Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sněží

13. 09. 2004
20
19
8200
Autor
Augustus

Takový malý jinotaj.

Zas venku sněží,
čas mezi prsty protéká
a život běží
spolu s ním touha odvěká.

Chytit si vločku,
co lehce tančí ve větru.
Jen na chviličku
vyrvat kus té krásy světu.

Být prostě šťastný,
užít si část té lehkosti,
jež není vlastní
žádné lidské bytosti.

Vločka mě chladí,
dlaň toužebně se zavírá
a voda hladí,
to vločka tiše umírá.

Jsou asi věci,
jež v životě nás míjejí.
Chytit je přeci,
je naší stálou nadějí.

Jen mě napadá,
zda když se nám to podaří,
je naše snaha
stejně jak vločky nezmaří.

Chce se mi smát,
však možná to tak musí být,
že když máš rád,
měl bys je nechat jít.


19 názorů

Augustus
14. 06. 2011
Dát tip
Díky.:)

Augustus
13. 11. 2009
Dát tip
Děkuji:)

slivaka
13. 11. 2009
Dát tip
..vločkový tip*

Augustus
01. 10. 2009
Dát tip
Beru Tvůj názor, ale mne celkem na tvrzení Francis_Lyron dostalo to "není tam nic z Tebe". Jak k něčemu takovému může dojít, je mi, přiznávám se, celkem záhadou.

Reunion86
30. 09. 2009
Dát tip
Souhlas s Francis_Lyron, některé rýmy jsou jako ze základní školy. Vázaný verš má člověka vést a ne ho svazovat. Tady je to bohužel ten druhý případ.

Augustus
23. 07. 2009
Dát tip
Chápu, na mne ne. Za Tip díky.

Na mě je ta vločka děsně vokatá metafora. Až do kýče. Ale to je samozřejmě jen o individuálním vkusu. Jinak ale dávám tip*

Augustus
18. 07. 2009
Dát tip
S tou jednoduchostí souhlasím, někdy to až skřípe, ale školácké snad ne. Přesto děkuji.

A.H.
18. 07. 2009
Dát tip
školácké, jednoduché verše spojené s pravdou. Přesto *t*

Augustus
10. 07. 2009
Dát tip
?

líbí 0°

Augustus
02. 05. 2009
Dát tip
Děkuji:)

25veronika3
30. 04. 2009
Dát tip
Páááni..jedno slovo..TIP..tohle je moc..moc moc hezkéééé..:):)

Augustus
14. 12. 2007
Dát tip
Díky.

Aleinad
17. 11. 2007
Dát tip
*

Zirvith
24. 04. 2007
Dát tip
Moc pěkný :-))

Na zimu se zavřu do tepla garáže, nikam nejedu.

Na zimu se zavřu do tepla garáže, nikam nejedu.

Augustus
30. 09. 2006
Dát tip
stříbrné_volvo_APS_03_24: Avšak vyhýbat se otázkám a vytáčet se Volva evidentně umí. Ale nechme toho. kdy se chystáš přejít na zimní obutí? alternic: Děkuji!

alternic
04. 08. 2006
Dát tip
Něco takového vyjádřit v rýmech... panečku... *

A nezdá se ti, že klást jednoslovný dotaz, žádající si pak odpověď aspoň o délce středně dlouhého odstavce, je docela jednoduché?

Augustus
23. 11. 2005
Dát tip
Předně to byl dvojslovný dotaz. A trousit rozumy a radikálně generalizující odsudky něčeho a někoho aniž by ses vůbec snažilo říci proč. A když již Ti teče do bot, tak se dost neobratně vymlouvat na to, že je to vlastně zjevné, že všichni, kdo nechápou/nesouhlasí, jsou blbci a že pan mistr génius auto je příliš unaveno/ líné, než aby něco vysvětlovalo. Není TOHLE náhodou docela jednoduché a hlavně pohodlné?

No? Volva nemají boty.

Tady už není, kam mě dál tlačit otázkou. Zde parkuju, stojím tu vahou svých tun a tečka. Dál by mohl následovat rozbor "malého jinotaje" -- ale proč bych se mělo půl hodiny, hodinu, dvě trápit s takovým nesmyslem? Věřím tomu, že soudný člověk pozná.

Augustus
22. 11. 2005
Dát tip
Pokud je to takový nesmysl, nebo podle Tebe žádný jinotaj není, nepotřebovalo bys přece hodinu či dvě na jeho rozbor. Nenapovídá právě toto spíše o opaku?


Augustus
22. 11. 2005
Dát tip
Proč myslíš?

Bohužel to na mě zůstalo. Většinou se nemýlím. Pokud si nejsem jisté, tak se samozřejmě příkrých soudů zříkám. Když už nějaký vyřknu, dá se vsadit karburátor, že na něm něco bude, resp. že bude nejspíš správný.

Augustus
21. 11. 2005
Dát tip
Takže jsi v podstatě vševědoucí a neomylné, že?

To jsem neřeklo, ba dokonce jsem dvakrát řeklo něco jiného, ne-li víckrát (mírně relativizující většinou či nejspíš, především ale ta věta o tom, že pokud si nejsem jisté...). Tady jsem si ale jisté stoprocentně.

Augustus
21. 11. 2005
Dát tip
Proč?

To bych se snad mělo rozesmát. Ty jsi například (podle téhle "básně") špatný básník. A nemá to nic společného s nějakými názory. A jinak: kdo v tomto případě se mnou nesouhlasí, že tvůj text je hanebně blbý, je hanebně blbý (a tedy špatný čtenář) sám. Ale zřejmě takovým byl už než tvoji "báseň" četl. Takže ani to není věc názoru.

Augustus
19. 11. 2005
Dát tip
Takže kdo je dobrý/špatný básník a kdo je hanebně blbý nebo naopak prudce inteligentní určuješ Ty?

Augustus
16. 11. 2005
Dát tip
Takže všichni, kdož se neshodují s Tvým názorem jsou špatní?

Deset tipů? Všechny tipující zvu do roka a do dne na boží súd! Kravení.

Augustus
15. 11. 2005
Dát tip
Jenom tipující? Mne se bojíš?

To je zajímavá otázka. Špatní básníci mi obecně vadí víc než špatní čtenáři. Samo nevím, čím to je.

Co to melu. Obráceně jsem to chtělo říct. Zpátečka. Špatní čtenáři mně vadí víc než špatní básníci.

Alojs
21. 07. 2005
Dát tip
inteligentní a po stránce použitých slov i trochu hravé, tahle kombinace mě zaujala, a tak popravu zase kulatím. ***/***

Augustus
29. 03. 2005
Dát tip
Musím Tě zklamat, ale nepovažuji se za žádného pána tvorstva a nikdy bych Tě nenazval pouhým strojem. Využívám jen každou možnost k zdokonalení ducha a poučení. Také mne zajímá to, jestli se za Tvými slovy něco skrývá nebo jen tak žvaníš.

Neměl by ses před pouhým strojem tak ponižovat a o něco ho prosit. Tak se chová pán tvorstva?

Augustus
23. 03. 2005
Dát tip
Tak mi to, prosím, osvětli. Vždy se rád poučím. Jen mne již neoslovuj "lásko". Někteří z nás si na podobná oslovení prostě nepotrpí - obzvláště ne od Tebe.

Lásko, není každý jinotaj alegorie. A hlavně – to, že logiku jisté věci nejsi s to postřehnout, ještě neznamená, že ji ona věc nemá.

Augustus
17. 03. 2005
Dát tip
Aha, evidentně máme zcela jiný pohled na jinotaje. Proto naše jinotaje nemohly setkat s pochopením. Já osobně soudím, že jakákoliv alegorie by měla mít vnitřní logiku a být alespoň trochu srozumitelná. Přesto Ti děkuji za Tvé zprávy. Přiměly mne o lecčem přemýšlet a možná i lecčemus porozumět.

No, při vší úctě si radši nechám přeblafnout výfuk od veverky. A že ta má nějaké zuby. Jinotaj?! Hua.

Lunka
15. 03. 2005
Dát tip
je to milá báseň...*T

Augustus
15. 03. 2005
Dát tip
Nějak jsem nepochopil obsah Tvé zprávy, stříbrné volvo. Děkuji, Lunko!

Hohó, to byl takový jinotaj :-)))

Augustus
16. 01. 2005
Dát tip
Děkuji. Jsem moc rád, že Tě něco v mé básni oslovilo, jelikož pak slpnila svůj účel.

Terpsichore
10. 12. 2004
Dát tip
..užít si část té lehkosti, jež není vlastní žádné lidské bytosti.. to je dokonaly, presne o tomhle ted premyslim a je fajn vedet, ze nejdem sama :-) TIP!

Augustus
10. 12. 2004
Dát tip
Je zvláštní a též velice zajímavé, jak se mohou u jednoho dílka sejít hned za sebou dva prakticky diametrálně odlišné názory. Za oba však děkuji, budu o nich přemýšlet.

Augustus
03. 10. 2004
Dát tip
Tak to od ní tedy nebylo ale vůbec pěkné, kdybych si nemyslel, že tam patří, tak bych ji asi okamžitě vyškrtl. Takto mám jen dotaz: Proč zrovna ona?

"čas mezi prsty protéká a život běží spolu s ním touha odvěká." Každý z těch veršů byl už podán milionkrát, neni tam nic novýho, nic z tebe, nic... Takový úvod čtenáře neobejme...

"Touha odvěká" v první stofe mě nepustila číst dál.....

Eilil
23. 09. 2004
Dát tip
hezká myšlenka.. nechat krásu lítat po světě.. aby neroztála žáerm dlaně.. :o) tipek

Miroslawek
22. 09. 2004
Dát tip
mé hosle, kde jsou mé housle... ehm, totiž iluze... uchovej si je, tyhle jsou vzácné... tedy pokud tí není (?)náct ;o)

Miroslawek
22. 09. 2004
Dát tip
jinak - to snad ani není jinotaj...

Amanda
22. 09. 2004
Dát tip
mozna hezka pravdou kterou ukryva... oslovila dik za ni :-))

Augustus
22. 09. 2004
Dát tip
Děkuji všem za jejich vyjádření, obzvláště chvála potěší, což však v žádném případě neznamená, že bych nebyl ochoten přijímat kritiku. Miroslávku, nějak nerozumím smyslu Tvé poznámky. Můžeš mi přiblížit, co tím chtěl básník říci? Jinak ve vyjádření mého věku skupinku hlásek -náct nenajdeš.

vesuvanka
14. 09. 2004
Dát tip
Je na tom hodně pravdy, pěkně napsané - moc se mi líbí sněhová vločka - je to taková něžná metafora........... TIP

Mila_cik
14. 09. 2004
Dát tip
Krásná a rozhodně nej..:-)) Jen tak dál..TIP..**

Štírka
13. 09. 2004
Dát tip
... spousta něžně nahozených pocitů, které se dají procítit a... je to tak.... i nad tou poslední slokou dost často přemýšlí v reále... a možná je to tak.....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru