Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já, labuť

29. 12. 2004
2
0
1989
Autor
Mrakula

do třetice všeho zlého, tož tady je trocha povánočního hnusu

Chci být bílým ptákem. Vznešenost sama, ten koráb plaví se uprostřed vod.

Labuť.

*  *  *

Je krásná a nemusí se šminkovat a peří nezšedne a nevypadne.  

Labuť.

*  *  *

Klouže po hladině, jen tu a tam se potopí. Její krk. Zobatý majestát. Pak až se vynoří.

A polkne sousto.

 Labuť.

*  *  *

Lidé je milují. A neházejí po nich kameny. Krmí je. Já nic nemám.

Pod vodu, spanilá. Celým krkem. A ven. Slunce se odráží od tiché hladiny.

Polyká.

Labuť.

*  *  *

Šum řeky. Naposled unikne vlnkám. Krk královny. Odcházím. Za hlasy města. Tolik jí závidím. Její svobodu a dokonalost.

Pryč.

Labuť.

*  *  *

Potápí se, s chutí roste hlad. Tu připlouvají další. Vznešené koráby. Hladové ponorky. Rodinky škunerů. Malá čluňátka.  

Mizí pod vodou na témže místě.

Horliví.

Do rozmašírovaného feťáka pod jezem klovají desítky zobanů.

Labutě.

  

 


safien
29. 12. 2004
Dát tip
lidi často házejí kameny po labutích i po lidech.......

"Zobatý majestát" a "Malá čluňátka" - jo! Ale čtyři skvělá slova jsou na celou báseň málo.... :(

Gonsales
29. 12. 2004
Dát tip
konec mi vyrazil trosku dech ale libi se mi to. mimochodem kdy chystas basen o kachnach nabo treba lyskach;))kazdopadne tip*

Flammea
29. 12. 2004
Dát tip
Vybavila se mi jedna reklama.. On se ptá: A budeš mi věrná? Ona: Ale jo... On: Určitě?? Ona (znuděně): Jasně...jako labuť! Vím,vůbec to nesouvisí, ale musela jsem se u toho hrozně smát, což jaksi pokazilo celkovej dojem:)

mně to přijde příšerný... snad to jsou Tvoje subjektivní pocity, ale tím to končí... je to samé klišé, obehraný věci, zbytečně ukacaný btw a nemyslím si, že by se Ti líbilo žít třeba v zaprasený Vltavě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru