykoliv uvidím dvojtečky :)

Natasha_
08. 09. 2004
Dát tip
Inu, každý jsme svou formu nejprve někde potkali, a až pak na ní stavíme - sebe :)

děvče
08. 09. 2004
Dát tip
no, jo....ty víš, jak potěšit děvče :-)) rozhodně zajímavé...

Armand
08. 09. 2004
Dát tip
zraješ jako víno... nebo zraju jako víno já ... :) ******V

Danny
08. 09. 2004
Dát tip
*

kassiope
07. 09. 2004
Dát tip lawenderr
Ta poslední věta mi tam nějak nepasuje a trochu ruší....ale jinak se mi líbí celičká :o) t*

stromovka
07. 09. 2004
Dát tip
************* hodně

srha
07. 09. 2004
Dát tip
Co ti tam nepasuje?:) Co by ten hrdina asi tak s tím ustráženíám chtěl? (jmenuje-li se to závrať a odehrává-li se to nad strží...)

kassiope
07. 09. 2004
Dát tip
Ha....já hloupá, děkuji, tak teď už opravdu celičká a bez vyjímek :o)

Alimra
07. 09. 2004
Dát tip
*

Flammea
07. 09. 2004
Dát tip
Taky se mi líbí,je krásná*

ctu te uz dlouho - a tvuj styl psani se mi libi krasna basen - tip

Fouckault
07. 09. 2004
Dát tip
parádička*

Elyn
07. 09. 2004
Dát tip
moc se mi líbí...

Nevděčná
07. 09. 2004
Dát tip
se opravdu překonáváš.... chjo....bez výhrad....se nějak zamotávám....+

dapler
07. 09. 2004
Dát tip
Skvělá, krásná.Moc. t

Craerassy
07. 09. 2004
Dát tip
*

Jinovata
07. 09. 2004
Dát tip
Obrazy jakoby u tebe v poslední době přestávaly být opřené o sebe samotné, jen o svou kresbu - stále víc se jim dostává vyjímečnosti až kontextem. Například "krajina stala se stěnou" by mi přišlo jako levně vznešená improvizace na téma symbolika zďi + krajina s kytičkami... Ovšem pokud se držím názvu a vybavuji si linku, jsem proti možné samoúčelné vznešenosti a hloubce obrazu dokonale ochráněn konkretizací významu obrazu: jde o závrať jako na zdi, akorát všude v krajině. Je to tak konkrétní že si to vůbec na nic nehraje. To, skrz co se mohu v básni promítnout je neustále přikreslované téma závrati, které je tím opravdovým jádrem obrazu-básně. Jako symbol pak nechápu ani tak jednotlivá slova, jako spíš a hlavně závrať. Není to však jen symbol-slovo "závrať". Je to jakoby básní dokreslené a ugumované slovo "závrať", které se zdá být symbolem. Je to symbol vytvořený a proto se čtenáře ptá, co symbolizuje. Bude to něco konkrétního a nebude to mít moc společného s výškou v metrech. No:o) Jinak ostatní řádky mi přijdou taky jako ukázka snahy nepůsobit obrazem přímo ale až sprostředkovaně skrze jakýsi "tvůrčí průchod"? linky básní. A není to ani tak linka jakožto logická souvislost, ale spíš linka jako dokreslující tematizace.

Jinovata
07. 09. 2004
Dát tip
a V ještě jsem zabudl

Alimra
07. 09. 2004
Dát tip
pane jo, to je kritika...

Nevděčná
07. 09. 2004
Dát tip
ozdoba....

Nostradamus
07. 09. 2004
Dát tip
*

Natasha_
07. 09. 2004
Dát tip
Čím víc chybí jednoznačnosti ve slovech, čím víc je nutno domýšlet, tím víc autor riskuje. Pokud risk vyjde, je to výhra - i pro čtenáře.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru