Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mým milým sebevrahům

20. 10. 2004
2
3
7391
Autor
Paclík

Mí milí sebevrazi,

v té změti slov, která bude následovat, bych chtěla něco vyjádřit a taky pochopit. Nevím jestli to bude dost srozumitelné – doufám.

Přišla jsem na Písmáka a v levém dolním rohu mi svítilo žluté avízko. Patřilo k jednomu dokonale popsanému sebevražednému skoku, který byl reakcí na jiné sebevražedně laděné dílko ze sbírky dalších sebevražedných… vzpomněla jsem si na jedno ráno… vůbec mi nebylo dobře…

Ale ta myšlenka mi pořád vrtala hlavou. Proč nás slovo sebevražda tolik přitahuje? Co v něm hledáme? Možná je v tom něco hrdinského. Překonat sám sebe. Překonat svůj strach. Ano, v tom by mohlo být hrdinství, ale nic se nesmí přehánět. A co naši napsaní sebevrazi? Co je na nich tak úžasného? Co nás tolik fascinuje na jejich příběhu, že ho stále dokola rozvíjíme? Možná je to vlastní neschopnost ublížit si, protože náš strach ze zklamání okolním světem nenarostl dostatečně. Ale je tu. A my se ho snažíme zatím jen zastrašit výhružkami. Strašíme ho (se) dokonale reálnou představou toho, jaké by to bylo.

A nebo ne? Nebo to tak vůbec není? Používáme své sebevrahy jen jako interprety vlastních myšlenek (pravda, občas i víc než filozofických)? Jsou to jen do krajnosti vykreslené postavy s vyrovnanou myslí, které se vzdávají svého života jenom proto, že “diváci chtějí krev”? Není to trochu kruté? Není sebevražda přeci jen trochu krutá odplata za to, že nám někdo nevěnoval dost své pozornosti? Ano, pomsta je to strašná, ale příliš si ji nevychutnáte. Navíc tím asi mnohem víc ublížíte těm, co vás mají rádi. A ti si to snad nezaslouží.

A tak mí milí sebevrazi: “MÁM VÁS RÁDA”. S pozdravem Pac


3 názory

Paclík
05. 02. 2008
Dát tip
jo a co se tyce Petra Pana tak ten v tom v tom ma taky svou ulohu

Paclík
05. 02. 2008
Dát tip
jo ja vim, byla to spis bezmoc nez nejaka hluboka uvaha, cloveka to trosku zamrazi kdyz jde o nekoho, koho ma rad mozna i vic nez by sam chtel, a vsichni okolo si o tom vesele pisi jako by se nechumelilo


Milly
27. 10. 2004
Dát tip
Ještě mě napadlo, že kdžyčlověk napíše o svých sebevražedných myšlenkách a pocitech sem, tak když si o tom přečte někdo, kdo o sebevraždě taky uvažuje, může třeba zjistit, že v tom není sám.... a ještě se nad tím zamyslet....

qwef
27. 10. 2004
Dát tip
Hezký.

Petr_Pan
23. 10. 2004
Dát tip
dhgfghbvnbcnmbmc xmsghzuoljkb.-yashgfffz pošlu zprávu ..

Perlino
23. 10. 2004
Dát tip
Ahojky Pac.Tak sem se sem konečně dostal:)) Mě se to opravdu líbí. Jde o to, jestli se člověk z těch pocitů, o kterých si myslí, že by za sebevraždu "stály" vypíše tady, nebo to v sobě bude dusit a pak si něco opravdu udělá. P_P má pravdu, že my o tom nic nevíme a jen píšeme, ale mě to připadá jako lepší varianta, proto tyhle dílka rozhodně nejsou na škodu, ať už se někomu zdají přihraný, nebo že se ten člověk pouze snaží upoutat pozornost. Ona totiž ta možnost s upoutáním pozornosti existuje i u těch, co o tom nenapíšou, ale rovnou se o to pokusí.Člověk prostě pozornost okolí potřebuje.A málokdy si uvědomuje, že může i ublížit.Dávám ti velkej tip a mám tě za tohle dílko ještě víc rád, ty naše hodná dušičko:)

Perlino
23. 10. 2004
Dát tip
Pardon.Já su prostě sklerotik...avi

StvN
23. 10. 2004
Dát tip
Proč avízo?

ondrech
23. 10. 2004
Dát tip
stejná otázka jako StvN

Petr_Pan
23. 10. 2004
Dát tip
¨Růženka> ? Příklad + slyšet od Tebe slovo konstrukce je zavádějící - pořád dokola to slovo bereš do prstíků - ale konstrukce nikde - je mi z Tebe smutno ..

Petr_Pan
23. 10. 2004
Dát tip
Pár dní zpátky tady + odpovídáš až na druhou část .. :-)

Petr_Pan
23. 10. 2004
Dát tip
? Příklad jen to málo někteří využívají k populismu a demonstraci vlastního, ach, ega Tohle mi přijde hloupý - můžeš to trošku rozšířit - pls :-)

Petr_Pan
23. 10. 2004
Dát tip
Růženka> Mám povídavou náladu - ale - je to dost mimo a tak když, tak do zpráv. Pokud náleda ne-e, potom mohu jen citovat jednoho z těch, který okusuješ - je to fajn holka, ale - občas trochu tupá ..

Milly
22. 10. 2004
Dát tip
Ondrechu: tady jde taky dát tip- tlačítko pro něj se navhází v tý modrý tabulce nahoře obsahující název díla.

ondrech
22. 10. 2004
Dát tip
Milly - aHA! díky moc. Ani jsem si to neuvědomil. Už jsem to totiž dlouho takto nedával.

Milly
21. 10. 2004
Dát tip
Sleeping: já četla, že sebevraždu jako možnost řešení aspoň jednou zvažovala většina lidí... ... hodně lidí (skoro všichni) z těch, co znám......... Mně to přijde smutný.. A já tu moc takových děl nečetla.... , možná je sem lidi dávaj taky proto, že je to zkrátka... takový volání o pomoc..... někdy....

Paclík
21. 10. 2004
Dát tip
tak to mě nenapadlo že to vzbudí tak plodnou debatu: ) no já nevim s tim póvlem bych to neviděla zas až tak žhavý ikdyž hrdinství mi taký přijde příliš silný slovo, prostě tak něco mezi, vážně se v tom neviznám spíš je to pro mě takovej velkej bubák. volání o pomoc taky možnost a nebo jen způsob jak na sebe upoutat pozornost( teda co se týče těch psaných projevů) nicméně ať už je to jakkoliv díky: )

Paclík
21. 10. 2004
Dát tip
jo pravopis není moje silná stránka: ) hm asi máš pravdu možná je to jen o tom jak moc si to připustíš protže když nechceš tak se to dá "zapomenout" nebo spíš nepřipomínat...ale to už se dostáváme jinam

Paclík
21. 10. 2004
Dát tip
jo pravopis není moje silná stránka: ) hm asi máš pravdu možná je to jen o tom jak moc si to připustíš protže když nechceš tak se to dá "zapomenout" nebo spíš nepřipomínat...ale to už se dostáváme jinam

ondrech
21. 10. 2004
Dát tip
na začítku jsem se chytal, potom už ne. Uvaha je to dobrá. A ještě jeden poznatek: Vždycky, když jdu na písmáka a přihlašuju se, tak mi nejdříve naběhnou autoři vlevo dole. A já na to najedu kurzorem myši a jezdím kolečkem nahoru a dolů a z autorů se stávaj čáry. hele, to je dobrý, to si dám zvlášť jako dílko.:-))) kdyby to šlo, tak ti dám tipa

Petr_Pan
20. 10. 2004
Dát tip
ne-e upřímně - dalo by se to rozebrat kousek po kousku a říct co jo a co ne a - vlastně většina z toho ne. Přijde mi že nevíš o čem píšeš - promiň. Průměrné dílko poukazující na to, že jseš hodná holka, což ostatně všichni víme :-)) ale jinak nic pro kohokoliv, kdo by se nad tím chtěl opravdu zamyslet .. :-/

Paclík
20. 10. 2004
Dát tip
dík promiň možná se tě to dotklo ale poslední dobou sem přečetla trochu moc sebevražedně laděných a to co to ve mě vzbudilo se asi dost dobře nedá popsat, jo asi o tom nic nevim, vlastně možná radši ani nechci vědět

Petr_Pan
20. 10. 2004
Dát tip
Nepřišlo mi avi .. Ale to je fuk. Co se tvorby k tomuhle tematu tady týče, nesmíš to brát tolik vážně - občas jsou to výplody fantazie, občas má jen šťastnej človíček náladu napsat něco takovýho a ti ostatní - čím víc se o tom mluví, tím absurdnější Ti to přijde, takže slova bych nepokládal za nebezpečný - opravdu ne ..

Paclík
20. 10. 2004
Dát tip
jo to bude asi tim že sem zapomněla poslat: ) ono slovo občas dokážou napáchat spoustu škody i když by tě to nikdy nenapadlo

Sorry tobě a ostatním čtenářům za sebe i ostatní„tvé milé sebevrahy“, potřebovalo jsem se z něčeho vypsat, a taky nějakou zpětnou vazbu k tomu.

Petr_Pan
20. 10. 2004
Dát tip
a kdyby napadlo tak taky .. Každopádně - pokud hledáš něco kvalitního na tohle tema, tak musím smutně říctm že remuk svou tvorbu od začátků do určitýho data smáznul, takže to už si nepřečteš a pak je tady dílko "O chlapcovi co lietal" - najdeš to v mejch nejoblíbenějších + v klubu "nenalezeno, neuchopitelno", který se touhle problematikou zabývá ..

Paclík
20. 10. 2004
Dát tip
sluníčko: jasně chápu: )

Paclík
20. 10. 2004
Dát tip
petr: fajn dík za informaci

Vaud
20. 10. 2004
Dát tip
Jak to tady pročítávám, tak se mi zdá, že skoro každý Písmák má v sobě kus melancholika. V melancholikovi klíčí malé semínko - někdy jen sebemrskačské, ale jindy až sebevražedné (trochu se toho slova bojím). Souhlasím s Tebou - raději se upsat k smrti na Písmáku než se sebe - nebo tebe - vraždit.

Petr_Pan
20. 10. 2004
Dát tip
Růženka> Jen si to pochval :-))

StvN
20. 10. 2004
Dát tip
Víš, opravdovej sebevrah o sebevraždě nemluví. Takových si vážim a nemyslim si, že by to byl póvl. Ono totiž, když se řekne Palach atd., tak člověk vidí divadlo a když vidí divadlo, vidí herce a když vidí herce, vidí faleš. Zatímco, když někdo odejde a nikdo nic neví, je to opravdové a skutečně trochu smutné, ale na druhou stranu velmi povzbuzující. Ano, je to povzbuzující.

StvN
20. 10. 2004
Dát tip
Souhlasím a nechtěl jsem se hádat. Jen mám dneska chuť k dílu napsat víc, než univerzílní reakci. Tebe jsem si vzal za vzor :-)

StvN: Že „opravdovej sebevrah o sebevraždě nemluví“ je hojně rozšířenej a docela nebezpečnej mýtus. Pokud ovšem slovo „opravdovej“ nepoužíváš k vyjádření uznání ve smyslu „on to dokázal“, „on je dobrej“, „dokázal něco, co já ne“ apod. ...povzbuzující k čemu? K nápodobě? Nebo k žebříčku hodnot s lidským životem zdaleka ne na prvním místě? (Jo, sorry, že se tady vykecávám, ale holt jsou mi posílána avíza.)

StvN: Že „opravdovej sebevrah o sebevraždě nemluví“ je hojně rozšířenej a docela nebezpečnej mýtus. Pokud ovšem slovo „opravdovej“ nepoužíváš k vyjádření uznání ve smyslu „on to dokázal“, „on je dobrej“, „dokázal něco, co já ne“ apod. ...povzbuzující k čemu? K nápodobě? Nebo k žebříčku hodnot s lidským životem zdaleka ne na prvním místě? (Jo, sorry, že se tady vykecávám, ale holt jsou mi posílána avíza.)

StvN
20. 10. 2004
Dát tip
Povzbuzující k tomu, že je tu ještě někdo, kdo si dělá co chce nehledě na ostatní.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru