Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V tieni ľalie

25. 01. 2005
0
0
3032
Autor
grimer

...sa prechádzaš v pustom lese...

-veď počkaj, postoj a pozri sa na mňa.

prosím...tak veľmi prosím-

 

no k piesku sa tiahol radšej

zahanbený? urazený?

 

...prepichnutý vlastným nožom...


...no jasne..mas pravdu... ...svoje problemy si ventilujem v krcme... ...a nevkladaj mi do ust veci ktore som nepovedal...

grimer
04. 02. 2005
Dát tip
no, to potom aj musis vyzerat, ked sa nalievas v krcme-ubohe.

...lepsie jak basne...

...ty si uvedom ze jedna z tvojich reakcii...bola na vetu...sturovci mi isli vzdy... ...tam uz bola ina generacia...nova krv... ...sam stur zomrel okolo 1856...alebo tak... ...zvysok zacal mlet nieco o panslavizme... ...telka...pretoze mi ten protimadarsky prejav pripomenul slotu... ...ucebnice...pocit...lebo tak vravi vacsina kto sa dejepisu venuje zbezne... ...a realizmus...mozno...lenze aj ty musis uznat...ze to podstatne sa vytvorilo do roku 1848...potom boli prenasledovani...atd...

...na nervy mi isli...

grimer
01. 02. 2005
Dát tip
a ja ti poviem, ze tebe isli na nervy a nebavili ta a neviem co a mas chut sa hadat, tak si sa do mna pustil, ale vies co? je mi to jedno. trepes blbosti. to, ze stur zomrel 1856, neznamena, ze bol koniec sturovcov, lebo tam nepatril len on, moj zlaty, hej? a nemam chut sa tu s tebou dalej dohadovat co hej a co nie. ok? ventiluj si svoje osobne problemy inym sposobom. mna to uz nebavi...

grimer
31. 01. 2005
Dát tip
akoze madarizacia bola neskor? a kedy ako podla teba bola? a co sestdesiate roky 19. stor.? zakazanie gymnazii a zatvorenie matice slovenskej? to bolo podla teba co? madarizacia jak hovado. a po hube sme nedostali. po prvej svetovej sme to konecne dokazali a boli sme od tych poondiatych hungarov konecne volni. a teraz sa tu zase zacinaju roztahovat a robit si naroky a neviem co. mali by sme sa konecne opat zobudit a nieco s tym spravit. zachvilu bude slovensko madarskom. a to sa blizi velmi rychlo, lenze to nikto, az na nejake vynimky, nevidi.

...nepchaj sturovcov do 60 tych rokov.... ...zakazanie gymnazii bolo v 70 tych rokoch...aj matica... ...a to som myslel ze sme dostali po hube za to ze sme vyskakovali...v 48...a zacali sme skakat znova...memorandum...atd... ...a po svetovej dostali po hube...netvrdim ze nie...ale treba si uvedomit ze realne slovesnske uzemie bolo v tom case bez juhu...ak hovorim o reci a tak...a ak by sa to robilo mierovou cestou...tak by ostalo madarsku... ...naroky ale nemaju...to je ina tema...to akoby si rakusaci robili naroky na cesko...trosku pritiahnute za vlasy...ale... ...zda sa mi ze dejepis poznas len orientacne...a mas rad frazy...a to co ti tlacia do hlavy v telke a dejepisnych ucebniciach... ...skus pohnut vlastnou hlavou..

grimer
31. 01. 2005
Dát tip
o sturovcoch som ale absolutne nic nevravel. s nimi si zacal ty, tak si uvedom, co pises. a neviem, preco by s tym sturovci nemali co mat, ved romantizmus "ustupoval" realizmu az v 70. rokoch. a telku a ucebnice si nechaj pre seba... neviem, co to sem pleties...

..tak trochu kecas...inak by si to nedaval sem...v kutiku duse asi dufas...ale to je jedno... ...krasko ma zas tak nechytil...ja mam radsej sucasnejsich...f.topol...hudba aj texty...beat...z pismaka je skvely Minim_Sladkyj...to len keby si ho este nepoznal...

grimer
30. 01. 2005
Dát tip
najlepsia poezia je z 19. a zaciatku 20. stor. myslim slovensku literaturu. a to, preco som sem dal tie basnicky ma iny dovod, nez aby si ma niekto vsimol. moja kocka na tom trvala. neviem preco. normalne ju to nastvalo, ked som odmietol. no pochopis to? tak reku nech je klud, ved o nic nejde... uz ma dusu na mieste a mne to je fuck...

...ale predsa vnimas ako na to reaguju ini... ...nesuhlasim...ono to malo vyznam vo svojej dobe...sturovci...mi isli vzdy na nervy...

grimer
30. 01. 2005
Dát tip
fajn, isli ti na nervy. suhlasim s tym, ze prichadzaju nove veci, nove styly a kadeco ale preto sa musi zabudat na to stare? na tu kolisku toho sucasneho? to je velka skoda! a nezasluzia si to ti basnici ale aj prozaici. ved za nas vo svojich dielach bojovali, bojovali za cely narod (madarizacia a tak) a teraz nimi opovrhujeme, lebo je tu nieco nove? hodime ich vsetkych do stareho zeleza a ani nevzdame hold za to vsetko, co pre nas urobili. mne sa ta poezia paci a budem tak pisat aj nadalej. ci sa to niekomu paci alebo nie. je to vec kazdeho jednotlivca.

...ja som povedal ze vo svojej dobe mali svoje opodstatnenie... ...a ze ma to nebavi citat...je uplna ina vec... ...jaksi mne sa pacia diela s ktorymi sa mozem stotoznit... ...madarizacia a tak...bola skor az neskor...po revolucii...resp....po vyrovnani...skolske zakony...co bol vlastne celkom logicky nasledok... ...skratka slovaci sa povstali...a neskor dostali po hube...napokon ako madari po 1.sv. vojne... ...ale to som povedal prilis zjednodusene...

grimer
29. 01. 2005
Dát tip
ja sa nehlasim ku kraskovi ani sa nesnazim pisat ako on. je to moj oblubeny autor, precital som vsetko co napisal a nie jedenkrat a stale nemam dost. je to proste majster slova. pre mna urcite. a ze sa niekomu nepaci ako pisem? to je jeho vec. nechystam sa vydat knihu. pisem pre svoje potesenie, ukludnuje ma to, naplna takym dajme tomu stastim...neviem. nezalezi mi, kto mi da kolko tipov tady, to mi je ukradnute. a vdaka, ze si ma teda cenis ako cloveka. to je pre mna ovela dolezitejsie nez keby ako autora. urobil si mi pekny vecer... :-)

grimer
28. 01. 2005
Dát tip
vobec nie som urazlivy. vypocujem si nazory druhych. ci rozumiem vsetkemu co som napisal? myslis, v tejto basnicke? alebo vsetko co som napisal...? rozumiem, inac by som to nepisal. kazdy rozumie svojim dielkam. nieco do nich skryje, nieco svoje, mozno nejaky odkaz, citatel to tam vidiet nemusi. no vzdy tam nieco je, nie su to len slova do versov a sloh pospajane... alebo nemas ten nazor?

...ja praveze niekedy nie...ale to je jedno.. ...praveze mam obcas ten pocit...nehovorim vzdy...ale obcas... ...inak mam zmaknutych aj kraska ku ktoremu sa hlasis...ba i roya...a tam aj ked pouzivaju symboly...no skratka dava mi to zmysel... ...ono len ci nerubes vysoko.... ...inak teba si cenim...aj ked nie ako autora...sorry... ...ale za to ze sa vies postavit aj k negativnej kritike...a tak...nemam rad urazlivych...

grimer
27. 01. 2005
Dát tip
som tu dlhsie nebol, vdaka za privitanie. to je naschval, tien lalie. aky uz lalia moze urobit tien? je to symbolika, netreba to brat doslova...

...to mi doplo... ...ale fakt neviem naco sa tak komplikujes... ...povedz mi uprimne...ty rozumies vsetkemu co si napisal... ...snad nie si urazlivy....len pocit...

...v tieni lalie je pekna haluz... ...ale oproti tvojim predoslym...musim priznat...ze lepsia... ...inak vitaj spat...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru