Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ale já tě ...

Výběr: ondrech
04. 12. 2004
4
0
2682
Autor
Perlino

Zvuk okovaných bot na podpatku a pukajícího srdce dráždí mé nozdry. Každý zvuk má svůj nezaměnitelný pach a z těchto dvou to táhne jako z lidského masa přiškvařeného na sporák. Pořád mě ty zvuky čpí v mozku. Pokaždé, když odsuzuji...

   Na ten den vzpomínám, jako by to bylo včera. Vzpomínám, jak mizíš v dáli. Jako víla, přelud, postava ze špatného románu. Vzpomínám, jak navždy odchází má duše...

 

   S Marií jsem se seznámil v jedné příjemné kavárně v Paříži. Zrovna jsem si pročítal české noviny. Když vás v pařížské kavárně česky osloví taková kráska jako Marie, tak váš údiv rozhodně nebude hraný. A když ta kráska navíc bude inteligentní a milou společnicí, určitě se nebudete nudit a čas se stane jen bezvýznamným slovem. Úplně jsem zapomněl na všechny domluvené schůzky a věnoval se jenom jí.

 

   Dodnes nechápu, jak jsi mi to mohla udělat. Vždyť já Tě miloval ... Kecy. Zase jako z blbýho románu. Ano, miloval jsem Tě, ale nebudu si tu vylévat své mrtvé srdce. Zradilas ... a byla jsi první, kterou jsem odsoudil.

 

   Po třech nádherných společných týdnech v Paříži musela odletět. Nikdy mi neřekla, čím se živí a nikdy nechtěla nic podobného vědět o mně. Jen mi tvrdila, jak mě miluje. Během těch tří týdnů jsem úplně zapomněl na své poslání, na to, že za takovéto herecké výkony normálně odsuzuji. Jako by mé srdce zase mi... „Ale ne. Co blázním?“ ptal jsem se sám sebe. Nevěřil jsem, že se vrátí.

 

   Puklé srdce žene člověka za pomstou jako ohaře na lovu. Trvalo mi jen půl roku, než jsem všechno promyslel, připravil a vykonal...

 

   Vrátil jsem se zklamán domů. Zařekl jsem se, že budu dál plnit své poslání, ale na Marii zapomenu a vynechám ji. Ani nevím proč. Možná, že jsem se chvíli opět cítil jako celý člověk. Jenže ona se vrátila. Po třech týdnech zazvonila u dveří mého podkrovního bytu. Našla si mě. A opět mě jako zázrakem proměnila. Ukázal jsem jí své rodné město, zavedl na oblíbená místa, všechen svůj volný čas jsem věnoval jí. Po dvou měsících však přišlo loučení...

 

   Klečela jsi v šoku přede mnou a z mého těla sálala slepá nenávist. „Za zradu a krásu Tě odsuzuji k trestu smrti zastřelením.“ „Neee...“ Vzpomínáš, jak mi kvůli Tobě puklo srdce?!

 

   „Miláčku, nemiř na mě tou pistolí, prosím. Miláčku...“ klečela Marie přede mnou a z mého těla sálala slepá láska. „Za zradu a krásu tě odsuzuji k trestu smrti zastřelením.“ Vždy jsem trefil tak, aby pro ně smrt byla rychlá a nebolela. Jenže dnes se mi třásla ruka. Mariina hruď se zbarvila krví, tělo se svezlo na zem, její oči se upřely na mě. „Miláčku, proč? P-proč?“ zachroptěla. „Určitě už by ses nevrátila. Nechci znovu cítit ten zvuk okovaných bot na podpatku. Chvíli jsem si myslel, žes mi vrátila duši a mé srdce srostlo. Nechci ho znovu cítit pukat ... jsi Jí tak podobná.“ „Ale já tě ...“

 

   „Neee...“


Perlino
25. 08. 2006
Dát tip
mně se hlavou honí spousta divnejch věcí.... btw....http://perlino.blog.cz

evouš
22. 08. 2006
Dát tip
nějak sem sem zabloudila...noo a našla tohle, to je teda hafec mazec! :) tak si říkám...co se asi Tobě honí v hlavě, když můžeš napsat něco takovýho..T hej ale je škoda, že už sem ty svoji věci nedáváš....seš zlej a to jako fakticky

Paclík
18. 12. 2004
Dát tip
no je to takový příde mi to strašně typický ale proč ne je to dobrý: )

Perlino
08. 12. 2004
Dát tip
díky všem za kritiky.Pravdou je, že to bylo psaný narychlo.Pokusím se to víc rozpracovat.

ondrech
08. 12. 2004
Dát tip
nechal bych to tak, jak to je...mně se to skara líbí.

Marty73
06. 12. 2004
Dát tip
Ta přirovnání jsou strašně přehnaná, příběh je přehnaný, nelíbí, ale množná to jen není můj styl.

ondrech
06. 12. 2004
Dát tip
To jee... skvělé. t+v

musim castecne souhlasit s martym..bylo to dost prehnany..prislo mi takovy zmateny to jsi ji tak podobna..vubec nevime komu a muzeme jen domyslet..na pochopitelnosti cele povidky to rozhodne neprida. napad je peknej ale zpracovani je dost mizerny..urcite by to slo mnohem lip!

fungus2
05. 12. 2004
Dát tip
Mě líbí.**

wazzup
05. 12. 2004
Dát tip
no, konec to kazí.. ale i tak mě to celkově nějak nevzalo

souhlas s wazzupem

Feanor
04. 12. 2004
Dát tip
možná méně než se na první pohled zdá

Nicollette
04. 12. 2004
Dát tip
to neeee je komický romantické v pravém slova smyslu, ale to je asi tak vše....(otázka: je toho málo?.... odpověď: ano je)

Empty
04. 12. 2004
Dát tip
Vše podstatné vyřkla Nicollette. Jsem stejného názoru

Alojs
04. 12. 2004
Dát tip
Romanticke do chvile, nez jsem se zacetl do posledniho odstavce. Ten to kazi. Ja radeji sladaky pri tehle konstelaci.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru