Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sťů

Výběr: Paranoicus
09. 12. 2004
8
0
1727
Autor
_JC_

"Riku, sem v hajzlu, potřebuju prachy."
"Co blbneš, Sťů. Na co?"
"Matka, vole. Je to v hajzlu."

Kvůli prachům za Rikem chodil kdekdo. Všichni ti, co mu ve škole ze srandy rozsekali koleno tak, že teď blbě chodil i uplně neznámý šmejdi. Většinou feťáci z povolání. Každýmu objednal paňáka a mrknul na Spídyho. Zrovna ve chvíli, kdy před feťákem přistála sklenice koňaku, přistála mu z druhý strany na rameni spídyho ruka, která ho vymetla ze dveří. Byla to jejich hra. Sťů byl ale jinej. Kámoš ze školy. Dobrej kámoš, kterej měl nemocnou matku.

"Sťů, já sem teďka nulovej, čekám ránu. Ale vidíš tamtoho typa na baru? To je Čárls. Jdi za nim, že tě posílám."

Čárls byl typickej šéf gengu. Zlatý řetězy mu pomalu vrůstaly do tlustýho krku, koženou bundu sundaval jen před spanim a srkal kofolu s rumem. Cizí chlast nepil, měl rád český značky. A nemluvil, na to měl lidi.

"Seš Čárlí?"

Plešatá hlava se naklonila nad brčko. Čárls neměl rád, když mu někdo řikal Čárlí. Navíc nějakej feťáckej zmetek, kterej neumí ani pozdravit.

"Tak seš kurva Čárlí? Posílá mě Rik."

Druhá věta zachránila Sťůa od velkýho vejprasku. Rik byl Čárlsův voblíbenec. Otočil se na Sťůa a zvedl obočí.

"Potřebuju prachy. Velký prachy."
"Na co?" zašeptal Čárls.
"Co je ti kurva do toho? Prostě je potřebuju. Máš je nebo ne?"

Čárls zvednul prst. Ve vteřině u něj stál Rik a něco mu šeptal. Čárls pak řek nahlas jedno slovo. Poprvý za celej rok, co ho Rik znal.

"Šimon."

***

"Co to bylo kurva?"
Sťů byl rozpálenej jak prádelna za úplavice.
"Sťů, na Čárlse musíš pomalu a klidně. Je to velkej kápo a prachy chce kdekdo. Sedej do auta."

***

Zastavili před bazarem. Rik si zapálil špeka a vypnul rádio. Za chvíli strčil do Sťůa loktem. Před nočnim okýnkem stál Šimon. Čekali, až sbalí prachy a zahne za roh. Nikdy nechodil po hlavní. Rik šlápnul na brzdu a stáhnul vokýnko. Sťů otevřel dveře.

"Nazdar Šimone! Neseš nám prachy?"

Šimon se votočil jak červ na pánvi v čínský restauraci a začal zdrhat. Než stačil udělat třetí krok, potkal se s chodníkem. Ulicí dozníval výstřel.

"Co kurva děláš? Cos to kurva udělal!?!"

Sťů pomalu zandaval bouchačku do kalhot. Rik na něj nevěřícně zíral a sunul se z auta.

"Vo co kurva de? Dyť je to nějakej zasranej cikán! Berem prachy a mizíme."
"Ty si těžkej kretén, Sťů. Těžkej kretén! Čárls nemá rád krvavý prachy. Dělej, zacpi mu tu díru, hodíme ho do špitálu!"

Sťů Šimona nejdřív důkladně prošacoval a až pak mu strčil palec ke krku. Šimon nezřetelně zachrčel. Rik mezitim zavolal Spídymu. Spídy dokázal řešit problémy. Navíc kdysi jezdil sanitkou.

"Dělej, nejdřív ho hodíme za Spídym."

***

"No tys mu dal vole nažrat vole. Kdes vůbec vzal ten kurva kanón?"
"Kurva přežije to?"
Rik chrastil jak krabička tikťaků.
"Po fotrovi. Aspoň něco dobrýho mi po tom zmetkovi zbylo."

***

U nemocnice otevřeli dveře a vykopli Šimona do studený listopadový noci. Z repráků se ozýval francouzskej negr Chao a Rik do sebe soukal čtvrtýho špeka.









Pisces
15. 12. 2005
Dát tip
dobrej nick a hodně dobrá povídka * a co bude dál?

Alojs
10. 12. 2004
Dát tip
Dám ti tipa, byť mi tvé dílko přišlo místy nedovařené. Volíš správný nadhled, sympaticky počešťuješ americká jména a volíš slangové výrazy. To všechno je gud - možná moh být nosnější příběh. Celkem mi to připomíná moje dílko Průstřel skrz naskrz (ve většině ohledů) - zkus se na to dyžtak ze zvědavosti mrknout :-)

Empty
10. 12. 2004
Dát tip
Alojs má pravdu, ale dám ti také vtip, je to moje krevní slupina.-)*t

Kytiii
10. 12. 2004
Dát tip
je to hodně syrový... ale až děsivě pravdivý... až se toho tipa bojím dát... *

Craerassy
09. 12. 2004
Dát tip
avi....Empty...já nevím...ale ty čteš povídky, co ty na to? JC...promiň, mě to nijak neoslovilo, ale posílám sem Emptyho, kterej píše dobře a snad ti dá povolanější kritiku...:-)

_JC_
09. 12. 2004
Dát tip
je to takovej start. díky.

Craerassy
09. 12. 2004
Dát tip
mně neděkuj...máš tam dost překlepů...krátký i, dlouhý í a takový věci...možná bys to mohl ještě projet očkem..:-) a ještě...tahle věta mi nedává smysl: Všichni ti, co mu ve škole ze srandy rozsekali koleno tak, že teď blbě chodil i uplně neznámý šmejdi.

_JC_
09. 12. 2004
Dát tip
ne, to nejsou překlepy, pokud jde o i/í, dával sem si záležet, aby to všude znělo jak má (jistě sis všimla, že to je hovorovej jazyk:o)) co je na tý větě? chodili za nim pro prachy. lidi co mu dřív rozsekali koleno i uplně jiný šmejdi.

Craerassy
09. 12. 2004
Dát tip
a jooo...já si to nedala do souvislosti s předchozí větou..tak to joo...:-)

_JC_
09. 12. 2004
Dát tip
tststs:o) jdu spát, měla bys taky:o)))

Craerassy
09. 12. 2004
Dát tip
s tebou?? no dovol...ani tě neznám:-)))

_JC_
09. 12. 2004
Dát tip
jo a čet sem to eště jednou a nějak ty i/í nemůžu najít:o)))

Craerassy
09. 12. 2004
Dát tip
tak to zkusím: spídyho ruka...velký S sundaval jen před spanim když mu někdo řikal Rik mezitim tak...a víc jsem nenašla, protože jsem moooc unavená nebo tam už niiiic není:-)))

Paranoicus
09. 12. 2004
Dát tip
Řekl bych, že tohle není ani trochu špatné. Řekl bych, že je to dokonce silně nadprůměrné. Kupodivu to není kvůli příjemným pastelovým barvičkám, uslintaným zdrobnělinkám ani kvůli snaze být za každou cenu vtipný.
Nic takového tam totiž není.

A o to tu jde.

_JC_
09. 12. 2004
Dát tip
hele, nejsem si jistej, ale neni spídyho přídavný jméno? a přídavný jména jsou malý... (pražský, brněnský, craerassin...). no a to další už je jen kvůli tomu zvuku... možná jen blbnu:o)

_JC_
09. 12. 2004
Dát tip
tak já to v pokračování vymetu...

Pat_Essox
09. 12. 2004
Dát tip
cejtim z toho julese a vincenta....kurva negři, na todle ste měli vzít brokovnice.....

Craerassy
09. 12. 2004
Dát tip
Spídy je jméno...pokud jsi Pavel, je tohle Pavlovo dílko, ne pavlovo...tak nějak..:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru