Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ona je básník

15. 12. 2004
3
0
7867
Autor
Richiee

Napsal jsem o lásce tisíc básní

a láska nebyla v žádné z nich,

jak o ní zpívají tvoje oči,

jak ji recituje jen tvůj smích.

 


Richiee
21. 12. 2004
Dát tip
Děkuji. Už vážně dost a zpět k poezii. Aspoň tady.

Delahaye
20. 12. 2004
Dát tip
devi : víš, já ani nepředpokládám, že by sis to při svém širokém záběru mohla pamatovat :-) lyryk : ok

Richiee
20. 12. 2004
Dát tip
Pane Lyryku. Opravdu nemám zapotřebí útočit na tebe na osobní rovině, Napsal jsem ti kritiku jako každému jinému. Zatímco ostatní, neakreditovaní, tvůrci mi za ni většinou poděkovali, ty jsi mne zakázal. To, že je něco shnilého v tomto státě, je už věc jiná... Bohužel jsi smazal i to poslední dílo s mou kritikou pro tebe, takže ses zbavil důkazů. Proč mažeš tak "skvělou" báseň? To tě tak rozezlí jedna vážná kritika? Já měřím všem stejně. Nemělo by to dělat vedení serveru taky???

Proč jsem dostal avi?

Delahaye
20. 12. 2004
Dát tip
devi : mohu tu klidně indiskrétně posloužit doslovným zněním, já si šecko schovávám, jsem jako velká krabice ... :-)) Ale střízlivě myslím, že už jsi teď malinko jinde, a že by jsi třeba teď reagovala jinak ... P.S. Bylo to 24.6. t.r., a byla to Tvoje reakce na můj slušný dotaz, proč používáš několik nicků a nestojíš si za svým jako Růženka ..

Lyryk
19. 12. 2004
Dát tip
Delahaye: blokování kritik je legitimním prostředkem, který tady používá řada lidí jako ochranu před osobními útoky; já jsem svůj názor vyjádřil samostaným diskutabilní dílem a zdejší kritik Richie žádný z mých argumentů nevyvrátil, naopak pokračoval v osobní rovině a já na to nemám žádnou chuť s ním komunikovat;

Delahaye
19. 12. 2004
Dát tip
Lyryk : Tady jsou 2 možnosti. Buďto je něco pod ledem, co já nevím - např. Richiee skutečně použil nějaký osobní útok ve zprávách nebo pod jiným dílkem - v tom případě je Tvůj krok pochopitelný. Anebo je tu druhá možnost - že Ty jsi jeho kritiku (ostrou a nevybíravou, o tom není sporu) neakceptoval a dále se chceš vyhnout polemice s ním. Ono je to možná v tom, že já si pod pojmem "Osobní útok" nepředstavuji jakkoli ostré napadnutí mé tvorby... Ale hlavně - celá instituce zamezení přístupu určitého kritika pod vlastní díla je mi zatraceně proto srsti. Už před jejím faktickým vznikem byla Tebou uspořádána diskuze, zda ANO či NE. Nebyl jsem sám, kdo byl ostře proti - a to právě z obavy, že si autoři budou pak moci dělat z prostoru pro kritiky "souhlasnou a usměvavou zahrádku". Na několik mých apelů směrem k Tobě jsem nedostal ani kolegiální - trhni si nohou .-)) . Ještě bych velmi polemizoval s tím, že tento prostředek tu používá "řada lidí". Již ve zmíněné diskuzi se od tohoto "prostředku", co vím, každý přispěvovatel distancoval. Já osobně jsem jej použil jednou - jen ze zvědavosti, zda funguje, jsem zablokoval nick "nestálá", který mně kritiky nikdy nepsal. (jen ve Zprávách hrubě urážel, ale v tom mi samozřejmě tato blokace pomoci nemohla a ani neměla). Závěrem : Pokud mě někdo napadne, mohu se s ním přít, nebo jej ignorovat. V případě jeho extrémního chování mohu požádat o pomoc správce serveru. Ale blokovat člověka, který mě kritizuje ??? Tebe osobně Richiee nezaujal ? Mě ano. Pod svými dílky vede vážnou a nezaujatou diskuzi nad nimi. Vyžaduje jasné názory a jde po nich. Uzná problém a případné sporné místo. Ale taky si stojí za svým, když to tam cítí . Vyjádřil názor a pocit z Tvých děl, jak to tady dosud nikdo neudělal. Dostatečně jsi mu odpověděl svou filipikou. A i když třeba Tvé odpovědi nevyvrátil - má to být důvod tak drsné restrikce ? (hýčkejme si své kritiky ! - IMHO )

Lyryk
19. 12. 2004
Dát tip
Delahaye: tady o tom diskutovat nechci, není to vhodné místo - pokud tě to vážně pálí, otevři o problému diskuzi, sám jsem zvědav, co ti obecně lidé napíšou;

Delahaye
18. 12. 2004
Dát tip
hele, Richiee, já se sem jenom vrátil si to zkusit znovu zarecitovat, ale jestli je pravda, co jsi tu naposledy napsal o těch blokovaných kritikách, tak už to tu jde poznenáhlu do hajzlu. (předesílám, že slovo tohoto kalibru je mojí premiérou tady vůbec) avi

Richiee
16. 12. 2004
Dát tip
Je pravda, že jsem tam přesunul přízvuk na druhou slabiku, ale to já dělám často a je to naprosto regurelní a povolený prostředek. Jsem muzikant a miluji synkopy. Prostě je to můj podpis.:) A báseň vznikla ve sprše. Takže ne tak narychlo.

Delahaye
16. 12. 2004
Dát tip
no, já to fakt zkoušel, ale přízvuk se mi fakt nějak libozvučně přesunout nezdařilo. A to jsem si to i zkusil zanotovat ... nejsem až takový hudební analfabet (hraju na guitar .-) ) prostě - ty 4 slabiky je priveľa (tak ve sprše, jó ?? tam mě napadá akorát tak zima .. :-) )

Richiee
16. 12. 2004
Dát tip
Jak ji re-CItuje jen tvůj smích... Není to ideální, dost lidí mě na to upozorňuje, ale je to můj podpis...

Zpívající oči, smích.... Nedávno ses někde děsil nad klišoidností, tak si říkám - poděsil ses i nad tímhle, nebo jde objektivita stranou, básníče?

Richiee
16. 12. 2004
Dát tip
Ale no tak. Zamýšlel jsem se nad tím a docela dlouze. Ale snažil jsem se dát to do nových souvislostí právě s básnictvím. Nemyslím si, že by to bylo tak moc klišé. Ale rozhodně to je na hraně. Na dost úzké hraně....

Richiee: Sám bych to neřekl lépěji...:)))

Richiee
16. 12. 2004
Dát tip
Hlavně že se nakonec vždycky shodnem.:)

Tak to pozor...! Od pár textů jsi prchl zahanben! :)))

Richiee
16. 12. 2004
Dát tip
Zahanben ani omylem. Jen jsem uznal oprávněnou připomínku. To není hanba. Pokud podložíš kritiku neoddiskutovatelnými argumenty, nelze než uznat. Pokud bych udělal opak, jsem kretén a ignorant.:) A nebudu zase říkat, kdo si tu myslí, že je bůh a přitom... No to je jedno. Ale je tu jeden, ke kterému už nemohu psát kritiky... Velmi mne to pobavilo.:)

Myslíš toho pána na L ? :))))

Richiee
16. 12. 2004
Dát tip
Bing ho!:)

Inu, jak se říká: Není člověk ten, který by se zavděčil....atd. :) Dobrou noc, pane. Jdu na Záhořovo lože. :)

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
Díky za tip, ale zkus někdy třeba napsat, co konkrétně tě zaujalo... Díky.

Jeheheman
15. 12. 2004
Dát tip
stačí říct šefe, zaujalo mě to jak jsi vcelku výstižně napsal, že žádná básnička se skutečnosti nevyrovná:)

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
Aspoň jednou jsem napsal pochopitelnou báseň... Jsem dojat.:)))

pozorovatel
15. 12. 2004
Dát tip
no, já myslim, že tu lásku nerecitovala ani nezpívala asi mám o lásce jiný představy hezky napsaný

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
Ale no tak... Co třeba obrazné vyjádření? Metafora? Hmmm?:)

pozorovatel
15. 12. 2004
Dát tip
Ne-e:)) "Láska" je pro mě příliš silné slovo a ze smíchu a očí se nepozná. Jsem hroznej:)) ...já vim

Flammea
15. 12. 2004
Dát tip
Hele,tahle se mi fakt líbí! Pěkná miniaturka. Akorát se mi tam nezdá to slovo "recituje", zní mi příliš tvrdě, ale to je asi jen můj pocit...

Flammea
15. 12. 2004
Dát tip
Dala jsem ti ten tip???

tenos
15. 12. 2004
Dát tip
já myslím, že jsem tě pochopil chtěl si říct, že žádná z tvých básní o lásce nevyzáří takovou intenzitu citů, jako vroucnost jejího pohledu jako poetičnost jejího úsměvu............................tenos_:-) t*

tenos
15. 12. 2004
Dát tip
metaforu Richie ? - máš ji mít : ----- hééééj dívko, vidíš tu dálku hvězd ? je jako pláč, časem se utiší a tvého smíchu, z očí uslyším slova lásky, prostá jako dech vzdálený tisíce mil námořních prolétla's srdcem jako sníh..............................tenos_:-)

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
Jo, ale to by zcela změnilo celou výpověď básně. To přece musíš vidět!!!

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
Chápu. Nerozumím, ale chápu...

pozorovatel
15. 12. 2004
Dát tip
tenos: vzhledem k avi: vroucnost a poetičnost je láska? já se tu schválně zdržuje nad významem "lásky", protože je hojně používaným pojmem a dle mě bez rozmyslu, i když... (něco mě napadá, ale to bych už šel proti sobě:))

sidonia
15. 12. 2004
Dát tip
fajné

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
A zase jedno obsáhlé a všeříkající. Lidi, vy mě zničíte.:o(

sidonia
15. 12. 2004
Dát tip
já neumím kritiky na dvacet řádků buď se mi něco líbí nebo ne tak:)

Richiee
15. 12. 2004
Dát tip
Je pravda, že líbí vypadá pořád líp než nelíbí...

sidonia
15. 12. 2004
Dát tip
vidiš:) tak nepruď:)))))))

Delahaye
15. 12. 2004
Dát tip
což vo to, pochopitelná je až až i úderná jako Pavka Korčagin ( .-) ) ale to čtyřslabičné re-ci-tu-je úplně rozbíjí přednes jako takový příde mi taková narychlo spíchnutá, kolego :-))

tenos
15. 12. 2004
Dát tip
at pozorovatel : nepokoušej se generalizovat lásku, je pro každého jenom jedna, navíc má tolik nuansí a tolik druhů (mateřská, milenecká, bratrská, nešťastná, sebe láska atd.).Vroucnost a poetičnost jsou ty šípy amorovy, jsou přenositeli tohoto vzácného citu a ne jediní. Zářit může celá osobnost a její síla hory přenáší. Chápu, co máš na mysli a obáváš se devalvace toho slova, ale to je mužská zdrženlivost, ženy to slovo rády slyší v jakékoli podobě, pokud nejsou zrazeny. V první reakci jsem jenom komentoval, v druhé reakci jsem to cítil a nemyslím si, že by to byla devalvace slova láska : hééééj dívko, vidíš tu dálku hvězd ? je jako pláč...časem se utiší a z tvého smíchu, z očí uslyším slova lásky, prostá jako dech vzdálený tisíce mil námořních proletí srdcem, jako bílý sníh...........................tenos_:-) Deborah Coleman

pozorovatel
15. 12. 2004
Dát tip
sonet: jsem rád za diskusi, dík láska a mít rád je rozdíl a všichni ho známe vroucnost a poetičnost můžou přenášet ledacos, to přenositelem lásky může být i MHD, která dle mě přepravuje mnohem více zamilovaných.... :) ženy to slovo rády slyší a ženy taky tolik nad slovy nepřemýšlí jako muži, což je dokonce přírodou daný ženy lásku musí vnímat citlivěji a častěji z důvodů rozmnožovacích láska je záminka k pohlavnímu styku, vlastně a člověk je ten, který si tuto záminku z pochopitelných důvodů přikrášluje když chci vyjádřit či přiblížit lásku, tak mi nestačí dvě přepravky (vroucnost a poetičnost) ...kdyby autor aspoň přišel na originální amorovy šípy

Jeheheman
15. 12. 2004
Dát tip
gud t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru