Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

soudný den

06. 07. 1999
0
0
2281
Autor
slavek

Odpusť mi prosím Bože. Jsem hříšný člověk. Hřešil jsem proti všem Tvým přikázáním mnohokrát. Nejsem hoden dojíti ráje. mnohokrát zabíjel jsem, zabíjel jsem přátelství, duši svou, hrdost svvou, ideály své. Ďábla nenávisti a závisti jsem vzýval. Bez pokory sledoval jsem svět. Bez víry žil jsečm po celou dobu časů mých. Popíral existenci Tvoji. Mnohokrát bral jsem Tvé jméno nadarmo. Tvé dary považoval jsem za dílo své práce, ač jsem příliš nepracoval. Ve své hrdosti a pýše jsem úspěch připisoval jen sobě a Ty jsi mohl za neúspěch. Milovat bližního svého? Ano.. miloval jsem až příliš bližních svých. Ale bylo to milování bez lásky, takže jsem porušoval další tvá přikázání. Ukradené ideály, ukradená slova. Ukradená láska.. Bože vím, že jsi pln lásky a snad mi odpustíš.. Dokážu však i já si odpustit?
Bříza
07. 08. 1999
Dát tip
Slávku - tohle je VELICE silná věc !!! Blahopřeju.

Snoopy - nemůžeme si odpustit, že zabíjíme to, co milujeme. To není přestupek proti nějakému "zákonu" proč máme špatné svědomí - to je přestupek proti nám samým ! Pokud bychom však došli rozhřešení, můžeme se pokusit udělat zkaženou věc znovu - tentokrát správně. Je to systém pokus - omyl. Předpokládá však vnímavé srdce, pravdivost a vytrvalost. V případě, že "rozhřešení" nedojdeme, skončíme buď v apatické depresi, nebo si postupně zvykneme na to, že děláme prasárny a nemusíme se tím dál zabývat. Co si myslíš, že je lepší ?

slavek
07. 08. 1999
Dát tip
Děkuji Ti moc Břízo. Celé to je jen velice emotivní, i když si za tím stojím.

slavek
08. 07. 1999
Dát tip
snoopy: nevím. možná smíření se sebou samým přinese posílení..

Rivka
07. 07. 1999
Dát tip
Odpusť mi, Bože, protože já si odpustit nedokážu...
Budiž ti útěchou, že odpustit si je daleko nebezpečnější, než to neudělat:-)

snoopy
07. 07. 1999
Dát tip
jaký je důvod k tomu, odpustit si? to je snad něco dobrého? nezdá se mi.. (škrty ve svědomí?)

maprach
06. 07. 1999
Dát tip
No, budeš muset :-) :-) :-) Bůh odpouští, komu chce, ale my musíme odpustit všem, tedy i sobě. . . :-) :-) :-) Pokud tě to uklidní, tak ten výčet by se hodil téměř na každého u nás, ne? :-)

slavek
06. 07. 1999
Dát tip
maprach: Pravděpodobně máš pravdu.. :-)

Gity
06. 07. 1999
Dát tip
Nejspíš se to všichni dozvíme jednou...jestli to dokážem...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru