Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve jménu Člověka!

13. 01. 2005
5
0
3012

Nemám nic proti věřícím a nikoho tímto nechci urazit... Ale jsou věci, které nedokážu jen tak překousnout...

Ve jménu Člověka!

 

Kdo jsi?

Opovažuješ se kázat lidem?

Považuješ se za nadřazeného?

(Nebo oni tebe?)

Nutíš žít podle morálních kodexů?

Svazuješ?

Kradeš svobodu?

No tak pověz mýte,

Kdo tě stvořil?

Kdo ti dal život?

Kdo si tě vymyslel?

(z dlouhé chvíle?)

Je vás víc?

Na každý kousek světa někdo?

 

Seru na tebe!

Seru na tvoje přikázání!

Seru na církev!

Seru na ty co se pod tvojí záštitou chtějí dostat k moci!

Sery na ty co ve jménu tvém zabíjejí!

Seru na papeže co žehnal Wermachtu!

Seru na tebe, když kvůli tobě někdo zmaří svůj život!

Seru na to, že rozděluješ svět!

Seru na vás bozi!

 

Jediné co ti ale nemůžu vzít, je to že lidem dáváš naději…….

 

Jsi jen postava,kterou stvořili ti chytří, pro ty hloupé, a v průběhu let ji bohužel přijali i ti chytří….


Sanelma
30. 03. 2006
Dát tip
* taky mám jednu vyloženě protikřesťanskou. ale ven s ní asi nepůjdu.jednou jsem ve třídě díky tomuhle tématu blbě narazila. jinak tě z c e l a chápu.A líbí

Sanelma
27. 01. 2005
Dát tip
chápu tě, taky mám jedno dílko na tohle téma. nemám cenu se v tom takhle vrtat. Jsou totiž lidé, kteří nikdy, OPRAVDU NIKDY, tohle nepochopí, asi ani nechcou a ještě tě upálí. neva, jsme na ně dva. nejlepší je, jak says božský Marilyn, kdyby Satan a Bůh hráli tenis, já jsem jejich hřiště. anebo ještě líp buď sám sobě Bohem,he?

Kouďák
25. 01. 2005
Dát tip
U takových monologů mi mrazí. Určitě nemaž žadná svoje díla, stůj si za svým jako vždy, aspoň někdy to je k dobru.:) Okamžitě po přečtení se mi vybavil scéna z jednoho filmu. Jinak si myslím, že by jsi měl rozvinou jednotlivé myšlenky. Dávám TIP.

Přema: Od tebe to zvlášť potěší dík...

no fakt že jo... Hmm... Jsem to přehlídl...

Dík... No tohle téma je na dlouhou diskusi :-) Tak zatím...

Absinthman
13. 01. 2005
Dát tip
Akoliv se mnou možná někteří lidé nebudou souhlasit. Musím tomuto dílu přiřknout vesměs kladné hodnocení.

Hmmm... Taky si říkám, že bych měl... Asi to smáznu, nerad bych nějak "poškodil" věřící lidi... :-/

71_Art_72
13. 01. 2005
Dát tip
"srát" můžeš na co chceš, to je na týhle paralele to hezký a taky bere naději, nanoslík s tebou a tip abys nebyl tak rozčarovaný :)

Absinth: No jako že je to dost tenký led na, který jsem teď vstoupil, takže kdyby to dílo zmyzlo nediv se... Ale jsem rád, že to vnímáš tak...

Dík Paralerafile :-) V tomhle alter svt je toho víc hezkého a víc nehezkého :-)

Yasmina
13. 01. 2005
Dát tip
Směšuješ tu několik odlišných věcí a děláš z toho zbytečně guláš... Z hlediska obsahu mi to příde jako úplná blbost, úplná...otázky, argumenty, odpověďi..všechno. Přemýšlela's někdy o tom, co by bylo, kdyby nebylo v co věřit? (teď nemyslím samozřejmě jen bohy..).

Absinthman
13. 01. 2005
Dát tip
Kristýn_Pravda: Je to tvoje věc. Básnkům ale bylo vždycky jedno, koho naserou. Pokud to pro ně teda zrovna neznamenalo třeba oprátku. Přikádám tip, na kterej sem zapomněl minule...

71_Art_72
13. 01. 2005
Dát tip
já bych smazal kdybych mazal možná jenom ten poslední řádek, jinak je to vyjádření toho na co ty kašleš a to může být každýmu v týhle paralele jedno a nikoho se nedotkne že nějakej paralel kristýn kašle na něco co je třeba pro ně důležitý

71_Art_72
13. 01. 2005
Dát tip
Kdo jsi? Art, nejchytřejší Opovažuješ se kázat lidem? ano, z paralelního slabikáře Považuješ se za nadřazeného? ne, leda až budu ultimátním paralelem (Nebo oni tebe?) ne Nutíš žít podle morálních kodexů? ne v této paralele Svazuješ? ne v této paralele Kradeš svobodu? ne v této paralele Kdo tě stvořil? povstal jsem z prachu této paralely Kdo ti dal život? nevim Kdo si tě vymyslel? nevim, asi nikdo (z dlouhé chvíle?) taky nevim Je vás víc? Ano, ale ne v této paralele Na každá kousek světa někdo? tomu úplně nerozumim

NO já jsem nikdy nějak nezastával formu atd... A je to jen vyjádření mých poocitů, které jsou dost často chaotické. Já neshazuju víru, ale víru v boha, což je rozdíl třeba já věřím v život, a zkus mi to vyvrátit... Chápeš co myslím... Absinth: Hele mi je docela jedno koho naseru, ale když si tady člověk nadělá nepřátelé, není to nejlepší... Víš jak ne? 7172: No můj názor je to i s posledním řídkem :-)

7172: Na každá kousek světa někdo? jako že je víc těhle bohů... No jo, tvoje odpovědi jsou poněkud......paralerní

71_Art_72
13. 01. 2005
Dát tip
jasně, tvuj a pár tvejch paralelů :)

71_Art_72
13. 01. 2005
Dát tip
aha zapoměl jsem že v této paralele je kousek rodu ženskýho. taky by ses měl zamyslet, jestli jedn pro všechny paralely nebo pro každou vlastní, nebo ultimátní pro všechny...? to ve Slabikáři není!

Absinthman
13. 01. 2005
Dát tip
Kristýn_Pravda: Jo chápu jak to myslíš... je to těžký mít menšinovej názor no...

Yasmina: PS: Z hlediska obsahu mi to, ale příjde jasné... Myslím že každému dojde co jsem tím chtěl říct, každy si to přebere po svém, a hlavně to asi každý pochopí... Takže guláš v tom nevidím... Ale je možné že se mýlím...

Twiggy
13. 01. 2005
Dát tip
...toho sa neboj, súhlasím s tebou, alebo skôr s tvojou rozhorčenosťou, lebo sa nezžívam konkrétne s tvojimi myšlienkami.... nuž, forma prezentácie tvojho názoru nie je mi veľmi blízka... ale rozhodne s tým primárnym obsahom súhlasím... a nádej? podľa mňa je falošná... len to nemaž, určite nie kvôli tomu, čo si tu spomínal....

Absinth: To jo, ikdyž u nás v ČR není až tak menšinový, myslím že dokonce nejvíc ateiustů vůbec :-)

Absinthman
13. 01. 2005
Dát tip
Jo to máš pravdu, ČR je oopravdu podle statistik nejméně věřící evropská země. Mluvil jsem čistě hypoteticky v souladu s tvou teorií o tom, kdo bude tvou báseň číst

Twiggy: sorry teď se cítím fakt trapně, ale nedokážu si představit nic pod slovem "nádej" :-) (jsem to ale debil co?)

Absinth: To jo no

Yasmina
13. 01. 2005
Dát tip
Chápu, že shazuješ víru v boha, má otázka se přímo nevztahovala k dílu.. Nechci nic vyvracet..jen si nejsem jistá, že věřit v život je dostačující..

Avenarius
13. 01. 2005
Dát tip
Já jsem ateista, ale toto se mi nelíbí (nemyslím kvůli nasrání někoho - na to seru), jsou tam micely nějakejch myšlenek, ale jako báseň by to asi chtělo zpracovat jinak. Zřejmě tam patří:"na každý kousek světa..."

Yasmina
13. 01. 2005
Dát tip
Netvrdím, že to každému NEbude jasné, to bezesporu bude..ale sám si psal, že jsou to myšlenky chaotické-a tak to taky vypadá, působí (obsahově)...je tam ode všeho něco..nevím jak víc Ti to popsat..:)

Avenarius: jo jo patří dík... No v podstatě jsem uvažoval jestli to vůbec jako báseŇ dát, ale četl jsem tady už tolik básní, co básně moc nepřipomínaly a tak jse si řek, že to až taková výjimka nebude... Yasmina: Věřím v sebe, v život, ve smrt, v touhu, v moc, ve zlobu, v nenávist, lásku, přátelství, naději.... a takbych mohl pokračovat dál a dál a dál.... Janek: no to by ses divil co nějaký náboženský fanatik uděla :-) Ale dík

Twiggy
13. 01. 2005
Dát tip
...aha, nuž to je vaša "naděje" - napísal som to správne? skrátka to, čo máš v predposlednom verši, to posledné slovo:) sa nemusíš cítiť trápne:)

twiggy:Jasně že je falešná... Ale alespoň nějaká je... Pro některé lidi je i to dost, a to je jediné co "bohu" nemůžu vzít....

Twiggy
13. 01. 2005
Dát tip
...ale áno, je to pravda, mňa len trápi, že je tá nádej predsa len akosi bez pozadia...

Twiggy
13. 01. 2005
Dát tip
...a ešte niečo, zdá sa, že si brnkol na citlivú strunu... mňa by to teda hrialo pri srdci:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru