Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Variace na Grossovské téma

24. 09. 2004
2
0
3218

Tato úvaha byla podlkladem pro obrazovou přílohu http://www.totem.cz/enda1.php?a=73755

Billboardová kampaň ČSSD vyvolala množství asociací. Jednou z nich je třeba Orwellův Velký bratr nebo internetem kolující plakát, na kterém Hitler s tím samým heslem usiluje o křeslo v Říšském sněmu. Jsou to spojení možná hloupá, ale za to vtíravá – stejně tak jako celá kampaň.

Upřený pohled vedle hesla nijak neuklidňuje, naopak, člověk tak přemýšlí, jaké jméno zájmeno „to“ zastupuje. Je tím „to“ něco, co se stalo nebo něco co se stane? Pravda, stylisticky je nynější „přítomný“ slogan lepší než jeho alternativy „myslel jsem to upřímně“ a „budu k vám upřímný“. Nicméně, ještě zbývá prosté „Myslím upřímně“.

Cesta do pekel, říká se, je dlážděna dobrými úmysly – a ruku na srdce, každý „to myslí upřímně“. To, že si vedle této věty lze představit tvář kohokoli – třeba Petra Čtvrtníčka – je možné jen proto, že věta záměrně nemá kontext. Kontext, koneckonců obstarávají sprejeři, a ČSSD to nevadí – naopak v očích strany zkomoleniny představují vítaný zájem společnosti. Poděkování bývalého ministra vnitra sprejery jistě potěší.

Mám taky jeden návrh na to, čím zaplnit tolik prázdného místa na billboardu. Nynější slogan bych klidně zmenšil a posunul níže. Nad něj bych napsal toto:

 

Jednám čestně.

Pracuji poctivě.

Nestydím se to říct.

 

Myslím to upřímně.

 

Vedle těchto vět si už každou tvář představit nedokážu – ono je totiž na ruce vidět o moc lépe než do hlavy.


Zdar. No, s médii se to má tak - to, že je ignoruješ neznamená, že ignorují ony tebe. Přesně takhle končí kniha Internet galaxy: můžeš dělat, že internet není, můžes se mu vyhýbat - ale on bude, nezastaví se před tebou a začne ti organizovat život. Nikoho nebudu nutit, aby se koukal na billboardy a přemýšlel o nich - je spousta jiných věcí na práci. Ale měl by vědět, že za jeho odvrácenými zády se něco děje.

To chápu.

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
reb....ani mi nemluv...kámoška má firmu...nemocnice jí dlužej 13 mil. a ona nemá na zaplacení zdravotního a soc. poj. za své zaměstnance..nemocnice mají vyplatit zaměstnancům na žádost MZ prémie na Vánoce..nemocnice propouštějí, aby byly peníze...firmy nedostávají zaplaceno další měsíce, ale stát po nich chce své soc. a zdrav. pojištění...firmy krachují, nemocnice se tunelují...já zírám, ty zíráš..

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
reb:-)))....takhle to je mnohem upřímnější:-)))

Craerassy
30. 09. 2004
Dát tip
reb...kdybys v jednom městě (a já těch měst projezdím týdně mnohem víc) potkala minimálně čtyři jejich plakáty a na nich se pokaždé jen měnily obličeje, taky by ti to lezlo krkem:-)

Tynic
29. 09. 2004
Dát tip
*****!

Miroslawek
27. 09. 2004
Dát tip
není ;o)

dismorphia
27. 09. 2004
Dát tip
:)))))))

Craerassy
27. 09. 2004
Dát tip
Myslím to upřímně. Marcel, Martin, Lukáš, Dušan, Míra, Vělča, Úďa, Hynek, Vilém, Jarmila....předehra k budoucímu možnému vztahu:-)))

Craerassy
26. 09. 2004
Dát tip
to už snad ani nemusím...kampaň mi leze krkem a ty obličeje na ní, jak se mění a všichni to myslí upřímně, to už je snad i na někoho, kdo se politikou nezabývá, silný kafe...joo, kdyby tam byli nějací sympatičtí svalouši, to bych snad mohla barvou vozu dělat značky na svodidlech:-)))

Andulka
26. 09. 2004
Dát tip
- dobra uvaha...:-)....akorat na zacatku zni tak trochu ucitelsky....vis...tak trochu vazne...... Jinak se mi na teto uvaze libi....ze "to" jenom nekritizujes.....( mozna bych pridala jednu dve vtipny poznamky jak to bylo lidovym umenim pozmeneno...:-)....ale konkretne ukazujes jak by "to" davalo smysl...:-)*

Děkuji, to s tím začátkem je dobrý postřeh, dík. Možná to někdy předělám. Zmiňovat profláklé dodělávky se mi nehce - to ať si užije paní Bubílková na Nově :)

dismorphia
26. 09. 2004
Dát tip
crae, ty mě s těma svaloušema dostáváš :))) víš, jak nechutný to je? jo, pěknej fuj tajksl, a to ti teď zcela bez ostychu vnucuju, jo jo jo! :))

Craerassy
26. 09. 2004
Dát tip
dis..no jen si to představ...nebylo by to nádherný? lehce přimhouřený pohled ocelově šedých očí, ostře řzrané lícní kosti, sem tam jizva v obličeji, tetování na svalnatých pažích a ty miniplavečky.....:-)))))

dismorphia
26. 09. 2004
Dát tip
no mám trochu jiný představy, ale tak či tak, Crae, myslím, že s tím, co se na těch plakátech opravdu zjevuje, je lepší, že na miniplavečky zatím nedošlo :)))) hehe

Craerassy
26. 09. 2004
Dát tip
dis...ježíši, teď jsi mě vyděsila, že jsem se skoro zadusila...no fuuuj...jdu si prohlédnout nějaký kulturistický magazín, ať to spláchnu:-))))

dismorphia
26. 09. 2004
Dát tip
enjoy :)

Miroslawek
26. 09. 2004
Dát tip
Myslím to upřímně. Adolf Hitler, předvolební kampaň 1933

Ano, to co jsi napsal je hned v druhé větě textu.

Jeheheman
24. 09. 2004
Dát tip
Jo, ta tvoje verze je lepší

Mahoney
24. 09. 2004
Dát tip
ta tvoje verze už poněkud zavání sebechválou, rozhodně zní mnohem víc demagogicky.. kampaň je povedená - jejím účelem je zviditelnit se, a to se daří právě díky věčným diskuzím, tisíci vtipným variacím.. na rozdíl od jiných reklamních kampaní tahle neobtěžuje, naopak - mnohokrát jsem se dobře zasmál a pobavil.. sám na sobě pozoruji a konstatuji: kampaň je právě díky svému kontextu symapatická; naštěstí dokážu ještě natolik dobře rozlišovat, abych věděl, že to že je mi sympatická kampaň nemusí nic vypovídat o jejím hlavním hrdinovi..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru