Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Aššurballit

Výběr: Print, G_B_Show, sidonia
19. 01. 2005
39
1
12009

...minim...v zavere som ta tusim nechtiac vykradol...sorry...

 

Jak začať? Hej Nedory! Zaznelo mi v ušiach a zapálil som si cigaretu.

 

Tri vodky si prosím. Usmial som sa na čašníčku. Ona na mňa. A nečakal som na nikoho. Iba ak na dievča s hnedými očami a čiernymi vlasmi po ramená. Ale Alica nepríde...iba ak v rozprávke. Alebo v básňach  pochybnej kvality, kde pije čaj, počúva Placebo a sníva o krásnej láske a černochovi s veľkým...

 

Prvá. Druhá. Tretia. Exol som vodky.

 

Ešte raz s džúsom, prosím.

Máš nejaký dôvod takto chľastať?

Mám.

 

Zahasil som cigaretu a nechcel povedať aký. Odišla. Vytiahol som papier. To na dlážke nie som ja, len moje telo. Napísal som potom. A hystericky sa rozosmial nad takou  blbosťou.

 

A ľudia sa pozerali.

A mal som ich v piči.

 

Tri vodky a džús. Ďalšia cigareta v ústach. Samota je fajn. Pokiaľ sa vás netýka.

( reklamný slogan )

 

Sadol som si pohodlnejšie. Brucho mi viselo cez menčestráky a došli kamarátky kamarátky. Dievčatá z čajovne. Sestry.

 

Ich otec právnik. Matka kurva. Ony niečo medzi tým.

 

Čo tu robíš?

Pijem.

Sám?

Vidíš.

Prečo?

Neviem.

 

Usmievali sa a ja som odišiel. Mesto sa skrývalo do hmly a bola zima a kurvy stáli na ulici a jedna povedala, že mi dá so zľavou, že jej vraj pripomínam jej bývalého. Ale ja som nemal ani na hot-dog. Tak som poďakoval. A pozdravil tu druhú čo vyzerala ako moja bývala spolužiačka a pozerala mimo a potreboval som  močiť. Tak som išiel domov. A  vymočil sa  zo Starého mosta. A ktosi ma pritom pozoroval. A bolo mi to jedno.

 

Dnes ma aj tak nikto nepozná.

 

Svoj ksicht som vymenil za Aššurballitov.


1 názor

zlyvkus
12. 05. 2007
Dát tip
avi

sidonia
21. 10. 2006
Dát tip
pliziva poetika noci )tj. sekce v klubu)kerej si opet dovolim

Lindra
17. 10. 2006
Dát tip
no...konecne som sa k Tebe dostala:-)ale k veci - celkom sa mi to pozdava...je dobre, ze sa ti tam strieda priama a nepriama rec a nieje to taka jednoliata poviedka (i grafika toho zmoze...) tak prizemna, primitivna...ze sa proste musi pacit:-)

Lindra
17. 10. 2006
Dát tip
no...konecne som sa k Tebe dostala:-) ale k veci - jo...paci sa mi to, ono je to az tak prizemne, ze sa to musi pacit...a je podla mna dobre, ze sa Ti tam strieda priama a nepriama rec a celkovo, ze je to pestrejsie, nez jednoliata poviedka:-)

Hajzel
30. 05. 2006
Dát tip
konecne som sa dostal i k zaciatkom...:)..***

solomon
05. 04. 2006
Dát tip
to je deset řádků....na to se můžu vysrat se tam hledat....usmev

...klikni si na vsechny kritiky...vole..a vdaka.usmev...

solomon
05. 04. 2006
Dát tip
Toto dílo už dostalo váš tip....tu píšou...takže sem to už asi čet...ale nemůžu se nějak najít...zřejmě sem se nehledal tak jen dodávám ...dobrá práce redaktooore

...aha tu mam hnede oci...

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
a tá škoda že ty vlasy nemá červený hned bych se v ní viděla :)

...mozno uz ma...som ju dlhsie nevidel...

Eset
27. 05. 2005
Dát tip
...ani ja nie som hadavy typ... ...hadam sa iba so sestrou o zasadnych veciach, ale to asi poznas:):) ...my sa nebudeme hadat...:)

...ok...nebudeme sa hadat... ...medzi nami bude vladnut tak povdeiac harmonia...

Eset
27. 05. 2005
Dát tip
...ano...takmer bozska jednota:):)

...ano...takmer bozska...i ked som ateista...

Eset
25. 05. 2005
Dát tip
...teraz si uz mudry, to je jasne...:) ...slivovica je strasna...my si vzdy zozenieme jablko, ale to je zazracne:) ...co tym chces naznacit?:)jasne, ze som neviniatko...:):)

...no vravel som...zrely mlady muz... ...jablkovicu som pil asi raz...ako marsal malinovskij s bratrancom...a nespalil som sa...alebo o bola ceresna...neviem..egal... ...nic...ved ja sa nehadam..

Eset
25. 05. 2005
Dát tip
...ved ti ani neradim sa hadat...:)

...ved sa ani nechcem...ja nie som hadavy typ... ...leda ze by si chcela...

Eset
24. 05. 2005
Dát tip
...toto je Assurballit? pripomina mi Ballu v skratke...

...kto je Balla???... ...inak to s tym chlastom a otazkami barmanky som ukradol jednemu kamaratovi... ...ked zapijal rozchod... ...aspon vidiet ako klamem...v poviedkach...

Eset
24. 05. 2005
Dát tip
...Balla je jeden slovensky spisovatel...dost dobry...len mu obcas nerozumiem a ked ano, az to mrazi...niekedy zachadza strasne daleko...na moj vkus...no a jednu novelu som ani nedocitala...mala som depku a to by ma mohlo priviest do hrobu...snad sa k tomu dostanem, ked mi bude veselo...ale to tak skoro asi nie:))) ...ty zlodej jeden! ucel svati prostriedky?:):) ...a inak neklames?:)

...inak sa snazim neklamat...ale nie vzdy to ide... ...prezriem... ...a co sa deje???...ked mas teda tu depku... ...som si inak pozeral jasikove kysuce...musim to pozornejsie prestudovat ...inak... ta fotka je z oznamka???... ....jasne ze ucel svati prostriedky...ja som taky zlodej pocitov... ...mimochodom on nepise...takze som nikoho nevykradol... ....to len na okraj keby ma nejaky miestny psychopat zacl obvinovat...

Eset
24. 05. 2005
Dát tip
...ja prevazne tiez hovorim pravdu...ale niekedy je lepsie mlcat a vyjdes z toho lepsie, ako by si trepal hoci aj svatu pravdu... ...napisem spravu... ...co tam chces prestudovat?no asi to bude tak...preco?:) ...tak ked nepise, tak je to v poriadku...obete pre literaturu...:) ...aj ja to robievam...psst:):)

...prestudovat v zmysle precitat...len som to tak preletel...pohladom... ...napis... ...ved ano...o tomto som sa uz bavil s Bix... ...a este k tomu nic netusiace...by ma zabil keby si precital niektore moje veci...dost krat som ho vyuzil... ...on je taka vdacna tema...blazon...

Eset
24. 05. 2005
Dát tip
aha...jasne... ...stalo sa... ...presne...napriklad to Nove tusenie suvislosti je o jednom nezavislakovi, ktory si mysel, ze je najmudrejsi...nastastie sa zmenil...teda...zena ho zmenila:):) ...niektori su taki po cely svoj zivot...co s tym narobis? to ti proste neda...nenapisat...:)

...sa akoze ozenil???... ...tento typek...sa uz zasnubil...ale presral si to... ...a viem ze ked zavola vzdy ma nejaky proble/rozchod/...ci iny pruser...napr....vyspi sa s cudzou... ...ja som vlastne taka butlava vrrba... ...cim chcem povedat ze on sa nemeni...

Eset
24. 05. 2005
Dát tip
...neozenil sa este... ...ale su zlati... ...a netravi tolko casu s mojim bratancom...ten ostal taky isty, aky bol...ak nie horsi...magor, na silvestra roztrepal ocovi auto...a vlastne to uz bolo viac - menej jeho, lebo otec uz nejazdi...no a teraz musime sliapat...na bicykli...:) ...butlave vrby nespia s cudzimi?:)

...butlave vrby...pockaj...toto je zaludna otazka.... ...zacinam mat pocit ze ma chces zviest...usmev... ....no on zas nie je take hovado...ale par krat sa stalo ze sme isli spolu na kavu ci jedno pivko...a zobudil som sa na chate...okolo plno cudzich ludi...rozliate vino...a tak...

Eset
24. 05. 2005
Dát tip
...jedno pivko takto moze skoncit...u mna este nie...ale jeden silvester sa v tomto smere vydaril...nemali sme co robit, kam ist, no a zrazu bolo rano a strasne bolesti...:) ...no a odvtedy nemozem citit viac ako 2 deci vina... ...a davam si pozor - aj zo zdravotnych dovodov, nielen socialnych:) ...ja to mam asi v sebe...vsetci si myslia, ze chcem zvadzat...neviem preco...ved ja som neviniatko:):)

...no silvester...je klasika... ...raz som sa zobudil v snehu pri cafe mayer...to bola moja najvacsia opica v zivote...podotykam ze som sedel...na obrubniku...pri kvetinacoch...to bolo na strednej...ale uz nikdy...som akoze zmudrel... ...ja takto nemozem citit slivovicu...prilis vela krat...opica... ....no jasne ze si neviniatko...som si uz vsimol...

...avi...

-Mal si ich v piči – a krásne v piči? -(reklamný slogan) – a neklamný -brucho ti viselo cez menčestráky – tak prvú tvoju črtu by som v hlavorozume mal /máš veľké prepité-predpokladám- brucho/ -a hneď vzápätí dve dievčatá z čajovne, dve sestry – možno ide aj o magický realizmus, ale to asi ako sa to vezme.. -ich rodičmi sú prešibané kurvy – treba to povedať na rovinu, do poesie slova patrí i trošku toho súkromia /hi hi hi- prepáč mi náhlu indispozíciu/ súhlasím zo zámenou i keď iba domnelou a nie celkom dobre utajenou /ja viem napríklad už že máš brucho prevísajúce cez menčestrový pokryv dolotela, ale predsi, nie je to zas tak veľa/.treba si i oddýchnúť od tej invalidity bytia. i keď ide o zámenu premyslenú a uvedomelú, neuvedomele vždy dáš najavo kto si bol a kto si, ten istý, i keď trochu skrytý.tip

...citam si tak kritiky a zistujem ze neviem... ...co lebo to je????????....

Bix
03. 05. 2005
Dát tip

mohu jen mlčet, smeknout a dát tip

...a ja povedat vdaka...

Rowenna
28. 04. 2005
Dát tip
absurdní moc fajn.

...neviem ci absurdne... ...ale vdaka...

kiksy
21. 04. 2005
Dát tip
dobré..

Eset
19. 04. 2005
Dát tip
...za malo...:)

Eset
18. 04. 2005
Dát tip
...jaj, podarené...realne a tak...dobre sa to cita, lebo je to...ale ved vies:)

...tiez vdaka...

oleandr
07. 04. 2005
Dát tip
je to dobré

zael
29. 03. 2005
Dát tip
kurevsky dobre

SLOW
01. 03. 2005
Dát tip
moc pekny, vacsina ostatnych del taky. ya myslel ze ty renas ,tak som konecne napsal prvu krityku

Binna
23. 02. 2005
Dát tip
uz jsem to cetla driv a zapomnela okomentovat... a vzdyt vis.. ze to nepotrebuju komentovat. Libi.. jako vzdy, hehe*

...takze mojimi slovami...vdaka...

Nicollette
19. 02. 2005
Dát tip
ach ano vlastně...ale nevdiim tady kritiku... hmm

Nicollette
18. 02. 2005
Dát tip
já sem to nečetla?? jakto že sem to nečetla??? tce tce tce.... uniklo.. skoro .-))) * * *

....podla mna citala...myslim ze si to zaradila do toho klubu...takze vdaka...

...tak vdaka...

solomon
14. 02. 2005
Dát tip
má to sílu a to potřebuju... t

solo...vdaka...

lazovan
11. 02. 2005
Dát tip
Čítal som zatial iba Slečnu a toto. Téma skoro tá istá, ale tu sa mi viac páči "technika". Je vidieť, že na sebe "robíš".

...temy sa moc nemenia... ...ale vdaka...

dream...dobre robis.... misty...aššurballit je magor... desert...to si hovorim po kazdej opici... ...a vdaka...

Desert
07. 02. 2005
Dát tip
povedzme ze poznam..len namiesto vodiek som si daval borovicku.. ale uz je to prec *

misty
06. 02. 2005
Dát tip
konecne mam pocit, ze poznam aššurballita :))) *

FatalError
26. 01. 2005
Dát tip
Tuto je velmi dobrý.

So_sad
24. 01. 2005
Dát tip
*

Renas
24. 01. 2005
Dát tip
*t

maia...jedina celebrita som tu ja...

renas a so sad...vdaka...

maia
24. 01. 2005
Dát tip
Dokaz! :-)

...ja som taka celebrita...co nemusi nic dokazovat...

maia
24. 01. 2005
Dát tip
hahaha

...vsak ale s hviezdami si rozumies...

maia
23. 01. 2005
Dát tip
Jasne, ved som celebrita, co nevies? ;oP

...nie...

maia
23. 01. 2005
Dát tip
Ako to, ze nie? Ved som ti to prave povedala. :-)

maii...nie...depresiu...a najblbsie na tom je ze to co bol v dielku predtymto...len vykresleny pocit...sa stalo dva dni nato...realitou...zrejme mam vestecke schopnosti...

...vdaka...nemam viac co dodat...

Twiggy
22. 01. 2005
Dát tip
...cierne vlasy po plecia... moj typ... taka sa mi paci, aj Placebo mozem.. vodku zas nie, radsej pivo... hm, a ja radsej mocim az za starym mostom, tam ako zides dole na tu cesticku... no ale to len tak, ze co vsetko to vo mne asociuje... dobre je to, ale tiez nechapem, preco prave tato kategoria... radost tam je vzdy, aspon u mna... a toto sa nepodoba na tie diela, ktore vacsinou pod tou kategoriou najdem...

twiggy...vdaka... ...ono je jedno aka je to kategoria... ...a hlavne...ostatni a mimo...mi znie fakt debilne... ...a keby som to dal medzi basne...alebo poviedky...naslo by sa par..blaznov...co by sa pytali...preco prave volne verse...poviedky... ...ved to je jedno...

...vdaka...a predpokladam ze aj snivat...

maia
22. 01. 2005
Dát tip
Jasne, ze mas vestecke schopnosti, uz len tym, ze si v znameni skorpiona. ;-)

...som zvedavy kedy sa naplni toto...

maia
22. 01. 2005
Dát tip
Potom mi daj vediet. :-)

...vsak ja ze mi to vyvestis...

maia
22. 01. 2005
Dát tip
Ja nevestim, si na zlej adrese. :-)

brasi
21. 01. 2005
Dát tip
vynikající věc..poprvý sem využil volbu-do nejoblíbenějších..

maia
21. 01. 2005
Dát tip
chytil si inspiraciu... *

Silvita
20. 01. 2005
Dát tip
Dočteno! moc blízké - kdysi jsem něco podobnýho psala, takže chápu:-)) tip

Print
20. 01. 2005
Dát tip
Jako rejžák!:-)**

Anis
20. 01. 2005
Dát tip
Si fajn, dík

Nallien
19. 01. 2005
Dát tip
*

tak to je drsnej realismus, zadna basnicka typu AB AB ABCD... ;) neco opravdovyho, co tu obcas vazne chybi... tipa na to.

akorat vazne nevim proc to je v kategorii "jen tak pro radost" ;)

Ružbach
19. 01. 2005
Dát tip
zrejme budeš mať v piči aj akekoľvek slova chvaly a kladne kritiky . . . to je v pohode niekedy sa mi strašne páči ako píšeš toto napríklad sa mi páčilo lebo si tam ty - a možno sa mýlim, ale každopádne to je sugestívne a s trpkým humorom, s postojom a s patinou "poznania" . . . a to sa mi páči

nemyslim si... a je to perfektne, jedna z najlepsich ... dik

dadik
19. 01. 2005
Dát tip
Máš nejaký dôvod takto chľastať?

istvan...pretoze ma to bavi...a neviem kam inam...nie je to podla mna ani basen ani poviedka...a ostatni sa mi nepaci... ruz...poznas niekoho kto neznesie pozitivnu kritiku...ci pochvalu...ani ja nie som taky magor... minim...ked myslis... dadik...mam... ...a vsetkym vdaka...

no mas recht. a jeste kdyz te to bavi, tak to pak je jasny ;))

Matylda
19. 01. 2005
Dát tip
Krásně drsně napsaný. Dobrý!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru