Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vrcholky hlubin

08. 09. 2004
6
8
4758
Autor
Sybian

Za okny se líně smrákalo. Toho večera nechtěl Gravis na nic myslet. Na žádnou z těch šedých mrzkých všudypřítomných obludností.

proč?
kdy?
co když?
nebo?
jak?

Ne, dost! Pryč s tím umaštěným klubkem! Zašlapat, spálit, rozrazit dveře, popel rozvát ...

Otočil hlavu k oknu a pohlédl skrz okenní tabulky. "Bude bouřka", pokýval si pro sebe hlavou. Obrátil se zpět a nechal znaveně doklouzat oči ze stěn k podlaze. Až tam, až k onomu místu. "Dnes? Ano, dnes je opět ten správný den!"

Oči zaplály.

Rozepnout kůži.
Vypustit orly, ještěrky i vážky.
Vše co se skrývá uvnitř, rozpíná a dere na povrch.

Vstal, popošel a sehnul se. Prsty nahmataly rýhu, přejely po okraji, zaklesly se a proti Gravisovu tělu se začala se známým skřípotem rozevírat škvíra mezi prkny. Pomalu, stále více, až konečně rozevřena ... vydechla neopakovatelným omamným dechem své rozkošné: "Vejdi."

Ožil.

Sestoupil po schůdkách dolů, provázen lehkým našlapováním věrných bosých chodidel.
"Zavři." Připomenul jako pokaždé, když došlápl na vonící hliněnou podlahu.
Nemusel. Stejně tak, jako "Zapal svíce", "Předstup" a ... "Připravena?"
Nemusel vyslovit jediné hlásky, pozdvihnout hlas v jediném otazníku.
Četla myšlenky, věděla. Cítila se být jeho součástí.
Byla tou, která hladí Gravisovy stopy v hlíně.

Roj vylétl.
 
Pálil, otíral se o kameny, tančil mezi výkřiky.
Tříštil se o kapky potu, prolézal okovy, olizoval rozpálené boky.
Divoce vzlétal z dlaní a bodal do kůže.
Smýkal, škrábal, konejšil, napínal, šlapal i podpíral.
Strhával do hlubin a zdvihal k vrcholkům.

Rozhostilo se ticho a klid.

Roj odlétl, provoněná místnost zahořela sametem pohledů. Byl čas vrátit se.
Vystoupal po schůdkách vzhůru.Podlaha stiskla pevně rty k sobě a Gravis zamyšleně přešel k oknu.
Opřel se o rám a znehybněl.
Cítil klid.

Tam venku jen nudně do prázdna ... hřmělo.


8 názorů

Milly
04. 11. 2007
Dát tip
Gravisi.... :-) (Šklíbo......))

Sybian
04. 11. 2007
Dát tip
Milly, ajo ajo, pardon )) G.

Milly
04. 11. 2007
Dát tip
Ale to jsem přece pochopila. :-)) Však já Ti to neberu..

Sybian
03. 11. 2007
Dát tip
Milly, ono nekdy po sestoupeni "nekam" dolu a vystoupeni znovu nahoru muze najednou prijit nekomu bezne vsedni hrmeni ... nudne. dekuju za tvoji dalsi navstevu. ) G.

Sybian
03. 11. 2007
Dát tip
sidonia, rozumim, to nevadi. ale je to cele, uplne dokoncene. od zacatku az do konce, ale souhlasim, ze jen pro nemnoho lidi srozumitelne. proc? to je jako se vsim. dokud sam neuchopim do ruky lzicku, budu z ciziho textu velmi tezko tusit, jaky to je pocit. a jestlize bude navic tenhle pocit popsan v obrazech, pak je to zhola nemozne, souhlasim. diky v kazdem pripade za zastaveni a tvuj pohled z tve strany je uplne spravny. ) G.

sidonia
01. 11. 2007
Dát tip
hej prisllo mi to nejak. nedokonceny,, nedopointovany)ebo,)cokoli vis jak

Milly
01. 11. 2007
Dát tip
Už je to dávno. (snad proto "jen" -t- nakonec....- anebo i proto, že by jen tak někdo nepochopil?? Nevím.....) + závěr.. já bych byla i v hřmění... (nedovedu si ho představit nudné) avi zkusmo.

jo, a tahle teda nejne/po/u/chopitelnější... a ani nevím esi bych to chtěla chápat... snad stačí ten zvláštní pocit...

Sybian
09. 11. 2004
Dát tip
dark ... :o) G.

tahle mi vzala dech...musím to nějak rozchodit:-)... t

Sybian
04. 11. 2004
Dát tip
Leenai to si to ale nenechavej pro sebe prece ... vidis, jak jsou ted vsichni napnuti, kdyz jsi nas takhle navnadila? ) vsak kdyby nahodou to bylo neco .... se vzdycky tady pres to necha natahnout takova plachta, co pres ni neni videt a je na ni napsano "censored" ))) jen povez, povez ) G.

LaMouette
04. 11. 2004
Dát tip
asik vits jak tusim... bo nakukuju.. ale stejne...ted mas Ty... furt navits.. :-)))

JiKo
20. 09. 2004
Dát tip
masochista co se nechá opíchávat včelím rojem?:)

Sybian
20. 09. 2004
Dát tip
JiKo: )) tak takhle asi zrovna ne, ale to mas jedno ))

Elyn
20. 09. 2004
Dát tip
jiko, to avízo mám kvůlivá těm rojům, bo proč? :))

leenai
20. 09. 2004
Dát tip
asi bych dala za pravdu Dolente... líbí se mi tvůj styl, dokážeš vyvolat dokonalou představu, krásný smysl pro popis... Možná tuším, ale nebudu to říkat na hlas, nechám si to pro sebe... Možná se ještě vrátím až vyřídím závaly všech avíz, co mě pohřbily... tipek je jasný.. Dik za to, že píšeš... :)

Dolente
16. 09. 2004
Dát tip
Děkuji ti mnohokráte, dnes jsem se vrátila, ale stále nesjem o mnoho moudřejší... snad až vystřízlivím a někdo mi poradí, jak ve zmaztu udělat alespoň trochu pořádek... :o)) Tvůj styl se mi ale líbí. Možná mě přitahuje právě to, že tak docela nerozumím. ;o)

Sybian
14. 09. 2004
Dát tip
Dol jeje, jen se urcite jeste vrat, to ja te tu rad uvidim, jak by ne ) jsi vitana, pochopitelne ) G.

angel1
13. 09. 2004
Dát tip
orel je rozhodně lepší. Plazivce nemám ráda

Dolente
13. 09. 2004
Dát tip
Tak tohle je mi ještě nejasnější než předchozí Gravisovy zážitky :o) Asi se ještě vrátím....

Sybian
12. 09. 2004
Dát tip
Elyn jo )) uz jsem se tu s nekym druhymjinymnereknukym zrovna o me lenosti (si po sobe neco cist a opravovat) bavil. asi preci jen budu sem tam muset, jak je videt. A mam napad. zmenim ptaky na neco jineho. G.

Elyn
12. 09. 2004
Dát tip
chřestýš? A kde je ta touha po svobodě a symbol síly a důstojnosti? chřestýš je jen jedovatec...

Sybian
12. 09. 2004
Dát tip
hm hm, okridlenci jsou prece jen mozna lepsi. co ze to bylo predtim za ptaka? abych nevystridal pul zoologicke zahrady ) jo, orel. G.

Elyn
12. 09. 2004
Dát tip
vidíš, takhle je to ok :)

Sybian
11. 09. 2004
Dát tip
angel1: ano, asi tak nejak, jak rikas, andilku.

Sybian
11. 09. 2004
Dát tip
Kelťáku: jo, proc ne )) diky.

Elyn
11. 09. 2004
Dát tip
vypustit orly...(jako pány..;) Gravis jede..*

angel1
10. 09. 2004
Dát tip
horečné psaní, temná vášeň, sex, neprůhlednost některých metafor a obrazů, váhám

Kelťák
10. 09. 2004
Dát tip
Připadá mi to zmatené.

StvN
09. 09. 2004
Dát tip
Děj v povídce tvoří dějová slovesa. Ne nějaký pochybný minulý prožitek.

StvN
08. 09. 2004
Dát tip
Nechápu. Vidím mnoho výkřiků, nejasný obraz, jakousi postavu, ale nevidím děj.

Sybian
08. 09. 2004
Dát tip
StvN ... nedivim se. dej tu vidi jen ten, komu je to vse blizke. ten, kdo sam jiz prozil nebo proziva "ono" ... si ted pritom proziva i dej, pro neho je jasne zretelny. jsem o tom presvedceny ) diky. G.

Dr_Lecter
08. 09. 2004
Dát tip
Nevím tak docela jistě, jestli to je povídka...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru