Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kočičí princ Artuš

30. 12. 2004
8
1
3357
Autor
wazzup

život bez fantazie je hrozná nuda:)

Náš kocour je princ. Zakletý princ. Jmenuje se Artuš a má modrou krev. Ve dne se toulá po venku, loví myši či spí na zahrádce pod keřem, ale v noci, když celá rodina spí spravedlivým spánkem, přichází za mnou. Má urostlou postavu, polodlouhé šedomodré vlasy a krásné mandlové zešikmené oči.

Zrovna nedávno. Jen tak jsme se váleli na posteli a střešním oknem pozorovali hvězdy.

„Jsi nešťastná?“ zeptal se svým medovým hlasem.

„Hm… trochu…“ přiznala jsem. Artušovi jsem se vždycky se vším svěřovala.

„Zase ta láska…“ usmál se vševědoucně. Věděl toho o lásce tolik, vždy měl v rukávu nějakou skvělou radu.

„Jmenuje se Luboš. Je sice takovej tišší, ale strašně milej… ách jo.“

„Romantik?“ Vyskočil z postele a najednou neměl stání. „Mám pro tebe ideální místo, žádná romantická duše neodolá té atmosféře, je pro lásku jako stvořené. Pojď! Pojď, ukážu ti ho“

Marně jsem ho krotila a varovala, že se můžou vzbudit naši. Jeho nadšení bylo nakažlivé a za chvíli jsme se ruku v ruce plížili tmou. Prošli jsme malým lesíkem nedaleko, zakopávala jsem o kořeny a ruce jsem si poškrabala o větve, ale Artuš šel na jisto a vedl mě.

Konečně jsme došli na místo.Byla to menší mýtinka na kraji lesa, porostlá mechem. Uprostřed se tyčil obrovský majestátní dub. Sedli jsme si pod něj.

„Máš tady výhled na louky a lesy okolo. Ve dne tu zpívají ptáci a stromy šustí nad hlavou. Bude se vám tu líbil.“

Atmosféra sblížení na mě padla i tu noc. Přitulila jsem k Arturovi a dlouho chvíli jsme jen mlčky sledovali noční oblohu skrz větve stromů.

 

Bylo to o týden později. Vlastně nemůžu uvěřit, že jsem Luboše fakt pozvala. A on? Usmál se a řekl prostě. „Tak jo.“

Po dvou hodinách před šatníkem a zrcadlem jsem byla konečně přichystaná. Kocour Artuš mě moudře sledoval z křesla, které si hned, co jsme ho koupili zabral za svůj pelíšek.

„Myslíš, že mi to sluší?“ pohladila jsem ho a on jen slastně zapředl.

S Lubošem jsem měla sraz kousek před lesem.

„Kam jdeme?“ zeptal se.

„No říkala jsem si, že bysme mohli jít projít. Je hezky.. znám jedno moc fajn místo…“

„Tak jo.“ Řekl prostě.

Po pěšině byla cesta mnohem delší než jsme absolvovali s Artušem. Vlastně se nechutně vlekla a Luboš jenom mlčel. Marně jsem doufala, že mě třeba chytí za ruku nebo se aspoň o něčem rozpovídá.

„Fuj, tady to smrdí.“ Řekl s odporem, když jsme došli na místo. Naše romantické místečko si zřejmě nějaká parta vybrala jako místo na chlastačku. Všude poválené lahve a krabice od vína a smrdělo to radši nechci hádat po čem.

„No…“ řekla jsem smutně, „tak asi zase půjdem, co?“

 

Ještě tu noc si vedle mě na postel přisedl Artuš.

„Nevyšlo to?“ zeptal se.

„Ne…“

Smutně pokýval hlavou.

Vzdychla jsem si. „Je to děsnej ignorant. Někdy mám pocit, že mě nikdo nemá rád.“

„Víš co,“ řekl Artuš a spiklenecky mě dloubl. „Já tě mám rád.“

No jo, je to prostě můj drahej princ Artuš.


1 názor

pettik
03. 03. 2005
Dát tip
Super! Dobrej nápad:)*

Jeheheman
13. 02. 2005
Dát tip
rozesmála mě představa, jak se s Arturem válíte na tý posteli a jsou ti sdělovány rady do života:o))

vesuvanka
11. 01. 2005
Dát tip
Hezké, milé čtení.... a on je to opravdu britský modrý, prima.... a za příběh TIP

Heulwen
02. 01. 2005
Dát tip
Ach, tak to jo :-) Příště přijdu polehounku a budu hovořit tiše, ohleduplně k jeho citlivé duši :-))

wazzup
01. 01. 2005
Dát tip
tak to je super, protože my máme taky britskýho modrýho a jmenuje se Artuš:) (podle papírů, jinak mu říkáme Filip) britský modrý jsou nádherní!

wazzup
01. 01. 2005
Dát tip
nerad mazlí? tak to ten náš někdy až moc, už odmalička chce spát se mnou v posteli a je to takovej mazel:) ale když nemá náladu tak taky vytáhne drápky:)

Heulwen
01. 01. 2005
Dát tip
Cannisha: A taky se bojí... když přijdeme na návštěvu, zbaběle zaleze pod postel, měla by jsi mu vysvětlit, že se tak princové nechovají ;-)) Ale jsou to krásný čičinky...

Heulwen
31. 12. 2004
Dát tip
Mě se to nezdá pitomé... taky si povídám se zvířátkama. Jsou v leččems mnohem lepší než lidé :-) Líbilo!

wazzup
31. 12. 2004
Dát tip
díky moc:) taky si myslím, že zvířata jsou občas lepší než lidi...:)

Rýpal
30. 12. 2004
Dát tip
Hrozné puberta s tebou řádně kymácí :-)) Dávám tip za snahu.

chicoria
30. 12. 2004
Dát tip
Vidíš, začni chodit s kocourem a máš po starostech.-)

:o)**...je to šíleně naivní .-)

wazzup
30. 12. 2004
Dát tip
já vím:) ale proč ne na druhou stranu ?

ale jo, ono je to čas od času potřeba :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru