Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hořící

Výběr: sleeping_beauty
20. 09. 2004
3
0
5618
Autor
hippiesanda

panenko
s hořícíma
nafialovělejma

vlasama/tvářema/očima
víš
že jsi
znovuzrozená
z lůna chobotnice
která tě teď
obepíná
a zauzlovává
do pravidelnejch
pravo-úhlejch
kruhů
a nenechává tě
dýchat
smíchaný moře&oceán&nebe&vlak
rozpouštíš se
a měníš
v letadlo

 

Uletíš si

a mě tady

necháš?


Madlen
07. 06. 2005
Dát tip
za konec !

hippiesanda
29. 11. 2004
Dát tip
s_b:ale já se tam přece o žádnej efekt nesnažim snad proboha já to fakt píšu tak jak to jde a pak to jen mainko poupravim občas..:))

Miroslawek
29. 09. 2004
Dát tip
instantní požár ;o)

hippiesanda
29. 09. 2004
Dát tip
no jistě stačí zalejt zamíchat a hoříme :)

Rowenna
29. 09. 2004
Dát tip
Kdyby ses zbavila těch příšerných manýrů - ty andy a lomítka a tak. Vykroč kousek dopředu. Tohle je odžité a trapně okoukané. Jinak báseň je sdělná - ne, že ne - a malounko si připouštím, že se mi může i líbit - hlavně ta pasáž s chobotnicí - letadlo už je celkově slabší - navozuje takovou tu představu - všichni jsou blázni, jen já jsem letadlo. :-)

Rowenna
29. 09. 2004
Dát tip
No - a jestli je ti skutečně těch necelých čtrnáct, tak smekám. :-)

hippiesanda
29. 09. 2004
Dát tip
rowenno:přesně 13 a půl a 3 dny:) kuju

Rowenna
29. 09. 2004
Dát tip
a ještě navíc zírám. :-)

Jo Vám je 13 slečno? tak to je jiná. To jsem si hrál s autíčkama. Ale stejně... Aerotik myslí, že není o ničem, Dero se leknul, tak mi teda řekni o čem je tahle básnička. Dík.

hippiesanda
29. 09. 2004
Dát tip
pocítek jisté slečny s kapkou poetičnosti jinak nehledej v tom nic určitýho ach ale něco si v tom jistě najdeš

kubjin
29. 09. 2004
Dát tip
Piš dál, bude to stále lepší (věř mi).

Jo jo, špatně jsem se vyjádřil, měl jsem na mysli příliš velkou skrytost významů a souvislostí. Tahle básnička je pro mě nepostižitelná. O čem je prosím? Co má asociovat? Jaký mám mít po jejím přečtení pocit? Buď je to právě již dříve zmiňované puzzle, tzn. slovní skládačka bez vyššího smyslu, anebo natolik propracovaně skryté poselství, že je pro obyčejného čtenáře, kterým já jsem, naprosto nemožné ho objevit. Dojde to tak daleko, že budou za nejlepší považované ty básně, které nebude schopen nikdo dokonale postihnout a proto se všichni budou bát je odsoudit v obavě před prozrazením vlastní neschopnosti pochopení? Podobný pocit jsem měl právě i z díla Dera, i když musím přiznat, že je napsáno dost slušným slohem a přestože jsem jen hádal o čem bylo, vyvolávalo ve mě určité pocity. Tak aspoň něco. Tak o čem je tato? Poví mi to Dero, nebo Aerotik?

hippiesanda
21. 09. 2004
Dát tip
jo na to se musíš zeptat dera nebo aerotika to já ti neřeknu co ti poví:) ale dík

Aerotik
21. 09. 2004
Dát tip
Melone, myslíš, že básnička musí obsahovat nějaké faktografické sdělení? Mně stačí, když ve mne její slova vyvolají nějakou náladu, a to se téhle povedlo.

Až moc přirovnání.

hippiesanda
20. 09. 2004
Dát tip
přirovnání??????? jakejch? příklad prosím:)

Dero
20. 09. 2004
Dát tip
hippie ... nejdu kritizovat dílko, nezlob se, enem by chtěl podotkonout směrem k Asketic_Melonovi, že v celé básni není jediné přirovnání. Chce to se orientovat v pojmech (a mimo jiné i souvislostech), když je jimi vedena kritika, všiml jsem si i Tvé (A_M) poněkud podivné poznámky u mého díla. Takže to není jediný případ.

hippiesanda
20. 09. 2004
Dát tip
no já si právě řikala že jsem tak blbá že ani nepoznám přirovnání....:) dík

Aerotik
20. 09. 2004
Dát tip
Lidi, tohleto tady zůstalo bez tipu??? Vždyť je to nádherná poezie! Hned napravím.

hippiesanda
20. 09. 2004
Dát tip
aerotik:děkuju:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru