Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Štědrý večer

19. 12. 2004
3
0
2056
Autor
zigys

Přání se můžou splnit jen tehdy, když na ně věříme....

Sedí pod stromečkem.  

Vzpomíná, jak jako malý toužebně očekával zazvonění zvonečku. Vzhlížel k nebi představoval si, jak seskupení hvězd dávají dohromady bájný obraz Ježíška, sedícího na pozlaceném voze taženém soby. Neuvědomoval si, že po rozbalení dárků dával pusu tátovi a mámě. Věděl, že jsou od Ježíška. Věřil tomu víc, než čemukoli jinému. Ale o to víc ho mrzelo, že nikdy v krásných balících papírech neobjevil poníka. Svého vysněného, bílého, jen s hnědou skvrnou na čele.

 

Ale teď je sám. Pod stromkem je napadané jehličí, které zdobí prázdnou podlahu. Na větvích se sem tam objeví čokoládová postavička z kolekce, kterou dostal neznámo kdy. Na straně, která je nejblíž pohovce, není vůbec žádná. Aspoň ví, jak chutnají.

Místo štědrovečerního kapra si namazal chleba. Uznává, že porušit tak zaběhlý stereotyp není špatné.

Natáhne se pro ovladač a zapne televizi. Vzápětí ji ale vypne. Pohádky vidět opravdu nemusí.

Vstane a dojde si do chodby pro krabičku cigaret. Dvě si strčí do kapsy a namíří na balkon. Hodí na sebe kabát prolezlý od molů a opře se o rezavé zábradlí. Zapálí si a zahledí se do sněhem zapadaného města.

Koutkem oka zachytí na nebi obrys. Užasne. V záři zlata vidí pohybující se svaly sobů. Nad nimi stojí ten, kterého jako malý uctíval nade vše. A vedle něj je leží jeden jediný dárek. Zabalený do stříbřitého papíru s červenou stužkou. Protře si oči a dárek spolu s kouzelným vozem zmizí.

Po tváři mu přeběhne lehký úsměv. Vše je jak má být.

Dokouří druhou cigaretu a odhodí ji. Otočí se a přes sklo okna vidí svůj stromek. A pod ním dárek stříbrné barvy ovázaný červenou stužkou. Nevěřícně vstoupí do místnosti.

Klekne si a pomalu rozbaluje dárek. Jakoby čekal nepříjemné překvapení.

Nadechne se a roztrhne poslední papír…a v něm leží bílý poník s hnědou skvrnou na čele.


Sasinka
25. 02. 2005
Dát tip
pohádkový... a to mi tu chybí ... optimismus a za něj T*

zigys
06. 02. 2005
Dát tip
ne, chtěl bílého s hnědou skvrnkou. a dostal ho jen taková maličkost ;)

Plia
30. 01. 2005
Dát tip
Jenom taková maličkost. On chtěl hnědého poníka. Jak je možné, že dostal bílého?

Dero
24. 12. 2004
Dát tip
Omlouvám se za předchozí příspěvek, chyba při ladění nové aplikace. :o)

zigys
24. 12. 2004
Dát tip
hehe :) no koukám, přemejšlim co by to mohlo zmanenat - že by dali kritiku ufoni..?

zigys
19. 12. 2004
Dát tip
Ale myslet si to můžu ne?

fungus2
19. 12. 2004
Dát tip
Hezké***

Twiggy
19. 12. 2004
Dát tip
...pekné, také lyrické:) páčia sa mi hlavne tie detaily - ako čokoládové postavičky, vyjedené pri pohovke...

zigys
19. 12. 2004
Dát tip
hehe :) díky moc

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Hm... ...technická: Ježíšek nejezdí v pozlaceném voze taženém soby.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru