Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jelen

19. 12. 2004
0
0
4374
Autor
Perlino

   I spatřil jsem jendoho dne z okna panelového bytu bílého jelena. Vyběhl jsem obnažený za ním a následoval ho na jeho cestě. Ten jelen pil ze studánek, sytil se na paloučcích a putoval na východ.
   A potkával jsem na jeho cestě mnoho krásných dívek. Byly nešťastné a nezajímala je moje nahota - byly na ni zvyklé. Občas si ji některá užila, ale dál zachovávala svůj černý závoj počestnosti a rozmlouvala se svým vysokorychlostním robertkem. Ale každá mi vyprávěla svůj příběh. Všechny měly 14 až 18 let a chodily s 21letými chlapci. A všechny byly nešťastné. Utápěly se ve svých touhách po jistotě a tonuly ve svých vášních z rozumu. A jelen je míjel bez povšimnutí.
   I potkal jsem na jeho cestě spostu Opravdových bůžků. Svítili všemožnými barvami a lynuly se kolem nich zvláštní písně. Ačkoliv zněly odlišně, byly všechny neskutečně monotóní. Bůžky ty písně nudily tisíce let, ale neměli odvahu měnit zavedené a snažit se jít s dobou. A tak nesmrtelní umírali nudou. A jelen je míjel bez povšimnutí.
   Tu najednou, po dlouhých strastech na cestách, kdy má mysl i mé tělo zestárly a má nahota vrásčité kůže by odpudila i bulvární fotografy, došel jelen ke svému cíli...Mrtvému městu. I vešel do chrámu všeho zla společnosti a na zrezlé výrobní lince odříkal své pohanské motlidby. Já, znaven nekonečným putováním, jsem klesl na jeho konci k zemi. I vzal mě jelen lehce, jak bych pírkem byl a odnesl mě do ponuré místnosti mladické nerozvážnosti a odhodlání. Napojil mne, zasvětil mou duši nebesům a vydal se zpět. Spočinuv několik chvil před smrtí takto uložen, vzpomněl jsem si na své oblíbené knihy a podal si je z poličky nad sebou. Od mého odchodu zůstaly na svých místech. A pak vše, kromě úsměvu a bezbřehého poznání, opustilo mé tělo.


gabio
10. 01. 2005
Dát tip
upřímnhě? Rozesmáls mě, nenudila jsem se, ale zároveň mě to nijak nenadchlo... Nicméně líbilo se.

Přeno
27. 12. 2004
Dát tip
Aha... tak fifty-fifty, ale s odřenejma ušima (tvejma, samozřejmě)... :)

Perlino
26. 12. 2004
Dát tip
Alegorie tam je, ale ne v jelenovi!!!:))

Dero
26. 12. 2004
Dát tip
Přeno: Muhahááá, vidíš, je to plichta. :o) Teď jen autora přesvědčit, že alegorie je i v jelenovi a mám vyhráno. :o))

Perlino
26. 12. 2004
Dát tip
Deroušku, tebou se přesvědčit nenechám:))

Dero
26. 12. 2004
Dát tip
Jendíku, neříkej hop, dokud Ti nepřeskočilo. :o)

Perlino
26. 12. 2004
Dát tip
mě přeskočilo už dávno

Dero
26. 12. 2004
Dát tip
A při té příležitosti jsi zapomněl, že v dativu se píše "mně" ... hop, hop, hop! Sorry za pošťouchnutí. ;op

Perlino
26. 12. 2004
Dát tip
mně nebo mě, já sem prostě přeskočenej...jen si šťouchej, šťouchadlo:))

Petr_Pan
20. 12. 2004
Dát tip
Není zmatená - je špatně napsaná - když použiješ Tu najednou a vlastně se nic nestane, je to pro mě špatný .. ;-) Kdyby nebyla od Tebe, asi bych jí nepřečet - nebo - možná jo - ale - to bych si musel s nudnym začátkem přečíst i skvělej závěr, coř by mě asi přesvědčilo o tom, že se to vyplatí přečíst. Poté bych byl asi sice zklamanej, že tam víc než ten závěr není a .. Jelen je jelen !! ;-))

ondrech
20. 12. 2004
Dát tip
to je možná ten problém... já nevím fakt co je dobrý a co ne... spustu děl nechápu...... a hlavně když maj hafo moc výběrů, to je aspoň ěnco...:-)

Petr_Pan
20. 12. 2004
Dát tip
Přesně - některý autory radši nečtu, protože maj hafo moc Véček a mi to přijde buď šíleně cíleně zamotaný, nebo naopak úplně blbý a - než abych se nechal deprimovat .. Ostatně - ono je to s těma Véčkama stejně hloupý, když Véčkuje každej - poslední dobou jde spíš o to, kdo koho zná .. :-))

Přeno
20. 12. 2004
Dát tip
Takže jak to dopadlo s tou jinotajností?

ondrech
20. 12. 2004
Dát tip
asi tak... už jsem někdy uvažoval, že z toho odstoupím... aspoň dočasně.

Dero
20. 12. 2004
Dát tip
Přeno: Autor neví. :o)))

Přeno
20. 12. 2004
Dát tip
No, kdyz nevi, jestli tam je nejaka alegorie nebo ne, tak to znamena, ze tam nejni. Dluzis mi okurku.

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Zajímavé... moc zajímavé. Nevím, co si o tom mám myslet, ale zajímavé... :)

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
I Ty alegoriku excentrická! :o)

Perlino
19. 12. 2004
Dát tip
já když to psal, tak sem rozhodně nemyslel, takže taky nevím:))) díky

Perlino
19. 12. 2004
Dát tip
Deroušku, já a alegorik excentrický??? z čeho tak usuzuješ, to mi vysvětli:))

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Někteří zřejmě ve všem hledají alegorie, že? :)

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
Eee, no, ehm ... tak. Stačí? :o)

Perlino
19. 12. 2004
Dát tip
no jo, hledají:)) nestačí, ale já tě zítra zmáčknu:))

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
A alegorie tam je a je a je ... ! :o) A je z toho cítit Apollinaire a jeho básně v próze. Tak. :o))

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
A není a není a NENÍ. Je to vo ničem, jen to tak hází stranou podněty... v tom je to dobré a zajímavé. Kdyby to byla alegorie, tak to je sračka nejsračkovitější.

Perlino
19. 12. 2004
Dát tip
Deroušku, ty si ale hádavý:))) no jo no, něco tam asi bude, ale to už nechám na čtenářích:))) pro mě je to něco novýho:)) Apollinaire forever:))

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
Přeno: A ten jelen je podle Tebe prostě jelen, jo? :o))))))

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Jo, co je to podle tebe? Metafora lidské duše hledající smysl existence? :)

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
No, bílý jelen je hlavně docela klišé pro ctnost a hrdost.

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Ale ono to klišé neni, protože to neni ani alegorie... nevim, tohle je asi nějaká davová psychoza, hledat ve všem jinotaj, alegorii, myšlenku... a když tam je = dobře, když ne = špatně. (ano, trochu přeháním, ale vcelku to tak asi bude)

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
Já jsem neřekl, že to je dobře, ať už tam je nebo není. Já jen říkám, že tam je, toť vše. :o)

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Ale ona tam není. Prohráls, saláte. :)

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
Salát nesalát, já se zajtra zeptám osobně autora a huvidíme, mrkvi. :o)

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
A já se ho zeptám už dneska, heč :)... drahý autore, je v tom nějaká alegorie? Vsadim se o půlku okurku, že ne-e.

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
Autor tadyk už nejni a tak mám jistou výhodu já, kterýžto ho uvidím zítra ve škole. :o)

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Chm. Ale náš pan profesor na nám říkal, že záměr umělce je pro interpretaci nepodstatný. A on je neomylný, takže tak. :)

Dero
19. 12. 2004
Dát tip
A já tu cítím závan subjektivismu, dobrou noc. :o))

Přeno
19. 12. 2004
Dát tip
Poslední slovo bere všechno, tedy vyhrál jsem. Uvidíme. Konec. :)

ondrech
19. 12. 2004
Dát tip
zamteně dobré...:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru