Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A světlem k hříchu

05. 02. 2005
6
0
1917
Autor
Benda

Rozžehni hvězdu 

V řetězech záře najdi klíč

jen odemkni svou zadupananou pýchu

Láska, tak horká na jazyku

sladká a slaná

všechno a nic

 

a světlem k hříchu

a světlem víc

 

 

Rozžehni hvězdu

Nechej jí tančit v marné snaze

nechej jí plakat ve svém smíchu

Láska, tak hlučná v hebkém  tichu

silná a slabá

vločka a saze

 

a světlem k hříchu

a světlem zpátky na zem


Silvita
03. 03. 2005
Dát tip
to je najednou světla s těch zápalek:x)))) .... ech!

inlajn
12. 02. 2005
Dát tip
...no OK, bendo, ty seš talent vysočiny, já předloni hlídal na kšeft podnikatelům z Prahy dva fracky v bejkovci...u Počátek, abylo to tam tak hiustý,m že sem musel vodjet ...jinak by mě z těch lidí jeblo, ale asi sem neměl štěstí(na lidi)...to já ale jinak mívám páčm sem dost šťzasnej, myslim teda...

Ria34
07. 02. 2005
Dát tip
Ak môžem ako amatér pridať svoj názor: Je rozhodne pekná, páči sa mi.

Peeracek
07. 02. 2005
Dát tip
mně se líbí T. :-)

Benda
07. 02. 2005
Dát tip
Díky za názory, rozhodně jsem potěšen..:-) Křečovitost upřímně přiznávám, táhne se se mnou už leta.... Líbí se mi to rybí plácání v kaluži...mimochodem, nenávidím rybáře... Přeju hodně štěstí a pěkný den....

Pisces
07. 02. 2005
Dát tip
Benda: Jsem ráda, že moje kritika padla na úrodnou púdu :-) Když už jsem v té redakci a když už někdo chce hlubší kritiku - dopřeju mu ji. Je to jen pro jeho dobro. (Zároveň se však nemůžu zcela vyhnout minimálně částečné subjektivitě.) Takže mě moc potěšilo, že jsi to normálně vzal a uznal a nějak se nevzpřičoval :-) Za takový přístup bys ten tip zasloužil ;-)

Pisces
06. 02. 2005
Dát tip
Stojíš o hlubší kritiku, takže s dovolením... Forma - téměř klasická, skáčou Ti tam nějaké verše, více či méně podařené. OK. Pokud jde o rytmus a tempo - tam to docela hapruje, nějak se pořádně nechytám. Melodika by se tam i dala najít, ale jak máš v každé strofě ty verše jinak - ruší to celkový dojem a čtivost. Obsah - téma, které bylo milionkrát zpracované a milionkrát bude. Básnická klišé - rozžehni hvězdu, apod. - to Ti nemůžu odpustit. Vzhledem k tomu, že tady ale začínáš, není to nejhorší. Téma mě nezaujalo, nenabízí nic nového, žádnou hloubku či větší pointu. Je to jen plácnutí ryby na mělčině ve snaze dostat se do vody. Ale voda je blízko a Ty se plácáš v kaluži kousek od rybníka. Celkově - kdybych měla hodnotit známkou jako ve škole - pak forma: 3, obsah: 3 Na Tip to není. Je to možná takové docela milé pohlazení, ale to je všechno. Zkoušej to dál.

Madelaine
06. 02. 2005
Dát tip
Podle mě jwe klišé označování něčeho tímto slovem. Pro by se nemohlo psát o rozžehnutých hvězdách? Hvězdy už inspirovalůy moc tvůrců - a právem. Líbí se mi i zpracování. Takže - ať se to třeba někomu nelíbí, já si tipnu. :)*

45rpm
05. 02. 2005
Dát tip
Uvolnise. Připadáš mi křečovitej.

Lunka
05. 02. 2005
Dát tip
...je poutavá, nepřipadá mi křečovitá....líbí...moc...*T

absurd
05. 02. 2005
Dát tip
taky mi přišllos trochoss křečovittoss

kassiope
05. 02. 2005
Dát tip
Jo! t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru