Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úradným jazykom v Babylóne bola určite angličtina

13. 11. 2004
5
0
2217
Autor
DivaBara

Voláš mi spoza miliónov morských vĺn, takmer i spoza západu slnka… z krajiny, ktorá nikdy nebude mojou, do krajiny, ktorá nikdy nebude tvojou…obaja už tušíme so stopercentnou istotou, že na niektoré veci je láska ksakru-málo, napríklad tá naša má spoločný čas ale nie priestor. Ale my si ajtak horlivo posielame svoje klamstvá cez dráty a cez siete a satelity, všemožné variácie na tému „kedykoľvek sa rozhodnem, zbalím sa a možem s tebou žiť kdekoľvek, pretože ťa milujem, blablabla“…ale je to ako s tým mojim nefajčením: mozem nefajčiť týždne, ale potrebujem vedieť deň, kedy si zapálim. Aj my sa možme zdržiavať mesiace v krajine toho druhého so spiatočnou letenkou pod vankúšom…

Počúvam cinkot tvojich slov a rozmýšlam, prečo sa nám stále chce hrať túto hru na spoločnú nádej, a trochu so zlosťou, prečo keď si cudzinec nemožeš mi byť proste cudzí, tak by to predsa malo byť, no nie?

… A zrazu sa pristihávam (bože!) ako mi pri nevinnom líčení mojich dní z úst vhupujú do sluchátka slová: „bola som Ti z posledných síl verná“…smeješ sa, vravíš, že som použila zlý čas, že tam patrí predprítomný a nie minulý, vysvetľuješ tým tónom, ktorý neznášam (pán tvorstva) a kvoli ktorému, keď idú na mňa krámy trieskam presklenými dverami...vysvetľuješ, že by to znamenalo, že som ten boj s pokušením nevyhrala…lalalalala....nedýcham, pretože tuším….

 

Za oceánom pár sekúnd ticha…

                   ….dlhý tón v telefóne

                                     ….a na oboch koncoch oceánu 

                                                         koniec jednej hry na spoločnú nádej.

 

 

Aké (s)prosté.


klipeto
15. 12. 2004
Dát tip
uff t* napsala si to krasne

clovrdik
24. 11. 2004
Dát tip
koukám, tady lidi mudrujou o tom, jestli je to fejeton a nebo ne, místo aby četli; no jo, to jsou celí oni, ti škatulkový mudrlanti; chci říct, že se mi to dost líbí, je to silný a dost pochopitelný; ostatně - snad každej si někdy nějakou tu lásku na dálku prožil, přežil, neustál ...; TIP

Zly
16. 11. 2004
Dát tip
žádný paskvil, motovidlo/ poezie*

DivaBara
15. 11. 2004
Dát tip
Tak to dávam ako *nezaraditeľné*. Keby som to mala dať ako *indispozíciu* tak už by som vážne nevedela kam dať všetky tie svoje výblitky a výpotky a... :-)

Dero
13. 11. 2004
Dát tip
To není fejeton.

Vaud
13. 11. 2004
Dát tip
Taky přemášlím, jestli je to fejeton. Ale je to silný. Posílám TIP

DivaBara
13. 11. 2004
Dát tip
No, však ja som čestne priznala, že to do žiadnej z tých ponúkaných kategórií zaradiť neviem. A vlastne netuším vobec, čo je to za žáner. Any idea?

DivaBara
13. 11. 2004
Dát tip
Vďaka za oba tipy (*Indispozice* i tip:-). Potešilo ma to.

Nicollette
13. 11. 2004
Dát tip
bych to dala jako indispozici :)) ale fejeton rozhodně ne, děvče, ....jinak ... hmm

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru