Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o stýskaňátkách

21. 11. 2004
9
0
3930
Autor
katy

Každé správné stýskaňátko má svou chundelatou peřinku. Ale každá ta peřinka je tuze maličká, protože i stýskaňátka jsou drobná stvoření. A taky je všem strašlivá zima, jelikož takové stýskání není vůbec teplé a hřejivé.

A kdo to vlastně jsou stýskaňátka? Takové mrňavé bytosti, které vznikají vždycky když je někdo smutný. Můžou vzniknout i vnitřní samotou a ta stýskaňátka jsou potom ještě strašlivěji studená a mají věčně rýmu, protože tahle nemá šanci nikdo zahřát.

Stýskaňátka se celý rok shromažďují na nebi, a potom když je čas, konečně začnou létat. Ale všechna nakonec sletí dolů, to je jasné, a aby neměla moc tvrdé přistání, mají ty svoje peřinky.

Všechny peřinky jsou bílé a vůbec nehřejí, tak proto je stýskaňátkům pořád taková zima.

Některá ale na chvíli pocítí, jaké to je být teplo. Ta chvilička však trvá jen velice krátce a je to tehdy, když přistanou někomu na tváři a roztají. Potom taková stýskaňátka musí umřít. Ale jsou moc šťastné, když se mění v jednu malou kapku, která steče za krk, protože tu chvilinku si nemusí vůbec stýskat a být smutné (jinak je to náplň jejich života).

Ale ostatní stýskaňátka dlí ve svých peřinkách a hrozně plakají, jaká je jim zima, a jak jsou smutná.

A potom se peřinkama spojí a děti z nich udělají sněhuláka nebo kouli nebo něco takového.

Ale stýskaňátkům je stále smutno.

Dočkají se až na jaře, kdy jim všem pukne srdíčko a všechna stýskání jsou najednou na chvilinku pryč.

To je tehdy, když je člověk moc šťastný, že je konečně jaro a směje se.

Ale za chvíli si začne zase stýskat, tak se zase narodí nová stýskaňátka.

Tak buďte prosím na svá stýskaňátka hodní, třebas nakonec budou mít aspoň barevnou šálu, aby to měla trošičku lepší.


doute
04. 12. 2004
Dát tip
no já to nechtěl říct jako první

Petr_Pan
02. 12. 2004
Dát tip
Júúú - ta je úžasňoučká - i když myslím, že by šla udělat čtivější ( opakování je fajn - ale jen do určitý míry .. ) - ale - ten nápad - ta myšlenka - to je překrásný .. !! :-)) Obrovskej TIP + mezi nejoblíbenější!! :-)

katy
02. 12. 2004
Dát tip
alternative4: :) stevewonder: díky! romantická_dušičko: :)))děkuju:) doute: ty si skvělý:) johanne: tak jo, i tak díky za přečtení petr_pan: neblbni:)))

Petr_Pan
02. 12. 2004
Dát tip
katy> To já ne - se neboj .. Nebo jo a pořád - už mi to nepřijde asi .. :-))

johanne
30. 11. 2004
Dát tip
hodně podobné mrazové holčičce :/

doute
28. 11. 2004
Dát tip
tak to je skvělý....))))

stewewonder
23. 11. 2004
Dát tip
TIP s timhle se uz jako s pohadkou dokazu porovnat : ))) a nektery vecu se mi v ni libyli moc : ) proto ten tip

katy
22. 11. 2004
Dát tip
jo, já odpověděla na to předtím, dis psala hrozně rychle a já nestíhala

dismorphia
22. 11. 2004
Dát tip
ale jsou pořáíd moc šťastné, stýskaňátka tak ještě jednou otázku: nerve ti to uši?

katy
22. 11. 2004
Dát tip
nerve...já dala avízo jen že sem tě pomlouvala, tak ze slušnosti už nebudu otravovat, promiň

katy
22. 11. 2004
Dát tip
avi

jejkote to je roztomilý.... vidíš, to mě nenapadlo... už se na ně těším... nastavím jim tvář, co nejvíce... aby byly aspoň na chvilku šťastné....stýskaňátka.... :-))t

katy
21. 11. 2004
Dát tip
jeva, díky moc (a kdo je pak milý, ha!! jsi přistižena při činu, marný snahy, holka)

safra.... zase? Dneska už podruhé.... :-)) se budu muset zasek hodit do svého kabátu... :-))

Noe1
21. 11. 2004
Dát tip
Nedá se proti nim očkovat???? Ale představa těchle bleděmodrejch tvorečků je úžasná. *t za fantazii :-)

Dash_707
21. 11. 2004
Dát tip
To je fakt milé... :o))

vesuvanka
21. 11. 2004
Dát tip
Bohužel, já to zase nepřečtu a označení kurzorem nepomůže... prosím o výraznější písmo (tmavší) a trochu větší....

katy
21. 11. 2004
Dát tip
vesuvanka: tak fajn, propříště.... noe1: nevím, zkus to, mi se to nepovedlo:( dash_707, Canisha: díky!

vesuvanka
21. 11. 2004
Dát tip
Díky.... Stýskaňátka, to je moc roztomilé, a vůbec ten nápad... trošku připomíná něco z pohádek H. Ch. Andersena..... a to zaslouží TIP

katy
21. 11. 2004
Dát tip
jej, děkuju:)

Think
21. 11. 2004
Dát tip
jo, nápad a tak je to jako milý a stýskaňátko, mrúú :) hele, já jich musím mít hafo a že jim zima teda je jako jo, je to fajn, lepší jak to předtím, s tipem, děvče

katy
21. 11. 2004
Dát tip
tyjo, děkuju, slečno!

dismorphia
21. 11. 2004
Dát tip
mi teda způsob, jakým je to napsáno někoho připomíná, ale nechci být zlá jinak - zkus si to slovo - styskaňátka(?) opakovat pořád dokola, je to něco hrozného :)

katy
21. 11. 2004
Dát tip
koho?

dismorphia
21. 11. 2004
Dát tip
né, na tom nesejde ale je to ten způsob, takovej šišlavej, víš co, jen mám asociace nó

dismorphia
21. 11. 2004
Dát tip
mmch "Ale jsou moc šťastné" - pořád řeč o stýskaňátkách? nerve to uši - stýskaňátka jsou moc šťastné - ?

katy
21. 11. 2004
Dát tip
ok ok ok ok ok takovej šišlavej... no, tak sem se ti nezavděčila, myslím, že se ale nikomu nic vážného nestalo, tak je to v pořádku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru