Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

láska

23. 12. 2004
1
0
5764
Autor
Srdce

Neromantičtí lidé ze světa vědy vidí lásku trochu jinak. Myslí si že láska má jediný důvod a tím je rozmnožování. Kdyby šlo jen o to tak by to znamenalo, že láska je způsob zachování druhu. Od prvního do posledního okamžiku nic než otázka správné chemie. Jediným rozhodujícím podnětem, zda se do nějakého kluka zamiluješ na první pohled nebo ne, by podle toho byl jeho tělesný pach. Faktem však je, že každý má v podpaží, kolem prsních bradavek a kolem třísel žlázy, vylučující pro každého charakteristický pach. Ale ani ostatní věci nepřenechává věda bohům, nýbrž takzvaným amfetaminům, a to zvláště amfetaminu nazývanému PEA. PEA je látka která se stará o vzrušení. Netrvá bohužel dlouho a tvoje tělo si na drogu PEA zvykne a potřebuje jí stále víc, aby se mohlo vznášet. Konkrétně: Tvé tělo dokáže udržovat tvou zamilovanost při životě nanejvýš čtyři roky. Pak to s ní jde nemilosrdně z kopce. Existuje však naděje: Když amfetaminům dojde dech tak nastoupí takzvané endorfiny. Z chemického hlediska patří tyto látky do skupiny narkotik. Ale bohužel tělo si zvykne i na tuhle látku ! Takže nejpozději teď z hlediska vědy by došlo k rozchodu. Jediná útěcha kterou nám věda nabízí, zní: Žal, který cítíme po rozchodu, není nic jiného než projev odvykání. Jakmile tělo pozná, že endorfiny nedostane, nastane opět klid. Biologie a chemii hrají mezi mužem a ženou velkou roli. O tom není pochyb. Ale je jen jedno místo které stoprocentně ví co je to láska: srdce.


Srdce
08. 01. 2005
Dát tip
Nicollette: Jo jsem děvče. Musím tě zklamat láska je pouze relativní. Taky jsem si myslela ze uz nikdy nepřestanu milovat. Můj přítel se zabil a od té doby už nemiluju a nikdy nebudu. Protože moje srdce patřilo a patří jen jemu.

Nicollette
07. 01. 2005
Dát tip
ten konec je brutální, jak oko na pěst.... pokud mluvíme o zachování druhu, pak je to reprodukce a prdlajs láska.. ale já těmahle věcem nevěřim, děvče.. (doufam, že jsi děvče), já miluju k zbláznění a nikdy nepřestanu... a heč

Hm, láska = věc tělesné chemie & duše = funkce mozku? Ergo vivat blahoslavený redukcionismus, vrchol to materialismu.

Jeheheman
25. 12. 2004
Dát tip
sk8: Láska není kurva. Toto označení se používá spíš pro ženu (dívku), která už ji nepotřebuje:o)) Úvaha: :o)- zejména závěr byl strhující * ;-))

sk8ergirl
25. 12. 2004
Dát tip
v přeneseném významu je láska kurva :-)

Jeheheman
25. 12. 2004
Dát tip
kde se to v tobě v 16 bere?:o)) Mluvíš jak jedna zmalovaná čtyřicátnice v hospodě, když mi jakožto správnému zajíčkovi foukla kouř do tváře a jala se mi vyprávět s předstíranou touhou zachránit mne před zlým světem žen:o))) Copa máš důvod brát to už teď takhle

sk8ergirl
25. 12. 2004
Dát tip
jo mám důvod .-)...ale je to čistě moje věc :o)

Lyryk
25. 12. 2004
Dát tip
láska nemůže být chemická reakce ve vědeckém slova smyslu, protože, pak by vášně musely donekonečna fungovat stejně, leda bychom připustili, že se chemické složení hormonů průběžně u lidí mění .-)))) a to je blbost - co ty na to sk8 ?.-)))

sk8ergirl
25. 12. 2004
Dát tip
mno já to nemám ze svojí hlavy, takže pouze reprodukuju cizí mínění...

sk8ergirl
25. 12. 2004
Dát tip
No prosím .-) Láska=zamilovanost=chemická reakce První kontakt je vizuální (né, vždy) Podle toho, zda je pozitivní náklonost u obou partnerů, vznikne v podvěsku mozkovém "datový impuls", který dá povel tělu, a to pak začne (nelze nijak ovlivnit) vypouštět látky.Ty pak spustí čichový vjem a to způsobí, že nám partner začne "vonět". NE VOŇAVKA, ale partner jako takový... Tento čichový vjem má pak za následek: 1)Příjemné pouto vůní 2)Přitažlivost 3)"Chtíč" + takový vysvětlovací bonus ...To potom vede ke spojení obou partnerů a k cíli přírody, což je děťátko. U muže tato reakce trvá přibližně (není pravidlo) do 1 roku dítěte, maximálně však dva roky od seznámení. Po této době už však nejde o chemickou reakci, ale o opravdový a pevný (také né vždy) vztah. Tolik praví klasici z oboru mezilidských vztahů...

Lyryk
25. 12. 2004
Dát tip
.-)) to je asi mínění těch, kteří tím chtějí rovnou říct, že se nechtějí ve vášni ovládat, dělají z ní nevyhnutelnost, aby mohli zahodit jakoukoliv odpovědnost za své jednání - například nevěru .-)))) dnes jsem ale přísný .-))))) a nebuď kakabus

Lyryk
25. 12. 2004
Dát tip
jakto, že se ta chemická reakce vytrácí?? to je jako bychom chtěli tvrdit, že nemůže už odjít k hoření, protože si to kyslík rozmyslel .-)))))

sk8ergirl
25. 12. 2004
Dát tip
třeba se ti dva sami sobě už převoněj :o))))...mi je to momentálně upřímně fuk :-)

Lyryk
25. 12. 2004
Dát tip
logický .---))) že si kyslík rozmyslí hoření??? blbost, ...

Jo, "srdce" je srandovní, hlavně v takovéhle úvaze. P.S. Plzák tvrdí, že zamilovanost max. rok.

Srdce
23. 12. 2004
Dát tip
No já vám to nebudu vyvracet, ale někdy láska může být i na celý život. Já už ju ale nikdy nechci.

Alte: Ono záleží na pojmech. Zamilovaností se myslí taková ta akutní choroba, která nasadí člověku růžové brýle. A ta prostě nevydrží tak dlouho. Pak může ještě pokračovat nějaká jemnější fáze, to jo. Láska jako taková bych řekl že je kapku chiméra, v trvanlivém vztahu půjde spíš o přátelství.

Kandelabr
23. 12. 2004
Dát tip
no jo, vánoce útočí :)

Walker
23. 12. 2004
Dát tip
Je naprosto jasný, že láska je tou největší a nejlepší dostupnou drogou. Odvykání se rovná umírání. Ale láska může přejít z úrovně srdce - to je zamilovanost.. do roviny srdce - rozum .. to už je spíš mít rád, než milovat, ale jednou za čas se mít rád přerodí v milovat a zase zpět.. to je tedy buď silná chemie a nebo opravdová láska, která vydrží věčně... tady se všem narkomanům nabízí možnost, začít opovrhovat všemi drogami a hledat pouze tu nejsilnější. Opravdovou lásku.. to ale nejspíš zabere jen u těch, co jsou v počátcích navykání. A navíc, opravdová láska.. kdedko o ní píše, mluví, ale málokdo, jestli vůbec nědko.. ji poznal.. a proto ten kdo ji najde, najde ten největší poklad .. poklad který podle mne, ještě nikdy nikdo ani nespatřil a jestli ano, zemřel dřív, než aby si ho užil. (a i když tu možná píšu bláboly... mám na ně právě teď náladu a právě teď mi připadají rozumné)

Kandelabr
23. 12. 2004
Dát tip
uf to je víc sentimentu, než mé už tak vánoci dost podlomené srdce unese...pane jo, pojdme se bavit o něčem rozumném, o svrabu nebo tak :)

Délka těla samice zákožky svrabové je 300 až 500 mikrometrů, šířka je 230 až 420 mikrometrů. Tělo je okrouhlé, dorzoventrálně silně čočkovitě ztlustlé. Povrch těla je vrásněn. Na prodosomatu je příčně položený štítek. Po stranách prodosomatálního štítku je značně dlouhý pár vertikálních brv. Skapulární brvy mají tvar velmi krátkých a silných trnů. Hřbetní hysterosomatální brvy jsou pentlicovitě ztlustlé a jejich vrchol bývá vykrojen. V zadní polovině těla je pravidelné vrásnění často přerušeno útvary v podobě krátkých ostnů. Na spodu těla se spojují epimery I v podobě písmene Y. U samice nejsou epimerity vyvinuty a epimery II až IV končí volně. U samce jsou epimery III a IV spojeny do obráceného U a epimery IV splývají v podélné ventrum. Chelicery jsou klíšťkovité, palpy krátké. Nohy jsou krátké, chodidla I a II končí dlouhým tyčovitým útvarem. Vývoj zákožky probíhá od vajíčka přes protonymfu, tritonymfu po imago. Kopulace mezi samcem a samičí tritonymfou probíhá na povrchu kůže pacienta. Oplodněná samička proniká na vhodném místě do kůže hostitele. Používá k tomu chelicer a obou předních párů noh. Po vniknutí do epidermis samička svoji chodbičku opustí pouze výjimečně. Několik hodin po vniknutí začne klást vajíčka, a to dvě až tři denně po dobu téměř dvou měsíců. Vajíčka potřebují k vývoji 3 až 4 dny, vylíhlé larvy opouštějí ihned chodbičku a velmi krátce se pohybují po povrchu kůže. Vnikají do vlasových folikulů a živí se výměšky mazových žláz. Za 4 až 6 dní po opuštění vajíčka se objevují samečkové. U samičky vývoj trvá více 10 dní, zpravidla 14 dní. Samečků je velmi málo a pohybují se po celém povrchu kůže. Zákožka svrabová vrtá chodbičky v kůži na rozhraní stratum corneum a stratum spinosum. Živí se tkáňovým mokem. Projevem svrabu je 1 mm až 3 mm velká, růžová papulka, která je způsobena reakcí kůže na přítomnost parazita. Jednotlivé papulky jsou často pokryty malou hemorrhagickou krustou. Někdy dochází k druhotné infekci pyogenními bakteriemi, jejichž infekce může zcela zastřít klinický obraz zákožky svrabové. Po počáteční fázi infekce se počet roztočů postupně snižuje (zejména u čistotných osob), takže za několik měsíců je řada klinických příznaků stranou od místa výskytu zákožky a je důsledkem imunitní reakce organismu. Po velké epidemii svrabu v průběhu 2. světové války a těsně po ní klesl výskyt této nákazy na minimum. V 60. letech však došlo k prudkému vzestupu počtu onemocnění prakticky ve všech evropských státech. Tato epidemie vrcholila v bývalém Československu kolem roku 1970, kdy se počet hlášených případů pohyboval kolem 15 tisíc ročně. Na rozdíl od dřívějších epidemií jsou příčiny této pandemie těžko vysvětlitelné. Často se hovoří o tzv. davové přecitlivělosti (herd hypersensitivity), podle níž nákaza svrabem má za následek hypersenzibilizaci organismu s částečnou rezistencí vůči nákaze. K další nákaze pak může dojít po nahrazení této populace populací nesenzibilizovanou, což je období zhruba 15 let. Výskyt svrabu má sezónní charakter s maximem v podzimních měsících (říjen, listopad). K nákaze obvykle dochází přímým stykem s nemocným a to při dlouhodobém těsném kontaktu nebo prostřednictvím kontaminovaných předmětů.

Walker
23. 12. 2004
Dát tip
Vánoce vánoce přicházejí.. a pozítří už začnou odcházet :o)

P.S. Zpracoval: Jiří Svršek

Kandelabr
23. 12. 2004
Dát tip
pišta: HOSANA! :)

:))

Kandelabr
23. 12. 2004
Dát tip
ale nebuďme hnusní. tady je něco od srdce :) http://www.zdrava-rodina.cz/med/med1199/med1199_1.html

Kandelabr: To by byl happening! :)

Aneb Nech brouka žíííííííííííít....

Srdce
23. 12. 2004
Dát tip
Walker: A co takhle láska která překoná i smrt a dál trvá i když jen ve snu, ale přece jen zavazuje. Co si myslíš o tomhle? Může to existovat?

sk8ergirl
23. 12. 2004
Dát tip
Jo, láska je prostě chemická reakce a podle mě je láska kurva...ano, sem velkej optimista :-)

Tady
23. 12. 2004
Dát tip
sk8: Takže, když to shrnu, láska je kurva a nejlépe se pozná srdcem :o) Pišta: s tím svrabem dost dobrý

Tady
23. 12. 2004
Dát tip
Aha, pardon, sk8ergirl, nejdřív jsem myslel, že jsi autorem úvahy. Takže beru zpět svou poznámku o srdci.

0/5 :) .........................................

sk8ergirl
23. 12. 2004
Dát tip
Tady: to je v poho :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru