Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Déšť, déšť stále jen déšť.

19. 11. 2004
5
0
987
Autor
Faila

Tisíce kapek padajících z nebe. Déšť. Živel vody. Voda léčí, uzdravuje a pomoháhá. Přináší život. Ale i smrt, neštěstí a zkázu. A co déšť ?

Déšť.  Prší.  Noc, jen světlo pouliční lampy. Zvuk kapek na plechové střeše. Noc. Déšť, déšť, stále jen déšť.

Spánek ?  Bdění ?  Noc !  A déšť.

Představy.  Obrazy a vize.

Voda spousta valící se vody. Je kalná a studená jako sama smrt. Skřípání domu. Voda, spousta vody.  Zatopené přízemí. Nářek a křik. Někomu voda odnesla veškeré oblečení. Vstupní dveře se prolomily. Právě dnes to začalo. Tisíciletá voda. Povodeň. Každá kapka zvětšuje sílu živlu. Déšť, déšť, stále jen déšť. Noc, která nemá konce. Velká voda. Zima chlad a mokro. Dostat se z domu. Než spadne ! Voda stoupá. Stále jen déšť. Zachránit se  !

Přežít.

Vlna, náraz a pád. Objetí studeného živlu. I pod hladinou je stále slyšet hukot deště a zvuk kapek padajících na vodní hladinu.

Nejde dýchat. Vzduch ? Ne. Jen déšť.

Déšť, déšť, stále jen déšť.

Topím se.

Ne !

Déšť ? Ne ! Jen noc. Bdění ?

Ne ! Spánek.

Žádná velká voda. Žádná povodeň. Žádné záplavy.

Déšť. Zvuk kapek na plechové střeše. Déšť, déšť, stále jen déšť.

A spánek.

Žádné představy, žádné noční můry.

Spát. Beze snů. Zapomenout.

 

Spát ...

 

Je noc a v azylovém domě se pod dekou choulí malý chlapec. Záchranáři ho před pár dny vytáhly z rozvodněné řeky, když stoletá voda prošla přes jeho dům. Asi to jako jediný z domu přežil. Záplavová vlna dům smetla a jeho díky bohu vzala sebou. Jinak by ho padající trosky jistě pohřbili. Ale i tak přežil jen zázrakem.

Stále hledá rodiče, pláče a když usne křičí ze spaní. Velká voda mu vše vzala.

 

A to způsobil déšť. Déšť, déšť stále jen déšť.           
ondrech
20. 11. 2004
Dát tip
Ty jo. To má svůj vnitřní smysl....***TIP skvěle napdané.

fungus2
19. 11. 2004
Dát tip
Hrome prší, prší, jen se leje. Ale mě se to celkem líbí. **

Fouckault
19. 11. 2004
Dát tip
**

vesuvanka
19. 11. 2004
Dát tip
Déšť, tisíce kapek vody přívětivých, déšť jako inspirace pro napsání básně, ale všeho moc škodí.... miliardy kapek spadlých na zem se po delší době může proměnit v nebezpečný živel, který může ohrozit život anebo úplně změnit osud.... Dílko je pěkně napsané.... TIP

Pescan
19. 11. 2004
Dát tip
Áno sny prichádzajú a prinášajú strach z prežitého až sa nakoniec stiera hranica. Niekedy je ťažké zvládať to...ale zachytávaš to dobre. Trochu ma rušia medzery pred ? a !.

wazzup
19. 11. 2004
Dát tip
uh, celkem dobrý:) líbilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru