Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kouzlo Smrti

14. 12. 2004
0
0
628
Autor
J_A_J

Je to úplně mé první básnické dílo....

Kouzlo smrti

Jan Alexandr Janíček

 

Důležité bylo neunikat před tmou,

 jež  teď obepínala mysl mou,.

Tam, ale vládnul temný čas, jež zohyzďoval

dějiny tím nejodpornějším způsobem – smrtí.

***

Každý se třásl při pohledu na stromy,

Které ho obklopovali jako ty nejvyšší domy.

Měli radost z každé šelesti

,která zde sténala do brzké ranní neřesti.

***

Neměl jsem čas na marnivé nápady

plující mou hlavou.

Temnotou se brodit musím,

však jen přece něco zkusím.

Svůj kord pevně v ruce držím,

běžím, jak s nejrychlejším čtyřspřežím.

Nohy už mě dávno bolí,

já opírat se musím holí.

***

Když vtom mě oči klamou.

Světlo se řítí temnou branou,

Která zasáhnou mě chceš?

Nic špatného jsem nespravil , jestli ano,

Rad bych  to napravil.

Řval jsem z plných plic,

Pak bolest přeťala můj líc

A já šel klidný smrti vstříc


J_A_J
27. 01. 2005
Dát tip
Neomlouvej se, tvá kritika mě hřeje, i když dost ledově. No, tak abych ti to trochu objasnil, tato báseň je hodně stárá, dá se řící, že má první. I já sdílím tvůj názor, že některé verše jsou laciné, nepochopitelné no prostě chaotické.. Od té doby jsem již dost pokročil, ale momentálně se věnuji pouze povídkám, poezie mě již zdaleka neláká jak na začátku mé literární tvorby...

Jo? No já si nijakých nových povídek od tebe nepovšiml.... :)) P.S. Aspoň s TOU lící bys mohl něco udělat...

No.... Tak předně je třeba si ujasnit, jak to budeš dělat s interpunkcí, a jak s Velkými písmeny, zatím je to každý pes jiná ves. Dále je třeba vyhnout se lacinému rýmu (bolí-holí... ostatně celé toto dvojverší je poněkud postradatelné), naučit se stručnosti v projevu (na jednu myšlenku stačí jeden řádek, není-li rozvíjena), a nějak si ještě porozmyslet pointu, která je tak zmatená, až bůh brání, nehledě na těžké násilí spáchané na líci v touze po rýmu (neměl-li ovšem básník na mysli líc coby opak rubu. V takovém případě je mi ale verš nesrozumitelný). Tak. Teď jsem si všiml, že nestojíš o valnou kritiku. Ha. No, mazat už to nebudu, když jsem se s tím psal... Odpusť... .)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru