Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paměť národní

Výběr: chroustjazz
22. 11. 2004
4
0
2668
Autor
Richiee

Četl jsem Sépii zas jednou. A byl jsem drobně nas...

Když Halas Tenkrát za patnácte roků
po stáčení hrůz a krevného moku
sepjal svou sépii
lidé se zachvěli

A v čase Dnes, dalších patnáct roků
pod práh zametena stéla otroků
Svoji jsme – svobodní
Tak moc jsme zapomněli


es_sence
08. 05. 2005
Dát tip
já nevím, nechce se mi rejpat, když jsem nečetla, ale moc agresivní odkaz, zdá se mi

Richiee
08. 05. 2005
Dát tip
Neřekl bych.

es_sence
08. 05. 2005
Dát tip
"Tak moc jsme zapomněli" Zní mi to moc pošetile. Pošetile v tom smyslu, že se nejedná pouze o Sépii, ale o poezii jako takovou. Ta se zapomíná. Je tvořena ze slov, která má co říct ... a někdy ne, jasně. Já nechci mít z poezie pocit, že jsem špatná. Když ji nečtu nebo nečtu právě ji, tu, která je tu momentálně prezentována. Možná mi to nebudeš věřit, ale mám radost víc, co autor napsal, ale já sama to objevím a řeknu si: ale ono je to až takhle, pane jo! Že každý by měl převážně hledat v sobě, co se přesahuje, je už napadnutelné, myslím. A jestli nerozumíš, nech to plavat, je to jen názor. Proletí, uletí, utichne. Ahoj.

Richiee
08. 05. 2005
Dát tip
Já v té básni nemluvím o poezii... Ani trošku. Koukni se na datum.

Richiee
31. 12. 2004
Dát tip
Prvního vydaní doopravdy nebylo moc a asi by se s tebou dalo souhlasit, neznamená to ovšem, že se s tím proto smířím. Poezie měla vždycky poněkud výsadní postavení a to, jako "kritik", bys snad měl také vědět...

Miroslawek
31. 12. 2004
Dát tip
Poezie měla vždycky poněkud výsadní postavení... tím rozumíš co?

Richiee
31. 12. 2004
Dát tip
Myslím tím nejen působení na češtinu jako takovou ale na reflexi událostí, svědomí národa a podobné zvletné fráze nic neměnící na faktu, že poezie byla, je a bude médium kulturně-politické. Obrazně řečeno.

Miroslawek
31. 12. 2004
Dát tip
Tak teď už je mi všechno úplně jasné ;o)

Miroslawek
30. 12. 2004
Dát tip
no, mně se zdá, že ono se zachvělo cca stejně mizivé procento jako dnes (schválně si zkus zjistit náklad prvního vydání), snad některé věci pro současníky malinko víc společensky znamenaly, neboť vytěsňovací pop-kult masové průměrnosti ještě nebyl tak účinně aplikován, nicméně tak dramatické to zas nebylo, dívat se do minulosti znamená vnímat pouhou výseč tehdejší skutečnosti, oproštěnou na to, co přetrvalo... ale v principu se nezměnilo nic... a také na tom přece nezáleží...

blok
30. 12. 2004
Dát tip
dívat se do minulosti znamená najít most k rovnováze přítomnosti a stavět budoucnost....................blok_:-) t* !

Dr_Mephisto
24. 11. 2004
Dát tip
Bohužel absence znalosti dějin z nás znovu dělá otroky... Tip!

ysalamiri
22. 11. 2004
Dát tip
no musím říct, že už jsem dlooouho nečetla něco Takového...příjemná změna :o) *

Finskej
22. 11. 2004
Dát tip
dobré. stručné, elegantní, žádné zbytečné plky. tak to má být :-)

Richiee
22. 11. 2004
Dát tip
Děkuji. Ale vážně je třeba nezapomenout...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru