Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nakupování v hypermárketech

12. 12. 2004
0
0
1991
Autor
JiKo

Neradi chodíte do obřích hypermárketů protože je tam spousta lidí? Opravdu:

Vánoce, svátky klidu a míru, opět na krku. Dárky. Zase dárky. A když ty pravé dárky, ty od srdce a ty co potěší, tak ať mají nějakou cenu - maloobchodní, řekl by dřívější praktik.

Inu co naplat, nějak potěšit své drahé musím, vyrazil jsem. Nemám rád dlouhého obíhání různých obchodů, proto jsem se rozhodl pro nákup "Vše v jedné boudě!"
Když jsem dorazil do nadnárodního řetězce se symbolem zeměkoule na prsou (na jeho prsou), musel jsem se svléci, naštěstí jsem s faktem přechodu z teploty kolem 0°C v mé vyhřáté Škodě 120L, do příjemných, ale v zimě horkých 25°C obchodního domu počítal a měl na sobě jen dvě lehce sundatelné mikiny. Blahořečím prozíravě zvolené velikosti vozíku XXXXXL, protože kromě mykin v něm mohu skladovat i zboží co se chystám darovat.

Proč vlastně píšu tento traktát? Inu když mluvím se spoustou lidí ohledně centralizovaných hypermárketů, často narazím na názor: "Tam nechodím, je tam na mě moc lidí" I dnes tu bylo lidí plno, Vánoce se blíží kvapem, snad jen zmrzlí stromkáři před budovou nával nemají. Jenže když se zamyslím, a to já dokážu!, a srovnám faktický dopad termínu "hodně lidí" ve zdejším hypermárketu a v kterékoli malé provinční sámošce či specializovaném obchůdku vyjde mi děsivý výsledek.
Díky rozsáhlejší prodejní ploše je ve zmiňovaném Globusu vlastně volněji. A když připočtu fakt, že nemusím běhat po celém městě a mám pořízeno - závěr z ní jasně. Obří hypermárkety jsou pro vánoční nákupy lepší a zmínkám o lidských davech se jen vysmívám. Například touto úvahou.


Mno, dneska jsem byl v Tescu na Národní třídě. Vlezl jsem do něj s jasně formulovaný m úmyslem: koupit osm rohlíků, kilo mandarinek v síťce a pomazánkové máslo. Vběhl jsem do tam jako krysa do bludiště, měře si čas, a proboxovával se za svým cílem. K pokladně jsem to zvládl za devět minut, dalřík dvanáct jsem čekal ve frontě. Jestli mi chceš tvrdit, že ti návaly lidí nevadí, jdi si tam zaběhat teď o zlatý neděli. I kydyby sis chtěl koupit jen žvejkačku, strávíš tam půl hodiny.

avi

JiKo
17. 12. 2004
Dát tip
Citli: já přeci píšu, né že mi to NEVADÍ (fronty apod.), ale že je to STEJNÉ!!! či spíše HORŠÍ v krámech provinční velikosti díky své poměrně menší rozloze. A vovovovo tom to je ps: pro nákup tvého rozsahu bylo špatné rozhodnutí zajít do Tesca :)))

Barbar
14. 12. 2004
Dát tip
Hodně lidí mi taky vadí..... třeba v posteli, když se mi tam cpe víc jak dvě - tři ženský, je to vo zdraví. Já jsem v podstatě autista. Posledních pár let mi v tý posteli stačí jedna a dost. Hypr, supr a jiný márkety mi pomáhají se lidem vyhnout. Aspoň mezi ně nemusím tak často a můžu se před nima schovat (třeba do Kotelny v Hranicích - to je fajnová hospa a mají tam super pizzu, kuželky, sauničku, tu hrůzu proti zdi, asi se to nepíše skvoš a pro geronty mojeho ražení dobrýho maséra). Takže k původnímu podnětu asi nemám vůbec co říct :-(. BARBAR

Prokletí
14. 12. 2004
Dát tip
jsu lakomej a nikomu nic nedám, mám to jednoduchý... a ná dárk, co dostanu se těšim, shánějte si je, kde chcete ;o) m.

katy
14. 12. 2004
Dát tip
co je na něm dobrýho? ty seš masochysta...přestahovat se s úpornou stařenkou o poslední pánské spoďáry s proužkama...no, silné nervy se tu musí uznat:)

JiKo
14. 12. 2004
Dát tip
katy: o čem přesně mluvíš?:)

Noe1
14. 12. 2004
Dát tip
Já chodím do super/ hyper- márketů rád. Dokonce v nich rád hraji různé hry. Už jsem dvě zažil a byly super až hyper.

Craerassy
13. 12. 2004
Dát tip
ježíši...dárky!...kruci...a nedaj se třeba odmejlovat?.-)))

JiKo
13. 12. 2004
Dát tip
Krýsy: Daj ale u stromku pak budeš pomluvena popřípadě za blba :-)

katy
13. 12. 2004
Dát tip
_jiko_: no, víš kolik času jsi ale nevyužil? kolik předvánočních supergigamegaslev jsi prošvihl?

JiKo
13. 12. 2004
Dát tip
katy: člověk nemůže stihnout všecko. A mi slevy jsou celkem fuk. Sháním je pouze jdeli o dražší věc, protože na věci za 2 stovky je 5% sleva směšná. Věříš mi že ani nevím kolik v kakým krámu v Nera stojí chleba a ták? Prostě ho potřebuju , du a koupím. ps: a teď tě utřu :)))))))))))))))))) já nakupoval už na ty vánoce 2005 :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

taky jsem mela stodvacitku - ale tento mesic nase redzava mery odesla... tedy vlastne neodesla ani neodjela a v tom je ta chyba... rikal pan opravar: cas udelat skodovce pa paaa - nebo aspon neco v tom smyslu ale protoze nam verne slouzila a ucilo se na ni jezdit nejmin pet lidi jak sel cas, zkusili jsme ji obstarat dustojne misto odpocinku a zda se, ze by mohal delat poutac u jednoho autoservisu... no tak jsem si zavzpominala, trochu sentimentu, kdyz jsou ty vanoce za dverma, a ted k tematu: ja vyrazim nakupovat darky v nedeli - do hypermarketu - abych nemusela obihat milion jedna kramu a stat milion jedna front ...protoze milion jedna front je mnohem vic nastvanejch a nevlidnejch lidi nez jedna fronta ono nekdy mam pocit, ze se jaksi stalo modni nadavat na super a hyper markety a tvrdit: ne ja bych tam nikdy nenakupoval, to je konzum stejne jako se nikdo nedivaji na tv a kdyz, tak jednine na ct2 a nikdo nechodi do mcdonalda atd atd...;-) pro me je kram jako kram - podstatny je pro me sortiment, ceny a dostupnost hodne lidi mi vadi kdekoliv, ale co nadelam, kdyz to tak je hezky vanoce, jiko a vsem ostatnim taky:-) ..

JiKo
13. 12. 2004
Dát tip
Rebe: si myslím, že by ta zabraná plocha byla ještě věyší dokonce protože něco sežerou příjezdové komunikace apod. Takže nakonec hypermarket zabere místa míň :) btw k většině hyperů jezděj busy, to zase nekendi :-)

katy
13. 12. 2004
Dát tip
a sakra, tak to mi nedošlo.... ale pak sou lepší ty povánoční slevy v lednu

JiKo
13. 12. 2004
Dát tip
katy: to není ono, ten nákup musí proběhnout v duchu předvánočního shonu přecik :)

Pisces
13. 12. 2004
Dát tip
souhlasím s kýmsi, kdo už se tady zmiňoval, že nejlépe se nakupuje v jednu ráno :) to tam opravdu už není ani noha a přes Vánoce mají některé obchoďáky non-stop (u toho Globusu si nejsem tak jistá, ale to už není podstatné)

katy
12. 12. 2004
Dát tip
njn ale pročpak jdeš na vánoční nákupy až teď? třebas v tesku začly už někdy začátkem října! hypermarkety nám vlastně prokázaly službu, vánoce má každé dítě rádo, protože jsou prázdniny a pohádky a spousty dárků a tak všelijak vůbec, tak třebas tímhle chtějí zatlačit na parlament, aby zavedl prázdniny o nějaký ten měsíc delší! no žjova, tolik volna, tolik pohádek, tolik dárků, představte si...

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
kdybych šel před tejdnem můžeš napsat to samý. šel sem teď páč byl čas, no :) K čemu byl ten dotaz?

Nicollette
12. 12. 2004
Dát tip
:-))) ježiš JiKo ty máš někdy fakt jetý hlášky :-))

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
doufám, žes jí vystrojil důstojný pohřeb!

som lavicak, na hypermarkety ti serem ;)

Jeheheman
12. 12. 2004
Dát tip
Minim: já jsem si to myslel, ale už jsem viděl i Grebeníčka v Tescu:)) 12O? Já měl 105!! To byla ještě lepší kára, do kopce i bez pasažérů na dvojku. Rozjet se v mrazu - alchymie směsi citu a hrubého násilí (ale někdy bylo stejně nutno automobil dotlačit skoro až do cíle zamýšlené cesty). Za pětikilo na vrakáč.. to jsem s ní udělal. Od té doby si připadám tak nějak bezpečněji:)

Jeheheman
12. 12. 2004
Dát tip
avi vlastně

dadik
12. 12. 2004
Dát tip
nemůžu do toho...jsem ztracená...

Zbyhoň
12. 12. 2004
Dát tip
Tož já bych řek že mikina s měkkým i, no a jinak do hypermarketů nechodím, tak nevím :)

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
Zby no já ti nevím co je vlastně správnej tvar mykina i mikina se mi zdak košér a na netu lze nalýzt obojí :)

sk8ergirl
12. 12. 2004
Dát tip
mikina je správně :-)

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
sk8 proč?

sk8ergirl
12. 12. 2004
Dát tip
protože tak je to v Pravidlech .o))

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
si myslíš, nebos to našla?

sk8ergirl
12. 12. 2004
Dát tip
spešl kvůli Tobě jsem se tam pro stoprocentní ujištění ještě podívala...

nesnáším šílený fronty u pokladen.... tedy nejlépe je nakupovat cca v jednu v noci.... :-))

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
sk8 spešl pro tebe to opravím :)) K_K přiď někdy k nám do Flusu, fronty minimálně 7člověkové :))

mno, kde proboha žiješ? Tady to je jedno, kam vlezu, všady sou fronty až na druhou stranu...

Zbyhoň
12. 12. 2004
Dát tip
Možná proto že Mickey Mouse. Takže když už něco tvrdého, spíš po k. Ale že by mě to nějak dralo... :o)

Chria
12. 12. 2004
Dát tip
Souhlasím s tím, že v hypermarketech je přetopeno! Když se vejde se zimní bundou, je těch 25 °C opravdu příliš.

skejtergrl: mickey mouse takze mickina jehehe: mal si mu najebat na ten jeho bolsevicky ksicht

sk8ergirl
12. 12. 2004
Dát tip
Minim: Jo, ale to měkký i tam je pořád :o))

snad by si nechcela davat detom myckejho mauza;)

sk8ergirl
12. 12. 2004
Dát tip
:-))...nechtěla, protože měkký i je správně :-))

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
Myckeyina?:))

alebo miniena, podla minie ;)

Zbora
12. 12. 2004
Dát tip
Je to o pohodlnosti. Chápu to. Nejsem vyjímka.

Nicollette
12. 12. 2004
Dát tip
traktát:-))))) měls tu oranžovou čelenku? nebo jakou má barvu..? .-))

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
Nikolajevna: no jasnačka že jo, já bez čelenky ani ránu!! Mohu mít sandále do sněju ale hlava musí bejt v teple :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru