Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strhující drama neplodného lyrika

17. 10. 2000
9
0
3849
Autor
Kvetina

Autobiografický příběh s hororovými prvky.

Zvolna mladík k stolu sedá zamilovaný až běda. Jen se na okamžik zasní své city chce vyznat básní. Chtěl by sdělit svojí slečně, že ji má tak hrozně rád, že jí milovat chce věčně. Plný lásky začne psát. „Miluju tě jako blázen… Mám tě nade všecko rád…“ Inspirace zhasla rázem, marně zkouší rýmovat. Těžko vyznat svoje city ve verších co mají spád. Není příliš v psaní hbitý. Posté píše: „Mám tě rád“. Křečovitě verše plodí, „Chci být s tebou v trávě sám“ ztěžka verš se v hlavě rodí -snad kvůli těm pilinám? „Těším se, až budem sami…“ opakuje poetik dušen zlými myšlenkami nezarazil těžký vzlyk. Slunce nad ním pohasíná ptačí hlahol náhle ztich v srdci mrazí divná zima cynický vyráží smích. Bere láhev s alkoholem přemítá nad otázkou má-li smysl s tímhle bolem utrápit se nad láskou. „Pošlu k čertu babu jednu!“ zazní náhle vzduchem jek. Láhev dopitá je ke dnu, v žilách duní divý vztek. V duchu ničí, rve a rdousí tělo v kusy rozmetá. Zuřivostí kouše vousy. „Chcípni, babo prokletá!“ Stává se z něj mužů mstitel, mstitel láskou mučený. V žilách krev má šelmy líté, jen ho pustit na ženy! Mít ji tady, mít tak nože, jak rád by ji probodl! Mít ji v moci, ach, můj bože! V tom se rázně rozhodl. Třímal pero jako rapír. Místo srdce proklál – papír!
Grim
21. 11. 2000
Dát tip
Je to primovní...a přesný...

Kvetina
01. 11. 2000
Dát tip
Nic se neomlovej, Albíku, pokud tě to pobavilo, spokojeně si mnu bliznu.

Albireo
24. 10. 2000
Dát tip
Tak promiň, kvítečku voňavý. Nějak jsem ten vtípek na konci bral jako nečekanou pointu a ne jako anekdotu. Ale ta tvá poznámka sedí, omlouvám se.

Sarken
24. 10. 2000
Dát tip
zmírám smíchy

pampelin
23. 10. 2000
Dát tip
stejná vlna:-))

au_ten_tyk
23. 10. 2000
Dát tip
jó, máš se koukat do čeho pícháš, a co piješ. jestlipak poznáte jednoho klasika? tuhle jsem po sedmi pivech nachčil bábě do okapu ze soucitu. jen tak si tam prázdně visel

au ten tik? To je tik způsobený srážkous automobilem?

Albireo
23. 10. 2000
Dát tip
Tak jsem si při druhém čtení vzpomněl na tohle: Co myšlenek mi projde hlavou, když tě mám potkat. Kolikrát z tisíce vybírám tu pravou, aby ti řekla: Mám tě rád. Říci to jinak, vždycky znova. Obracím stránky vzácných knih, přebírám věty, třídím slova, vybírám nejkrásnější z nich. Ach, jak je vybrat, jak je srovnat? Do veršů - nebo v písni snad? A potom přijdeš. Nevýslovná. A řeknu po sté: Mám tě rád... A nemohu si pomoci, ale ten Pavel Kohout řekl totéž - a líp.

Kvetina
23. 10. 2000
Dát tip
Jenže Pavel Kohout nepsal o neplodném lyrikovi, ale o lyrikovi, jež si je pouze vědom, že slova k vyjádření jeho pocitů nestačí. V jeho případě se jedná o vyznání lásky, v tomto o anekdotu. To přece nelze srovnávat, nebo ano?

Hele, Mámalibor, jak si chce ukrást, co sám nenapsal(a). Hanba! Hoďtě Mámalibora hladovým papouchům!

Vio
18. 10. 2000
Dát tip
Celkem dobře napsané, dobré rýmy. Trochu mi vadilo, že první sloka má formu AABB a ostatní ABAB. Obsah mi ale moc nesedl.

Albireo
18. 10. 2000
Dát tip
Dobrá pointa, ale celkově trochu dlouhé.

Vojtek
18. 10. 2000
Dát tip
Máma: To jsem nevěděl že tohle je tvůj styl:-) Lovec: Vypusťte hladového Papoucha :-)

Neplodného lyrika zachvátila kolika!

mis
17. 10. 2000
Dát tip
Fajn, za rytmus *

Mámalibor
17. 10. 2000
Dát tip
Konečně ses vtělila a na mém hrobě květína. Přesto jsem to věděla , že ty prioncezno budeš jedinná. A nebo snad jedinný konečně Hunt.L-y pomstěný!!!Budu měnit styl-je podzim a věřím , že jeden fráček nestačí, koupím jiný v sekáči...Mnoho citu v novém hytu ale vážený zůstává jen jednný svému citu oddaný.Kabát můžeš někde zapomně avšak koupit jiný hned . JEN bojovníci za pravdu maji chladnou popravu. On však ať si šetří zdraví je mu teho zapotřebí. Jedinný jak jitřenka bude bude zářit ta citem svépyšného myšlenka. Jen ať dál se miluje to mu nikdo nebere, dál ať nosí kabát starý , sem tam koukne na čpičky vždyť mu lezou palečky . K nebesům se dobře dívá, potom bolí za krkem a choSSdiš s plným pytlíkem, Semeno pak v krku tlčí, jedna dívka npostačí . Sedni chop se psaní - ! - Uvidíš , že pýcha zmizla , bude z tebe zase hvězda . . . Takhle teprve velké dílo nastane . Ne nechci Tebe nahradit jen, tu každý místo musí mít. Ovečky vyřádit - hřbitov by tu nemněl být...

Mámalibor
17. 10. 2000
Dát tip
Konečně ses vtělila a na mém hrobě květína. Přesto jsem to věděla , že ty prioncezno budeš jedinná. A nebo snad jedinný konečně Hunt.L-y pomstěný!!!Budu měnit styl-je podzim a věřím , že jeden fráček nestačí, koupím jiný v sekáči...Mnoho citu v novém hytu ale vážený zůstává jen jednný svému citu oddaný.Kabát můžeš někde zapomně avšak koupit jiný hned . JEN bojovníci za pravdu maji chladnou popravu. On však ať si šetří zdraví je mu teho zapotřebí. Jedinný jak jitřenka bude bude zářit ta citem svépyšného myšlenka. Jen ať dál se miluje to mu nikdo nebere, dál ať nosí kabát starý , sem tam koukne na čpičky vždyť mu lezou palečky . K nebesům se dobře dívá, potom bolí za krkem a choSSdiš s plným pytlíkem, Semeno pak v krku tlčí, jedna dívka npostačí . Sedni chop se psaní - ! - Uvidíš , že pýcha zmizla , bude z tebe zase hvězda . . . Takhle teprve velké dílo nastane . Ne nechci Tebe nahradit jen, tu každý místo musí mít. Ovečky vyřádit - hřbitov by tu nemněl být...

Mámalibor
17. 10. 2000
Dát tip
promiň mi mi ty překlepy - spěchám-

Mámalibor
17. 10. 2000
Dát tip
opravdu mě honí čas musíš si to přelouskat...OMLUVA TO NENÍ JEN LÍTOST NAD TVÉM UTRPENÍ...Jinak Hunde.Lu přeji dobrou zábavu...!

Mámalibor
17. 10. 2000
Dát tip
T I P ze soucitu !!!!

Vojtek
17. 10. 2000
Dát tip
Květina: Líbí se mi to... Máma: Jseš nějak mimo mísu ne?

pauper
17. 10. 2000
Dát tip
To je VYNIKAJICI!! Rymy i rytmus, obsah, strhujici dej! Fakt vyborne, takovych veci je na Pismaku jen par :-))

Kudlanka
17. 10. 2000
Dát tip
Tohle se opravdu povedlo. Líbí se to i Miroslawkovi?

Opravdu se mi to líbí, jak rád Ti dávám TIP.

Mámalibor
17. 10. 2000
Dát tip
Vojtku on chtěl napsat něco mojim stylem a zato dostal ten tipek - se mu to OK - ne dobrej Květoslav Květina...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru