Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poetická Čína

28. 11. 2004
4
0
7901
Autor
Elin

Rozhodla jsem se čtenářům nabídnout některé své oblíbené recepty. Zde je první z nich. Dobrou chuť přeji.

Osoby a obsazení:

 

On: básník, štvanec, filozof životem otlučený

Ona: básnířka,  krásné a jemné, duchovní stvoření

Nůž: ostrý, břitký společník

 

Prvé jednání:

 

On: vezme čisté prkénko a ostrý nůž.

Ona: šmejdí ve skříni. (jako myš)

On: trpí a přihlíží, z ledničky vytáhne balíček prsních řízků (z kořwete)

Ona: našla koření do perníku, indické pálivé koření, sladkou sojovou omáčku, rozinky (velký jak kráva), z ledničky vyšmejdí zbytek hořčice (snýkynk milášku),

Nůž: kreativně krájí kousky velikosti nehte na palci dospělého muže (tzv. akčně-gastrální kubismus)

Ona: obdivuje nakrájené kostky (hahaha)

On: nakrájené kousky transportuje z prkénka do misky. „Viktore odpusť

Ona:  „KAŽDÁ POTŘEBUJEM SVÉHO VIKTORA PRO SVÉ BLUDIŠTĚ,  můžeme tam dát trochu červeného vína?“

On: „Kolik?“ – leje (vevnitř i venku)

Ona: „Pocaď“

On: vysype sáček buráků (na pokrájené kousky kořwete) a přidá česnek

Ona: přidá koření a olej, hňácá budoucí žvanec.

 

(Kořwe se zvolna mění na kuřwe, nikdy nevíte kdo zvoní a kdo nezvoní)

 

Po několika hodinách se vrátí z fakultativního výletu do České Lípy a nechají hmotu i sebe uležet; po dostatečném uležení naložené kuřwe vloží na rozpálený olej, přidají cibuli (ještě před kuřwetem) a taky papriku. Mrkef nepřidají („králíček nemá po zmrzlině“ usmívá se ONA), rychle osmaží – zprudka – a ještě podlejí vínem, podusí krátce a podávají s rýží v kari povařenou.

 

Výsledek:

 žlutě fialový, prudce jedlý.


Eilil
13. 12. 2004
Dát tip
thýýý jo.. :o) to musí bejt tedy něco takové kowře.. :o))) heh t.

johanne
02. 12. 2004
Dát tip
:)

Elin
02. 12. 2004
Dát tip
Jejda, to trochu va, ale německy malinko šprechtím. Zkus mi je prosím polat. Bude prča 8-)))))))))))

avi

Movsar
01. 12. 2004
Dát tip
jsi dokonalá žena. tip

Elin
01. 12. 2004
Dát tip
Movsar: Jejda, já jen ráda vařím 8 -))))))))))))) a mám skvělou inspiraci ;-) díííííííky

Elin
30. 11. 2004
Dát tip
Díky všem 8-) vým fanouškům mohu slíbit, že časem přibudou nějaká jídla i pro vegetariány ;-)

ponetka
30. 11. 2004
Dát tip
zajímavý...je to určitě k jídlu? :o))

Elin
30. 11. 2004
Dát tip
Přátelé dobrého jídla, zřídila jsem klub. Prosím, máte-li své oblíbené recepty, přispějte 8-)

Elin
30. 11. 2004
Dát tip
ponetka: je osonně jsem vyzkoušela (značka netestováno na zvířatech............................................................................................................................................... ale na lidech)

ponetka
30. 11. 2004
Dát tip
pak mi tedy nic nebrání otestovat to na mé drahé polovičce :o) je to napůl člověk, napůl zvíře :o) do klubu mrknu a třeba něčím přispěju, kuchyně je moje oblíbená...

Elin
30. 11. 2004
Dát tip
jééé, pálivé ty já ráda, mňam. Jestli jsou v angličtině, mohl bys mi je tady zprávou přeposlat?

vesuvanka
29. 11. 2004
Dát tip
Moc hezky se čte, má to správnou "šťávu"..... TIP a zaujala mě Česká Lípa... ta krajina ke mně promlouvá

Hmmmmm... tohle bych fakt chtělo vidět na divadle!

j_i_r_i_k
29. 11. 2004
Dát tip
To vypadá vskutku chutně, smlsnul jsem si a eště se navnadil :)...

Noe1
28. 11. 2004
Dát tip
chaha ... dobrej úlet. Drama? Spíš blbůstka :-))))))))

Elin
28. 11. 2004
Dát tip
To nestihneš 8-))))) Třeba naložit a vyjet do České Lípy ;o)

Elin
28. 11. 2004
Dát tip
Obávám se, že bez výletu do Lípy to fakt nemůže být ono. Nicméně těš se, zítra bude další, méně náročný recept ;o)

Elin
28. 11. 2004
Dát tip
Cannisha: děkuju :o) ale klidně to zkus. To červený víno fakt barví mao na fialovo ;o)

Elin
28. 11. 2004
Dát tip
Jejda :o)))))))))))))))) Mao je pěknej překlep :o)

Elin
28. 11. 2004
Dát tip
janek: On to určitě nebyl překlep. Pracuje podvědomí. Cannisha: pálivý, ty já taky ráda. Napiš nějakej recept :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru