Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Divoký syn moře

10. 02. 2005
1
0
1118
Autor
Figo

Přináším vám moje první dílo v Písmákovi, je to legenda o pirátovi, který byl velice loupeživý. Jestli chcete se dozvědět jak to s ním dopadlo, račte číst…

Olivier Lavasseur řečený Mamlas si hned od narození zamiloval burácení vln, šumění větru a slabý pach moře. Narodil se na sklonku 17. století v samém srdci rušného francouzského přístavu Calais. Sotva se začal holit, uzavřel spojenectví s anglickým pirátem Taylorem a spolu s ním se mu podařilo neuvěřitelně odvážným přepadem zmocnit “Panny na přídi”; tak básnické jméno nesl bohatě vybavený portugalský koráb s 72 děly na palubě. Skvělá, rychlá a dobře ozbrojená loď nebyla to jediné, co Mamlas svým povedeným přepadem získal. Na palubě byl poklad nesmírné ceny: zlaté a stříbrné pruty, klenoty, perly, diamantové šperky, skříňky plné drahokamů…

Poklad si ponechal, stejně jako loď, kterou překřtil na Vítěze, opatřil ji pirátskou vlajkou a začal s ní přepadávat jeden korám za druhým

Pak se ale v Indickém oceáně začali potýkat Francouzi s Angličany a pro piráty se tamní moře stalo velice nebezpečné. Mamlas se uchýlil na ostrov Svaté Marie. pokračovat v přepadávání ovšem nemohl Francouzi záhy ovládli značnou část oceánu a byli schopni dopadnout každého, kdo se pokoušel ohrozit jejich bohatství. V té době dostali všichni piráti ultimátum, že se můžou stát řádnými občany pod podmínkou, že přestanou loupit a vrátí své naloupené poklady.

Mamlas se vzdal poloviny pokladů, ale nejcennější část lupu z “Panny na přídi” ukryl na bezpečném místě. za tím se rozhodl chovat, že je naprosto bezúhonný, a začal vystupovat v roli lodivoda. Měl ovšem smůlu. Nabídl své služby lodi Rodriguez patřící indické společnosti.

Její kapitán byl jednou z bývalých pirátských obětí a dobře si pamatoval, kolik korábů této společnosti Mamlas uloupil. Nic netušícího piráta-lodivoda zajal a odevzdal spravedlnosti. Za spáchané zločiny byl Olivier Lavasseur odsouzen k smrti.

Poklad na ostrově Svaté Marie nikdo nenašel


Ka_9
23. 07. 2005
Dát tip
Výjmečně souhlasím s Ivou...:)příběh pokulhává,ovšem věty,slovní spojení i slova sama máš zvolena krásně!Až tedy na ,,přepadávání´´to mi tam moc nejde

I_v_a_n_k_a
11. 02. 2005
Dát tip
Hmmmm,musím uznat,že jsi mne příjemně překvapil.je to napsané moc dobře. Příběh nic moc, ale užíváš krásné věty a slovní spojení. Za ně ti dávám tip. Škoda, že jsem nemohla být první

REDH0T
10. 02. 2005
Dát tip
No, povím vám příběh, který se stal... Více dbáš na formu a archaickou zvukomalebnost. Až tak mi to nevadí, ale pozor, ztrácí se ti v záplavě slov příběh. Přesto dávám tip, který by měl podržet tvůj zájem o psaní zde

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru