Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dechový test

Výběr: Elyn
20. 10. 2004
25
31
9253
Autor
Vaud

Z mé starší tvorby...

 

Nás mladé přestěhovali jednoho dne do sklepa. Brzy to v ctihodném lékařském pokoji vypadalo spíš jako na studentských kolejích. Kancelář ve sklepě má několik výhod: předně jste dál od primáře a pak je  odsud blíž k bufetu, na oběd a domů. Naše pracoviště tou dobou zakoupilo velmi drahý přístroj,  který měl odhalit bakterii žijící v žaludku z vydechovaného vzduchu. Bomba věc!  A to aniž  byste museli polknout endoskop, který si v ničem nezadá s hadicí na kropení zahrádky. Spousta lidí zajásala, protože jsou jedinci, které zjevně netěší, když doktor musí zasouvat  cokoliv  do kteréhokoliv z jejich tělesných otvorů.  Ta žaludeční breberka mě v té době hodně zajímala,  a když bylo potřeba udělat několik testů na dobrovolnících, vzpomněl si Docent na mě.  Dechový test, tak se ono vyšetření jmenuje, spočíval v tom, že dobrovolníci - kolegové a zaměstnanci, vypili džus se speciální tabletou, za půl hodiny foukli do zkumavek a   šli  si po své práci. Zkumavky jsem pak donesl do laboratoře v jiné budově, kde se analyzovaly na zmíněném superpřístroji. Celkem príma výzkum, díky kterému pak odjelo několik kolegů do USA na kongres, zatímco já jsem si dál užíval svůj sklep.

 

Tou dobou k nám byl poslán z jiné kliniky na stáž mladý kolega R. Těšil se, jak se uleje na hodinku od práce a půjde ke mně dělat "vědu" a pak se třeba vypaří směrem bufet a domů.  Přístroj nikdy neviděl, jen tušil, že se bude někam dýchat. Zde se konečně dostávám k jádru pudla. Krátce před příchodem R na dechový test u nás luxovala uklízečka koberce velkým průmyslovým vysavačem. Vysavač byl těžký a měl dlouhou hadici. Aby to ta dobrá žena pobrala, tak si odnesla jen část hadice, s tím že se staví za chvíli pro zbytek. Vzápětí přišel R  do místnosti a bez zaváhání zamířil k vysavači. "Hmm, pěknej macek, to ti povím", prohlížel si vysavač. "Slyšel jsem, že  stál několik melounů!" V tu chvíli mi došlo, že si nedělá legraci a myslí si, že toto je onen slavný přístroj. Několikrát tréninkově zhluboka vydechl do špinavé hubice vysavače. To už mi po tvářích tekly slzy od potlačovaného smíchu. "Vždyť to nemáš zapnutý v elektrice!", podíval se na mě vyčítavě a strčil koncovku do zásuvky.  V tu chvíli se uklizečka vrátila pro vysavač. Na obrázek, který se jí naskytl asi  nikdy nezapomene! Mne dusícího se smíchy a doktora R zhluboka vydechujícího do vysavače!  Pomalu k němu došla, vysavač vypnula z elektriky a k jeho velkému zděšení si přístroj odvezla. Teprve pak mu to došlo!  Historka se brzy rozkřikla po nemocnici, a když R něco nevěděl asi za týden  u vizity, tak na něj primář křičel: " K vizitě umíš úplný hovno! Co taky můžu čekat od debila, kterej ve sklepě dejchá do vysavače!"


31 názorů

Vaud
24. 09. 2010
Dát tip
Ono se ta hadicka taky musi obcas polknout - to bych zas kolegum nechtel krivdit :-)

Vaud
24. 09. 2010
Dát tip
Ono se ta hadicka taky musi obcas polknout - to bych zas kolegum nechtel krivdit :-)

Milly
24. 09. 2010
Dát tip
Hm, když tam je jen jedna doktorka. .-( A ani by mě nenapadlo...- jojo, to mam z toho, že jsem si včas nevzpomněla na tenhle fejeton- jsem si ho měla vytisknout, ukazovat po doktorech a vyžadovat ten přístroj místo hadičky do žaludku. :-))

Vaud
24. 09. 2010
Dát tip
Sis mela vybrat dochtora :-)

Milly
23. 09. 2010
Dát tip
A šlo to. .-)

Milly
23. 09. 2010
Dát tip
:-)) No vidíš, a já byla před tejdnem na gastroskopickým (aspoň doufám) vyšetření. :-(( Brrr..... Ještě 4 dny mi z toho bylo špatně.. U nás ten přístroj zjevně nemaj. .-) .-(

..si je postupně přečtu všechny..o tom žádná..:)))

Vaud
30. 08. 2010
Dát tip
kolega je v několika fejetonech :-)

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))..jsem se málem udusila smíchy..počůrala taktéž..:))))

Vaud
01. 02. 2010
Dát tip
a tohle nešlo?? to byla humorná historka z natáčení :-)

Milly
01. 02. 2010
Dát tip
:-D Tak jsem četla- dnes prvně.. -t- (asi to maj lidi, co někdy píšou fejetony, podobně jako lidi, co někdy píšou něco jako básně..- že někdy to nejde vůbec a jindy úplně samo.. .-))

Diana
22. 03. 2009
Dát tip
hahaha, fatální omyl. Obávám se, že se to s ním vleče dodnes...:-)))*********

Vaud
25. 02. 2009
Dát tip
v zivote jsou obdobi, kdy fejeton nenapises, ani kdyby ses rozkrajel a pak to nekdy jde uplne samo

hm, ale musím pochvalně zamručet že tě ještě baví odpovídat na každou moji kritiku - klobouk dolů... taky jsem se pokusil o fejeton nedávno, ale bohužel jej nemůžu publikovat, páč byl o jistých osobách na naší alma mater a nikdo jiný než vděčné publikum školního časopisu by ho asi nepochopil...

Vaud
25. 02. 2009
Dát tip
:-)) něco vymyslím s kávovarem :-))

s kávovarem by nic nebylo? :-D

Vaud
04. 01. 2009
Dát tip
Tuším Prdele :-))

Vaud
04. 01. 2009
Dát tip
kolega R vystupuje hned ve 2 fejetonech :-)) až začnu psát o kamarádech z gymplu... to teprv bude :-))

Trošku jsem doufal, že R. začne tu hadici polykat, ale i tak dost dobré.

Vaud
06. 12. 2008
Dát tip
tak si něco vymyslím :-)) neboj! boj!

Vaud
06. 12. 2008
Dát tip
huš, abych o Tobě nenapsal fejeton!! :-))

Vaud
06. 12. 2008
Dát tip
oni jsou teď v mém okolí ostražití, protože se děsí jakékoliv chyby, aby se pak nestali námětem na můj fejeton :-) díky za návštěvu

Díky Moc nás to s mužem pobavilo.Po ranní mírné hádce jsme se oba zasmáli.Iv.

Alú
20. 02. 2008
Dát tip
Se vidím jak namalovaná :-D

Toxman
15. 06. 2005
Dát tip
To oni Tě asi mají rádi... ale taky asi víš, jak se to říká s tím škádlením - tak až budeš brát za kliku, tak bacha na zubní pastu ;o))

Toxman
13. 06. 2005
Dát tip
Chudák Vaud... karatista, nekaratista, někdo dostane nakládačku - no hlavně aby se to neprovalilo... ;o))

Vaud
13. 06. 2005
Dát tip
oni mě docela šetřej..

basnikalex
12. 06. 2005
Dát tip
Nevdechoval spíš vysavač jeho? tip

Vaud
12. 06. 2005
Dát tip
Zrovna v pátek jsem se potkal s kolegou R na kongrese ;-), tak jsme vzpomínali na veselé příhody. Díky za čtení!

basnikalex
12. 06. 2005
Dát tip
Otázka je, pro koho byly veselé? Nesnažil se Ti spíš vyhnout?

Vaud
12. 06. 2005
Dát tip
ne on má smysl pro humor a navíc netuší, že jsem to někde publikoval...

basnikalex
12. 06. 2005
Dát tip
tím se to vysvětluje ;-)

Toxman
06. 06. 2005
Dát tip
Řežu se u toho smíchy :o))**

Vaud
31. 05. 2005
Dát tip
Anien - díky!! Mě taky potěší, když někomu udělám radost!

Elyn
13. 01. 2005
Dát tip
:)))))))))))) úžasný...:))) *

Vaud
13. 01. 2005
Dát tip
Elyn díkas! A díky všem čtenářům!

Elyn
13. 01. 2005
Dát tip
:) jo, četli jsme si před spaním... tak děkujeme my..:) Jak se má Honzík?

idle
25. 10. 2004
Dát tip
:)*

John_Ceder
25. 10. 2004
Dát tip
tak tohle je skvělý!!! ~ „Vždyť to nemáš zapnutý v elektrice!“~

Rumco
23. 10. 2004
Dát tip
no ja uz ji mam strhanou T

Craerassy
22. 10. 2004
Dát tip
ježíši, ty mi jednou strháš bránici.-))))))))) tip a avi

andromeda
21. 10. 2004
Dát tip
pekný trapas pro doktora R, ale i takové veci se stávají ....tip

Dero
20. 10. 2004
Dát tip
Jo, předpokládám, že ses s tím fejetonem uklepl ... :o) Moc příjemná povídka, miniaturka či cokoliv ... fajn. * (mi připomnělo Monty Pythony: "A máme i ten přístroj, co dělá 'Píííp' !! :o)))

Vaud
20. 10. 2004
Dát tip
OK. Už jsem to opravil na povídku a možná to ještě přehodnotím na hříčku. M

vesuvanka
20. 10. 2004
Dát tip
To je úplně silvestrovská příhoda.... skvělá ... TIP

Dash_707
20. 10. 2004
Dát tip
:o))))))))))))))))

j_i_r_i_k
20. 10. 2004
Dát tip
:)))))))))) Chudák R, teď se mu bude smát tolik lidí :)... Dero: Nedělal ten přístroj náhodou spíš "ping" ?

:oD

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru