Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kruh

10. 10. 2004
1
0
1772
Autor
grimer

Nemôže byť pravda na čo myslím:

je snáď mŕtvy,

netreba mu kyslík?

 

I Harpia tam pod horou skláňa sa

pred Tebou a hviezdami Tvými.

Tak poplav sa a sprav šťastnými,

veď toľké sú Rímy.

 

Malé sŕňa poskakuje lesom,

lužným lesom v záhorí,

zatúla sa, nezná priestor,

ta vyskočí na hory...

 

...a zahorí.

 

Nemôže byť pravda na čo myslím:

je mŕtvy,

netreba mu kyslík!


Andulka
08. 10. 2004
Dát tip
Kazdy z nas ma obdobi, kdy jeho zivot stagnuje v kruhu...misto aby se vyvijel ve spirale....:-) priciny jsou ruzne, napriklad tvoj uvod -> Nemoze byt pravda.....Je to pravda nebo to neni pravda....ale neni vubec podstatny jestli to nebo ono....podstatny je ten jednotlivec...cemu veri....Pokud zacina slovem "nemoze"....mozna to je ten duvod, proc je porad v kruhu. Pokud jednotlivec zmeni svuj postoj a svoje mysleni a svoje presvedceni...a bude rikat...bude...bude...bude to tak......tak je jen otazkou casu...kdy tomu bude tak....:-)

grimer
08. 10. 2004
Dát tip
andulka: a čo keˇto nemôže je také, že ktosi neverí niečomu, čo sa stalo? nemôže byť pravda to, čo sa stalo. neverí ... nechce veriť...

TommyBoy
06. 10. 2004
Dát tip
No a prečo je toto úvaha? :) Btw, to kríženie slovenčiny a češtiny je skvostné, klobúk dole pred schopnosťami Tvými :)

grimer
06. 10. 2004
Dát tip
tak si to prečítaj ešte raz a uvažuj. úvaha nie je len súvislý epický text. za to kríženie ďakujem, ak to nebola ironická poznámka.

TommyBoy
06. 10. 2004
Dát tip
Prečítal som si to znova. A potom ešte raz.. Prečítal som si i tú druhú. "S rukami vo vreckách" je plnokrvná úvaha v netradičnej forme. Tu ale stále neviem prísť na pointu. Čo riešiš? Nad čím máme uvažovať? Nie, nebolo to ironické. Mám rád túto formu spájania toho, čo nemalo byť rozdelené.

grimer
06. 10. 2004
Dát tip
možno to, čo je tam skryté, nájde len málo ľudí, ale nejde o to, či tam niečo vidíš. páči sa mi, že ťa núti čítať ju znova a rozmýšľať nad ňou. takže uvažuješ. je to slovná hra. ide o tie stredné slohy...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru