Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlžení

10. 12. 2004
1
0
2852
Autor
Richiee

Jsou chvíle kdy zamrznou ústa

A mlčí se a padají zhusta

mlží nadávky na dlažbu oslizlou

ty rty nejsou jež k políbení zvou

jak vždycky bývaly

v mlčení po chvaly

nenajde

nenajde

Nás


"A mlčí se a padají zhusta / mlží nadávky na dlažbu oslizlou" - No, já si nemůžu pomoci, ale když větu (verš) poctivě přečtu tak, jak je postavena, jednoznačně mi z toho vychází, že "na oslizlou dlažbu zhusta padají mlží nadávky". Nikdy mi žádný mlž nenadával. Koneckonců ani plž, o hlavonožcích nemluvě. Proto si nějak nedovedu představit, co tím chtěl básník říci. Měl na mysli mlhu, vycházející z úst při hovoru? Fajn, ale pak se mu zakomponování tohoto obrazu (pocitu) do verše nepovedlo. Nebo je nejednoznačnost a zastřenost verše záměrná, a autor má k mlžům nějaký nespecifikovaný vztah (pro což ale nenacházím oporu v dalším textu). "po chvaly" jsou mi záhadou též, rozdělování slov za účelem získání dalších významů verše praktikuji, ale na tohle jsem krátký, ať čtu jak čtu, "chvaly" se mi významově neuplatní nikde. Veskrze tedy předpokládám, že jsem byl čtenářem mírně nepovedeného, zato pěkného zimního obrázku.

Silvita
10. 12. 2004
Dát tip
imprese...? a není to čásetečně i deprese?

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Ani ne. Kupodivu jsem necítil smutek, když jsem to psal...

Flammea
10. 12. 2004
Dát tip
Oslizlou? To nee:(

Nicollette
10. 12. 2004
Dát tip
hm, ke konci to uvadá..

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Ale klidně ano.

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Uvadá. Jsem rád, že sis všimla...

Nicollette
10. 12. 2004
Dát tip
sem ráda, že to připouštíš, znamená to možná, že příště to uvadat nebude a bude to great :-)) pěstičky držim .-)

Zbora
10. 12. 2004
Dát tip
Není to beznadějné, ale ani nic extra. Konec vážně dost pokulhává.

Morasten
10. 12. 2004
Dát tip
zvláštní..

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Není každý den posvícení. A nesuď z jedné básně. Ocenění není to beznadějné je vážně silné kafe. To bych psal asi retardovanému dítěti, které nechci deprimovat. Konec by se měl číst nahlas...

Nicollette
10. 12. 2004
Dát tip
proboha :-))) já myslela že je to na mě:-)))) že sem retardovaný dítě - páč včera mi zase někdo psal, že sem magor a tak sem teď přemýšlela, co jako těm lidem dělám :-))) uf uf :-))

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Nejsi Lyryk, to bych si nedovolil.:)))

Zbora
10. 12. 2004
Dát tip
Přesně tak jsem to myslel. Ale každopádně jsem Tě nechtěl urazit a proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal. Kdybych chtěl předložit nějakou konstruktivní kritiku, asi by to skončilo u "zmačkej, zahoď a začni znova. Jsou chvíle kdy zamrznou ústa je ještě docela normální. Sice nic objevného, ale jde to. A mlčí se a padají zhusta už trochu skřípe. A co padá zhusta? Ústa? Proč? Jaký to má význam? Není to jen kvůli rýmu, který přitom stejně působí dost uměle. mlží nadávky na dlažbu oslizlou Protože ty rty nejsou jež k políbení zvou Už jsi se o nich někde zmiňoval? Nepostřehl jsem. Navíc neutěšenost z jejich ztráty, případně neschopnosti nalézat je, se jistě dá popsat i zajímavěji, než jen nevyřčenými nadávkami na nepřízeň počasí uprostřed města. jak vždycky bývaly Klasika v mlčení po chvaly Co jsou chvaly? Možná jsem správně nepochopil Tvůj záměr dělení slova. nenajde nenajde Nás Jasně, důraz na druhé nenajde, ale co Vás má najít? Matně tuším, ale že by to vyplynulo přirozeně z textu se rozhodně říct nedá. Ještě otázka. Proč nemám soudit z jedné básně? Ty jsi předložil jednu báseň. To je docela dobře uzavřený celek. Nebo To má ještě pokračování?

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Konečně člověk s kritickým myšlením. S tím vším bych i souhlasil, pokud bych ovšem nenapsal, že jde o pouhou impresi. Ale je to moje hloupoet, že to ventiluju. To v každém případě. To o soudu je spíše pro Nicoll. I když k smrti nenávidím vysvětlování básní, k tomu vlastních, tak: Zhusta padají ony nadávky i když jsou nevysloveny. Stejně tak i mlží. Když se mlčí, mlčí se ústy, které mají rty. Obvykle. Proto je zbytečné se o nich zmiňovat. Chvali jsou kravina a jen se mi líbilo archaické znění. A nakonec: Pochavaly nenajde. Nenajde nás. Tedy žádná repetice pouze zvukomalebná. Jsem nepochopen, jdu spálit počítač...

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Konečně člověk s kritickým myšlením. S tím vším bych i souhlasil, pokud bych ovšem nenapsal, že jde o pouhou impresi. Ale je to moje hloupoet, že to ventiluju. To v každém případě. To o soudu je spíše pro Nicoll. I když k smrti nenávidím vysvětlování básní, k tomu vlastních, tak: Zhusta padají ony nadávky i když jsou nevysloveny. Stejně tak i mlží. Když se mlčí, mlčí se ústy, které mají rty. Obvykle. Proto je zbytečné se o nich zmiňovat. Chvaly jsou kravina a jen se mi líbilo archaické znění. A nakonec: Pochavaly nenajde. Nenajde nás. Tedy žádná repetice pouze zvukomalebná. Jsem nepochopen, jdu spálit počítač...

Zbora
10. 12. 2004
Dát tip
Nepal dne před večerem Jenže, zhusta sice padají ony nadávky, ale smysl (i rytmus) ukazuje na slovo ústa. Mlží nadávky, to jo. To je zřejmé. Se rty jsi mě asi nepochopil. Ukazuješ TY na nějaké dané rty. Podle toho se dá usuzovat, že už s nimi byl čtenář obeznámen. Zná je, nejsou cizí. Nic takového tam ale není. Hodilo by se víc "nějaké" (Tvé, Mé) rty. A nakonec: Pochavaly nenajde. Nenajde nás. Tedy žádná repetice pouze zvukomalebná...v tom případě je to ale špatně vyskloňováno. Není to beznadějné, ale ani nic extra. Konec vážně dost pokulhává. Ale věřim, že se vypíšeš. Určitě. Pokud tedy budeš chtít...

Richiee
10. 12. 2004
Dát tip
Takže teď už jen doopravdy: Přečti si i jiné básně. Kvůli vypsanosti.

Zbora
10. 12. 2004
Dát tip
Tak jo...ale dej mi čas.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru