Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všední pohled

31. 12. 2004
1
0
2505
Autor
Brkoslav


Lehké srdce a představy o své povznesenosti,
umožnily vznik mého příjemného pocitu,
z měsíčního světla v lese, z rozlehlosti,
rovnou pláň svých domněnek něčím vidím rozrytu.
Postříbřené jehličí se nekonečně kříží,
zem je pokryta ukřižovanými návaznostmi,
vzpomínky na cokoliv jsou omezené mříží,
vidím ten les bez pocitů, ponořím se do tmy.
Nějaký počet lidí obdivoval měsíční les,
ukřižovaní viděli v lese své city,
okno svého vnímání jsem otevřel a do něj vlez,
venku les, uvnitř hrnec - v něm myšlenky slity.
     Bohužel zatím nedokáži v okně sedět stále,
     nevycválaná mysl mě prudí neposedně dále.

Brkoslav
27. 01. 2005
Dát tip
Aha, to bych mohl zkusit, z těch pojmů je pro mě přijatelný jedině Bůh. Jakou technikou (či jak to nazvat) dosahuješ toho stavu že necháváš věcem volný průběh? A co pod tím stavem přesně myslíš ? :-) Omlouvám se za zvědavost.

Janajka
27. 01. 2005
Dát tip
Není důvod se omlouvat, aneb jak pravil M. Donutil - zeptejte se mě na co chcete, já vám, na co chci, odpovím. :o) Nechci se tu stavět do role někoho, kdo v tak důležitých věcech radí, na to se necítím povolaná ani za mák. Takže to, prosím tě, jako radu neber, jen sdílení zkušenosti - nejjednodušší (ale taky nejtěžší) je nechat vše na NĚM. Odevzdat mu naprosto vše - i třeba to, že můj duchovní pokrok nejde podle mých představ. To samozřejmě nevylučuje ani to, co jsi ty uvedl -vlastní odvahu, vytrvalost,zarputilost. Asi to nejde přesně v několika řádcích vyjádřit, tak třeba ještě příště. :o)

Brkoslav
26. 01. 2005
Dát tip
A koho (nebo co) o to vedení žádáš?

Janajka
26. 01. 2005
Dát tip
stranu a vládu... to jsem trochu zahumořila, abych naši filozofickou debatu odlehčila.... :o) teď ale vážně : svoje nejvyšší (nejhlubší) já, Boha, Universum - je to jedno a totéž, záleží, který pojem je pro tebe přijatelný, jestli vůbec nějaký z těch, co uvádím...

Janajka
25. 01. 2005
Dát tip
Jó, to kdybych věděla... ale když si s něčím nevím rady, nechám věci volně plynout (ne vždy je to jednoduché - nechat věcem volný průběh, aniž by tam člověk necpal svý egoistický přání..) a taky požádám o vedení...

Brkoslav
24. 01. 2005
Dát tip
Jak to prorazit :-)? Stačí být odvážný, nebo vytrvalý, nebo zarputilý, nebo na to nemyslet dostatečně dlouho, nebo co vlastně ... ?

Brkoslav
21. 01. 2005
Dát tip
Janajka: někdy z toho mám radost a někdy ne.

Janajka
21. 01. 2005
Dát tip
To je zákonitý. Až vydržíš v tom okně stále, bude už jen ta radost. Teď to vypadá, jako že se sama z okna nehnu, přitom jsem téměř neustále v zajetí prudící mysli..

Janajka
20. 01. 2005
Dát tip
Buď vděčný, že v tom okně dokážeš sedět alespoň nějaký čas. Je spousta těch, co nemají to štěstí ...

Brkoslav
13. 01. 2005
Dát tip
Opraveno "i".

Brkoslav
01. 01. 2005
Dát tip
absurd: S tím -i máš pravdu, nějak se mi to nedaří opravit, omlouvám se. jan(ek): Nočník ne, obyčejný hrnec do kterého se dá cokoliv nalít (i slít :-)).

jufonka
31. 12. 2004
Dát tip
hezké, dávám tip, ale neumím dát hlubší kritiku u tohoto díla, promin, *

safien
31. 12. 2004
Dát tip
nerozumím,jak je to s těma pocitama,citama a myšlenkama slitýma v hrnci?

absurd
31. 12. 2004
Dát tip
2.ř-umožnily(myslím) jinak mě nák nevzala,asi jsem nepochopil

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru