Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V MLŽNÝCH HORÁCH-2

13. 11. 2006
0
0
1784
Autor
fungus2

ČÁST DRUHÁ

Asim a Imar jeli v čele skupiny jezdců, která projížděla mezi skálami, přičemž vysoko nad nimi stále kroužil dravý pták, který vydával skřehotavé zvuky.
„Touhle stezkou dojedeme ke žlutým skálám. Vod nich povede mechová stezka do černého údolí,“ řekl Imar.
„Asi nás čeká zajímavý výlet,“ mínil Asim.
„Je to možný. Ten dravec nad náma asi nelítá náhodně.“
„Proč si to myslíš?“
„Stejného dravce Netrymové mají ve svým znaku.“
„To jsi se také dočetl v těch starých knihách?“
„V jedné knize byla kresba Netryma. A na jeho štítu byl stejný dravec vyobrazen.“
„Aha. Jsem tedy zvědav, jestli nějakýho Netryma potkáme. Jak vlastně vypadá?“ zeptal se Asim, který pozorně hleděl přes hřívu koně na cestu. Přitom se mlžný závoj mezi skalisky náhle začal rozplývat. Vzápětí se objevil na cestě černý kůň. V jeho sedle byla postava v černém oděvu, jejíž obličej zakrývalo kápí.
„Netrym!“ vyhrkl Imar.
„Nestřílet!“ řekl Asim ostatním bojovníkům, přičemž upřeně hleděl na černou postavu. Ta bez pohybu seděla v sedle koně. Poté se kůň s jezdcem zahalil do mlžného oblaku. Po jeho rozplynutí byla cesta mezi skalními stěnami prázdná.
„Kde je?“ pronesl tázavě Asim.
„Prostě zmizel. A ten dravec je taky pryč,“ konstatoval Imar.
„Doufám, že nějak vytušil ten důvod proč jsme tady.“
„Určitě ano. No, chtěl si vidět Netryma, tak si ho viděl.“
„Nebylo mu vidět do tváře.“
„V legendách se taky o nich mluví jako o bojovnících bez tváří.“
„Zajímavé. Legendy o Netrymech jsou tedy pravdivé. Snad bude pravdivá i ta legenda vo tom kamenným vojsku,“ řekl zamyšleně Asim, když přes jemný mlžný opar spatřili žluté skály.
„Myslím, že bude. Tahle stezka nás vopravdu zavedla ke žlutým skalám, jak jsem se dočetl,“ mínil Imar.
„Pozor! Támhle vidím koně!“ vyhrkl Asim, poté co dojeli na konec cesty na prostranství před žlutými skalisky. Přitom ze zad sundal luk a rychle do něho nasadil šíp. Totéž učinili i ostatní. Zároveň se pozorně rozhlédl a v mlžném oparu uviděl na zemi ležet těla.
„Na zemi leží nějací muži,“ řekl Imar, načež nim dojeli. K jejich překvapení se jednalo o mrtvé navarské bojovníky.
„Ty Navarové jsou vopravdu všude. Jejich tu tak na padesát pobitejch. Ale nikde tu nevidím jediný tělo Netryma. Asi své mrtvé vodnesli,“ mínil Asim.
„Jedna legenda o Netrymech praví, že mají více životů,“ poznamenal Imar.
„Bohové je tedy obdařili pozoruhodnými vlastnostmi. Kdybych si mohl vybrat, tak bych se chtěl narodit Netrymem.“
„Budeme muset už dožít ten náš život.“
„Otázkou je za jakých vokolností ho dožijeme. Vede vodtud hned několik stezek. Kde je ta mechová?“ „Myslím, že je támhle. Tou se vydáme,“ řekl Imar a nasedl na koně.
Zanedlouho jezdci vjeli do stezky, kterou pokrýval hustý mech. Zároveň se vysoko nad nimi objevil kroužící dravý pták. A za chvíli se rozléhaly všemi směry jeho skřehotavé zvuky.
KONEC DRUHÉ ČÁSTI


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru