Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Meditace nočních ulic

18. 10. 2000
7
0
5204
Autor
Vio

17.10.2000 v noční Ostravě

Unylé tóny asfaltových šlépějí podpořené šumem opadlého listu městem zavanula noc brouzdám se samotou sveřepého ticha pustých ulic z oken přívětivě bliká namodralá zábava obrazovek zlákat se nenechám raději nadechnu se ospalých pachů opuštěných zastávek nahlédnu do sebe podchodem černá se bezradností rozbitých luceren noční motýli v něm ztrácí směr narážejí hlavou o stěny lámou si křídla v myšlenkách jsou jich tu tisíce zašlapané v prachu života spánek zamete je brzy pod víčka jen najít cestu domů labyrintem tužeb a vzpomínek
člobrda
19. 10. 2001
Dát tip
dik,.... nadechnu se ospalych pachu opustenych zastavek.... to je nejkrasnejsi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lyryk
23. 10. 2000
Dát tip
Ono to vlastně není špatné, ale nějak se podvědomě asi snažím čekat od tebe víc. Najdu si u tebe obraz a ty ho rozmělníš do nedohloubky: "raději nadechnu se ospalých pachů opuštěných zastávek nahlédnu do sebe podchodem černá se bezradností rozbitých luceren" V podchodu určitě nejsou lucerny, a v tom je ten problém, zdá se mi, že slovo lucerny tam je ze zvyku, je básničtější, ale v tomhle případě jde proti důvěře v obraz, svádí k podezření z efektu. Jinak si myslím, že báseň má hloubku především pro tebe, přesto je třeba dřít fantazii až na maso a ještě mnohem víc.. :-)))

Vio
23. 10. 2000
Dát tip
Lyryku, já vím, že v podchodech lucerny nejsou, ale tentokrát to není kvůli tomu, že je to básničtější, ale protože jako paradox je to tam zcela úmyslně. Rozhodně ne pouze ze zvyku. Dík.

J
21. 10. 2000
Dát tip
Úplně si tu atmosféru představuju, ale za nic bych tam nechtěla. Takže je působivá. Asi se mi vybavuje něco z podvědomí, protože s noční Ostravou jsem se setkala na studiích a jsem zaujatá.

Merle
20. 10. 2000
Dát tip
Vio: teď už je to lepší, ale pořád mi to nějak nesedí...

Vio
20. 10. 2000
Dát tip
Merle, nic si z toho nedělej. Ani já si z toho nic nedělám. Prostě se naše vidění poesie občas míjí. Je to dobře nebo špatně? Ne. Je to v pořádku. Jak by to vypadalo, kdybychom byli všichni stejní? FUJ ;-)))

Merle
20. 10. 2000
Dát tip
Vio: moje řeč... fuj :-))

Albireo
18. 10. 2000
Dát tip
Tenhle styl není zrovna můj oblíbený, ale je to hezké.

Laďa
18. 10. 2000
Dát tip
Zamyšlená a pomalá noc ve světle unavené lucerny.

Ber
18. 10. 2000
Dát tip
mě se to líbí

Miroslawek
18. 10. 2000
Dát tip
Teda, až jsem to nečekal. *D*O*K*O*N*A*L*É*. TIP. Nálada, atmosféra, obrazy a obraty. Jejda.

Bambulka
18. 10. 2000
Dát tip
sveřepé ticho, podchod v sobě... to prostě nemá chybu! TIP!*

hermit
18. 10. 2000
Dát tip
Atmosféra unavené noci ve městě je v tom zobrazená opravdu dobře. Celkem líbí.

Merle
18. 10. 2000
Dát tip
tohle teď asi nestrávím... snad později

Vio
18. 10. 2000
Dát tip
Merlíku, copak? Zažívací potíže? Snad ses nepřejedl ;-) Ostatní: díky.

Vio
18. 10. 2000
Dát tip
Avíza

zámek
18. 10. 2000
Dát tip
... dobré, ... (mně je proti srsti trošku ta hustota)... ale líbí se mi ... !!

Ašer
18. 10. 2000
Dát tip
Souhlasím se zámkem. Hustota obratu to mírně zatemňuje (v jednoduchosti krása ).Příjemné. Ašer.

Adelan
18. 10. 2000
Dát tip
Příjemná náladovka se skvělou atmosférou, možná mají Zámek a Ašer pravdu, ale i tak tipuju, mě se to líbilo moc.

Víla
18. 10. 2000
Dát tip
...hezke...smutne...

CZlovek
18. 10. 2000
Dát tip
Je to takové... takové... nočně ospalé. Fakt dobrá atmosféra.

Jo, když to říkáš, taky jsem párkrát viděl v noci u lampy můry.Fakt se mi líbily.Tak jsem vzal Biolit a za chvíli bylo po nich.

Drakkan
18. 10. 2000
Dát tip
jít do nočních ulic místo "všední" zábavy mě láká taky. Jenže v takové díře v jaké žiju....

O.S.to6
18. 10. 2000
Dát tip
na neco jsem si vzpomnel... asi na vsechno ¤

Helgeborge
18. 10. 2000
Dát tip
me se to libi.

evelína
18. 10. 2000
Dát tip
myšlenky-motýli pod víčky...

Sysa
18. 10. 2000
Dát tip
Mám moc ráda noční město,působí takovým zvláštním a kouzelným dojmem.Pořád o sobě tvrdím,že jsem něco jako noční živel:-).Tvoje dílko se mi líbí,protože je mi blízké.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru