Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konstruktor

04. 07. 1999
0
0
2317
Autor
slavek

... Však já Vám to povídám, že lidé už jsou zbyteční. Hlavy mají všichni duté a jsou k sobě neteční. Sestrojil jsem tady pro Vás tuhle svojí mašinku. Rád Vám ji zde vypodobním, věnujte mi chvilinku. Nemá smysl okecávat, fakta prostě fakta jsou. Tenhle objev je revoluce, revoluce na druhou... Můj nápad má hlavu, patu, chápete to konečně? Uvidíte jak to myslím, lidé se rodí zbytečně. Člověk má jen schránku křehkou, k tomu hroznou povahu. S životem je nespokojen, umřít nemá odvahu. Počkejte teď na chvilinku, dojdu pro tu krabici. Uvařte si zatím kafe, a pivo je v lednici. Tak už jsem s tou bednou zpátky, moc rád vám to předvedu. Když se vám to bude líbit, do výroby to zavedu. Zde ho máme, je to robot, ten člověka nahradí.. Vyrobí vám všechno od bot, po domácí nářadí. Nahradíme lásku, city, beztak je to přežitek, za plastové černé kryty a soustavu tlačítek. Nyní si ho aktivujem, podívejte jak poslouchá! Snadno si ho opravíme, vždy když se nám porouchá. A když dojdou suché články, prostě nové koupíme. Žádný záznam do občanky, když za nové měníme. Tento model má software, který zvládá vaření. Změnit stačí však mikročipy, i funkce se pozmění. Nemá hlavu, nemá rozum, nemá žádné starosti. Neztrácí čas emocemi, nevymýšlí hlouposti. Vidíte, jste spokojeni? Já věděl, že Vás přesvědčím. A ten nový, další modečl, ještě v mnohém vylepším. Paměťová karta v hlavě, výhoda je veliká. Výměnou vyrobíte hravě, z politika dělníka. A když vznikne nějaká chyba, výroba se zastaví, jen na dobu nezbytnou, než robot sám se opraví. Slova, slova, jenom slova.. Snad vás skutky přesvědčí. Příroda je poškozena, roboti ji vyléčí. Kam člověk vstoupil, všechno zničil To je pravda odvěká. Ničil, pálil a zvěř hubil, čas vyhubit je člověka. Tak pánové jak vám říkám, přichází čas robotů. Svému stroji slovo předám, já odcházím do šrotu.
snoopy
05. 07. 1999
Dát tip
čas vyhubit člověka (apoň takového, jak ho známe), ale roboti nejsou řešení..snad že by po nás uklidili a pak uklidili sami sebe.. jenže smeták budeme stejně muset do ruky vzít my sami.. a když se budem hodně snažit, tak třeba přežijeme.. ale toho smetáku už se nezbavíme..
statný starý moudrý dub merle zdá se uvolnil místo na slunci mladším ambiciózním kvetoucím..
jen přechody z abab do abcb, a některé jiné nepravidelnosti ruší spád čtení, který je vetšinou zapotřebí u delších děl s nutně naředěnou myšlenkou - jenže to není tak úplně tento případ.. tady jsou myšlenky zapsány do abab (takže abab zaniká) a příběh do abcb (takže abcb vyniká), a to vypadá trochu divně..

slavek
05. 07. 1999
Dát tip
Díky snoopy. Pokusím se to dát do pořádku příště :-)

Rivka
04. 07. 1999
Dát tip
:-)))) No, vlastně - :-(( Je to jasné...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru