Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DO HAJZLU

30. 09. 2004
25
14
9115
Autor
Vaud

Není to fejeton, ale plyne z toho ponaučení. Příhoda z roku 1990.

S batohem plným konzerv mne vlak z Vídně  dovezl na přelidněné nádraží ve Florencii. Těšil jsem se, jak povečeřím a pak se natáhnu někde v koutku a budu si užívat všechny ty exotické vůně a zvuky ciziny. Z báglu  jsem vylovil plechovku s čínským lančmítem. Ta se očividně líbila  i páru mladých Američanů sedících opodál. Rozdělili jsme se: já jsem od nich vyfasoval bagetu a kolu a za to jsem jim dal polovinu nefalšované komunistické pochoutky. Nikdo z nás netušil, že se z lančmítu budeme radovat tak krátce. Bublání v mých útrobách dávalo tušit, že se děje něco neblahého. Také Američani se začali ošívat a měnit barvu. Vystartovali jsme téměř současně k nejbližším záchodkům v předtuše nejhoršího.

 

         Na nádraží ve Florencii jsou z nějakého důvodu mimo pisoárů pouze záchody turecké - tedy díra v zemi abych byl přesnější. Neptejte se mě  proč. Možná  má Florencie nějakou družbu s Turky. Co já vím. Já bych pro ně nehlasoval.  Záchody mají navíc jednu zásadní chybu. Nejdou zamknout a dveře se otevírají dovnitř. Většina cestujících jsou zahraniční turisté. Ti choulostivou situaci řeší tak, že  svými zavazadly zapřou dveře zevnitř a pak je  přidržují rukama. To se mělo brzy stát osudné jednomu nešťastníkovi. Možná už tušíte... Dlouhými kroky jsem doběhl ke kabinkám a bez jakýchkoliv společenských konvencí jsem prudce vtrhnul do nejbližší z nich. Turista uvnitř kabinky se cítil poměrně bezpečně. Batoh, kterým zapřel dveře, byl skutečně obrovský. Onen dobrý muž nepočítal s tím, že se mi s rozběhem povede hravě otevřít kterýkoliv záchod. A řízením osudu jsem si vybral právě ten jeho. Dále si to jistě dovedete představit! Obří krosna se zřítila na člověka vykonávajícího potřebu na tureckém záchodě. Dotyčný v tu chvíli zřejmě zalitoval, že si vzal s sebou  na prázdniny tolik věcí. Bágl neudržel a... spadnul do díry!! Chvíli jsem konsternovaně hleděl na obří zavazadlo, zpod kterého někdo zuřivě kopal nohama, hrozil rukama a křičel anglicky velmi sprosté nadávky. Pak jsem si uvědomil, že mi zbylo jen  několik vteřin než se zapadlému vlastenci povede vylézt z díry a vyřídit si to se mnou pěstmi.  Nepochyboval jsem, že bych dopadl špatně, protože člověk, který unesl tak ohromný batoh musel mít jistě velkou sílu.  V tu chvíli to bylo ale  jedno, protože jsem netoužil ani po přátelském obětí na usmířenou od smraďocha a pelášil jsem pryč. Ten večer jsem spal v kempu za Florencií. Na zdejším nádraží prý bývá nebezpečno..


14 názorů

Vaud
11. 09. 2010
Dát tip
Diky za cteni!! Podle me ma proza porad sanci :-)

Oldjerry
10. 09. 2010
Dát tip
Ukončil jsem druhý tucet - a pak prý, že se tu nečtou povídky. jen umět je napsat... *

Vaud
30. 03. 2009
Dát tip
tak je spravna varianta :-)) ja jen, jestli sve ctenare neuspavam :-))

Vaud
30. 03. 2009
Dát tip
večerníček na dobrou noc? :-))

Vaud
29. 03. 2009
Dát tip
jsem moc rád, že se mi to nestalo v opačném gardu :-)) nevím, jestli bych takhle fejetonově juchal :-)

Diana
29. 03. 2009
Dát tip
Je to jasné, v záchod vstupuj obezřetně! :-)*

Vaud
28. 11. 2008
Dát tip
u Florence pod sirakem bych nespal ani v nejodvaznejsich povidkach :-)

Teď mě to tak trošku mrzí. Dodávalo příběhu nádech mystiky.

Vaud
28. 11. 2008
Dát tip
aaaa, preklep!! nedoklep! uz to jdu opravit! dik

Dobrá historka. Jen mi trošku vrtá hlavou, jak si se tak rychle z Florencie dostal na nádraží Florenc, které je (pokud vím) v Praze. Nebo je to překlep? V tomto případě nedoklep?

Augustus
20. 06. 2008
Dát tip
Sice záchodovému humoru moc neholduji, ale tohle mne dostalo. TIP

pozorovatel
30. 08. 2005
Dát tip
jojo, na záchodech je sranda..

pozorovatel
30. 08. 2005
Dát tip
byla taková reklama, kde si rodinka představovala fotky z dovolené..."to je německá toaleta, to je záchod v egyptě, mušle na kypru,..." je fakt, že ke každý zemi mám přiřazený jiný záchod a střevní potíž

Vaud
30. 08. 2005
Dát tip
Dobrá, tak vtip: Čůraj dva pánové vedle sebe u zdi. Malej a velkej. Velkej škube ramenem a malej hlavou. Velkej se soucitně kouká na malýho a ptá se: Copak, taky zranění z války? A malej: Ne, ale jak čůráte na tu zeď, tak mi to cáká do ksichtu.

pozorovatel
30. 08. 2005
Dát tip
:))) to se mi stalo ve školce (byl jsem ten čůrající!) při debatě... učitelky nám vštěpovaly, že když s někým mluvíme, musíme se mu dívat do očí...

Smeesheck
24. 08. 2005
Dát tip
A ponaučení? Nejezte český lunchmeat a .......kyperske jidlo...(je mi blbě - Vaud asi pochopi, až si kritiku přečte)

Manon2
28. 06. 2005
Dát tip
Pro chudáka Angličana to musel být věru pozoruhodný zážitek z Florencie :o)

poliana
28. 06. 2005
Dát tip
Tak tohle je vynikající. Jak výstižné:choulostová situace...

Vaud
28. 06. 2005
Dát tip
Hi, hi, - ještě to má v kritice z 29.10. pokračování ;-)

poliana
28. 06. 2005
Dát tip
to snad není možný...

Vaud
09. 06. 2005
Dát tip
Toxman - na čundru jsem nebyl ani nepamatuju basnikalex - ;-) díky za tip

Toxman
09. 06. 2005
Dát tip
Vaud: Určitě ze zištných důvodů ;o))

basnikalex
08. 06. 2005
Dát tip
s kamarádkou se zavřely a neotevřely dveře na chemických záchodech, to jsou ty, které se sami spláchnou a vyčistí. když ji po čtvrt hodině vyprostili vylomením dveří, každý čekal, že popíše, jak to čištění probíhá, ale nic, prý jenom zhaslo, takže nás zklamala. TiP

Toxman
18. 05. 2005
Dát tip
Tak nám tu nějak chybí, jestli si od té doby bereš na "čundry" sáček nebo plíny (podle toho kudy bude mít právě, pozřená pochoutka, nutkání dříve uniknout) :)))*

Markel
19. 03. 2005
Dát tip
Ach, ti Turci :-))))) -T

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Markel díky!

Šminka
12. 02. 2005
Dát tip
chudák batoh...nebo tůrista?:-))))

Vaud
12. 02. 2005
Dát tip
Šminko - díkes!

Šminka
12. 02. 2005
Dát tip
no, pročítám tě od začátku, páč jsem prve dostala avi od Pomerančový a už jsem se chytla drápkem, tohle já můžu:-) Koneckonců, BG = můj idol:-))) /neprásknout to jeho ženě, přestala by bejt moje nejlepší kamarádka/:-))

Vaud
12. 02. 2005
Dát tip
Mám velkou radost z další čtenářky!!

JazROY37
08. 12. 2004
Dát tip
Nechtěl bych mít tak pestrý život jako Ty... nebo možná jo... :-)

podezdívka
22. 11. 2004
Dát tip
No, dávám si tě do oblíbených ;-) Máš dobrý dílka.I to pokračování na benzínce je zajímavý :) *t

:))) teraz nevim ci fsetky povidky a fejtony su tvoja fantazia abos' to ozaj zazil.. *

Vaud
21. 11. 2004
Dát tip
Díky, že jsi se zastavila!! Skoro všechno jsou vlastní zážitky :-))

andromeda
02. 11. 2004
Dát tip
Ten název me nejdrív odrazoval - ale po prectení se dobre bavím!! TIP

Vaud
29. 10. 2004
Dát tip
Právě jsem zažil pokračování. Před malou chvílí jsem prudce otevřel dveře u toalet na benzínce. Vevnitř si nějaký chlap zavazoval tkaničku hlavou k pisoárům. Postrčil jsem ho směrem k mušli a automatický splachovač dokončil dílo zkázy. Ještě že měl pleš a rychle uschnul... :-)

Dobrá mometnka... Tip

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
:-))) já si dnes natrhnu plíce..nejdřív čekanka se svou antikoncepční úvahou, teď ty se svým rozběhem:-))) tip!

idle
01. 10. 2004
Dát tip
:)))

j_i_r_i_k
01. 10. 2004
Dát tip
Přidám se - :)))

StvN
30. 09. 2004
Dát tip
Ale jo, je to docela hjumorné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru