Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Křídla

20. 10. 2004
0
0
1754
Autor
Stařec

Prolog
 Sanůmar se díval za padajícím Jaghastčekem, dokud se jeho tělo neroztříštilo na schodech radnice.
 Pak se odvrátil a scházel po schodech dolů.Litoval Jagha, ale pořád to bylo lepší, než když on litoval sám sebe v rámci nesplnitelného snu.
 Dole čekala Osoba. Skláněla se nad roztříštěným tělem.
 "Ano, mohl jsem tomu zabránit," řekl Sanůmar.
 
Křídla

 K Ř Í D L A 
  
 
  Stanul jsem na louce a rozpřáhl ruce. Vítr trhal mé peří a já si zase matně vzpomínal, jaké to je mít křídla. Vzduch byl studený, mrazivý, štípal v nose a chladil v prsou.Od úst se mi táhly obláčky sraženého dechu.
  Zase jsem létal.

  "Nejsem vědec. Nejsem biolog, botanik, zoolog ani konstruktér, návrhář či mechanik. Jsem čaroděj. Jediný čaroděj v Ostravě. Jsem nikdo. Jsem nic. Jsem šarlatán. Jsem Sanůmar. Pořád chcete mé služby?"
   "Je mi jedno, co jste. jen mě vraťte na oblohu. Chci zase létat. Chci cítit slunce ve větru, jak mi čechrá peří."
   Sanůmar vstal ze svého trůnu z kostí. Pomalu, kulhavě ke mně přešel. Díval se zblízka do mých dravčích očí. Musel jsem uhnout pohledem. Byl příliš hrozný. Šílený. Abstraktní.
   Šílený.

   "EXISTUJE JEN JEDINÉ MÍSTO V OSTRAVĚ, DÍKY KTERÉMU BYSTE MOHL ZASE LÉTAT!" Bouře byla ohlušující a čaroděj mi musel řvát do ucha, abych jej uslyšel.
   "VĚŽ TÝHLE RADNICE?" podíval jsem se na vrchol magistrátu.
   "ANO !" Sanůmar svým typicky šouravým krokem vešel do budovy.
   Skoro jsem omdléval. Zase budu létat! Budu létat! Dá mi křídla! Už nebudu nic. Budu zase já...já.

   Jaghastček padal dolů. Sanůmar se díval, jak lítá, jak mu vítr čechrá peří. Slyšel výkřik šílené radosti, že bude mít křídla, že může letět. Navždy.
   Sanůmar odkulhal dolů a vrátil se do svého domu.

   
   Snáším se k zemi. Nepadám, letím. Cítím tu obrovskou tíhu, tu nádhernou, oslňující tíhu křídel. Křídel! Letím! navždy budu letět.
   Kdykoli se mi bude chtít.

      K O N E C
 

Epilog
 Sanůmar se obrátil na Osobu:"Ano, mohl jsem tomu zabránit."

Jaghastček naposledy létá...

 Sanůmar zkouší různé způsoby, jak vrátit Jaghastčeka zpět na nebesa.


Stařec
20. 10. 2004
Dát tip
Omlovám se všem, kterým je ten rámeček proti srsti, ale mně se to hrozně líbí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru