Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proslov na úvod oslavy přeživších

28. 10. 2000
0
0
1695
Autor
Ferda
Proslov na úvod oslavy přeživších (invazi neidentifikovatelných létajících objektů s neidentifikovatelnými nelétajícími individui na palubě. Po nelidském drancování a páchání nejhorších zrůdností, co lidský rod pamatuje, ponechali Zemi s torzem jejích ubohých obyvatel na pospas dalšímu osudu.) Vážení spolutrpitelé, milí přítomní! Chci vás všechny pozdravit (zároveň povzbudit) a vyjádřit upřímnou soustrast všem, kdo nyní postrádají své blízké, členy rodiny, přátele, osoby, na kterých jim nejvíce záleželo. ? Tedy vám všem. Vítám vás na tomto shromáždění, které má být rozhodujícím mezníkem v činnosti nás, jako lidské společnosti. A zároveň oddechnutím si a tlustou čarou za neočekávanou tragédií, která nás ochromila doslova - doslovněji, než jste kdo kdy zažil - jako blesk z čistého nebe. Strašidelný a neskutečný příběh ze sci-fi filmů se mžikem oka proměnil v daleko hrůznější, reálný, životní úděl. Podle dostupných informací je nyní toto naše místo jediné v celém vesmíru, kde se člověk s člověkem může podělit o ten jedinečný, ale v minulosti často přehlížený, přesto ale s rovnováhou na ostří nože, pocit tepu života a vědomí vlastního lidského bytí. Toto drastické přerušení proudu našich životů a plánů nás však nesmí zlomit. Není všem krásným dnům konec. Lidstvo mělo vždy tuhý kořínek a nikdy nepostrádalo srdnatost. Takže při jisté dávce štěstí a snahy by se návrat člověka k žezlu Pána tvorstva mohl zdařit. Začátky budou těžké; musíme se navzájem podržet a vytrvat. Vždyť nová epocha se počíná opět od píky, v pravém slova smyslu od Adama. Na závěr si dodejme odvahu a vzdejme čest předešlým generacím, které utvářeli naši lidskou historii v první éře, která je katastrofickými událostmi posledních dní absolutně uzavřena, okřídleným básníkovým slovem: Matka Naděje Nikdy neopouští Nadlouho Ty kterým koluje v žilách Její zázračná krev Svou poslední útěchu nalézá v tom Že je si vědoma její životodárné moci Již podrobila všemožným zkouškám A že v ni věří Neboť i když tolikero věcí zklamalo I když přicházel a odcházel osud Zchytralý zloděj Ta životodárná moc Vždy zvítězila vždy zvítězila Zvítězila nad bolestí a zacelovala jizvy Zvítězila nad bolestí jež rdousily hrdlo kostnatou rukou Zvítězila nad tolika sarančemi živelných katastrof a ran Zvítězila nad beznadějí Zvítězí nad nejstrašnější zkouškou Nad poslední kartou již vyhazuje do výše život Nechť pozvedne každý z nás tří číši. Popřejme sobě a našim potomkům zářnou budoucnost a planetu naplněnou radostně skotačícími dětmi.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru