Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Peníze...

19. 10. 2000
1
0
1030
Autor
madoka

Přečtěte a uvidíte

Peníze Platidlo dnešní doby, hybná páka celého lidstva. Jsou však opravdu tak důležité, mají opravdu v dnešním světě tak obrovskou váhu, jaká se jim přikládá? Již odpradávna se lidská společnost dělí do hierarchických stupňů, kde nejvýše jsou ti, jež disponují nejvyššímy finančnímy prostředky. Dá se však namítnout, že každý člověk má možnost se propracovat na místo, odpovídající jeho inteligenci, schopnostem a dosáhnout tak odpovídajícího finančního ohodnocení. Pokud ho dosáhne, v ideálním případě bude chtít své vědomosti rozšířit a získat tak lépe placenou pozici. V tomto případě jsou peníze nedocenitelnou motorickou silou lidstva za sebevzděláváním a sebezdokonalováním. Ve skutečnosti tomu však tak není. Nevraživost, vládnoucí mezi pracovníky, myšlenky na svůj vlastní prospěch a peníze výrazně brzdí vývoj lidské společnosti. Dá se říct, že lidská společnost degeneruje, peníze se stávají drogou nutnou k přežití a kdo je nemá, neznamená nic a je považován za odpad společnosti. Lidé zapomínají na opravdové hodnoty života, na lásku, na zdraví, přátelství... Na druhé straně opět můžeme namítnout, že každý výkon, ať již fyzický nebo duševní by měl být ohodnocen. Nač však peníze? Jestliže všichni pracují stejným dílem, pak má každý právo dostat to, co mu patří. Vždyť každá větší činnost se zkládá z řady menších, neméně významných bez kterých nelze dosáhnout určeného cíle. Pokud bude mít každý to, co si přeje, můžeme tento stav označit za blahobyt a vrchol lidské společnosti. Odměnou každému by měla být pocta, obdiv všech ostatních a tím by měla být zaručena i konkurenceschopnost celé společnosti. Právě ona je totiž vodítkem ke všem vědeckým úspěchům a technickým objevům. Každý se snaží být lepší než ten druhý a vyniknout v daném oboru a právě úcta projevená jeho dílu a jemu samotnému to zaručuje. Vždyť není nesmrtelný ten, kro je nejbohatší, ale ten, kdo v životě něco dokázal. Peníze v tomto případě získávají podřadnou roli, vlastně bych mohl až tvrdit, že zcela pozbývají smyslu. Polud se tato teorie zdá někomu zcestná a nesmyslná, v dané společnosti je tomu opravdu tak. Nesnažím se jí připodobnit k neúspěšnému pokusu založenou na vzniku dělnické společnost, snažím se zde jen poukázat na aspekty dnešní společnosti, ovládané penězi. ....
supizmus
07. 01. 2004
Dát tip
já s tím docela souhlasím a nechápu vaše výhrady, leda že by jste byli již takovými loutkami postmoderny, že každé slovo proti vám ve vás budí žluč

Bambulka
20. 10. 2000
Dát tip
co dodat? ...

Sadaf
19. 10. 2000
Dát tip
Moj kritika na Tvojí úvahu je pod mým nickem a jmenuje se Bezesná noc. Warning: Je to hrozně dlouhá a nebetyčná debilita a kdo ji dokáže dočíst, má moji hlubokou úctu:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru