Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Ne)prakticky závislí

14. 02. 2005
39
28
12213
Autor
Vaud

Původně to bylo v kategorii MIMO, ale protože shluky písmen jsou podobné fejetonu, tak to asi tak bude.

Nějak mi to nejde do hlavy.

 

         Po revoluci se hledal nový název pro obvodní lékaře. Slovo „obvodní“ vyšlo z módy a bylo třeba ho nahradit honosnějším výrazem.  Ale jakým? Rodinný lékař všude jinde léčí děti, dorost, těhotné i dospělé. To u nás ne.  Proto nemůže být rodinný, ale jen lékař pro dospělé. Ale co to je lékař pro dospělé? Těch je přeci spousta. Nějakou chytrou hlavu  napadlo, že by se tato specializace mohla jmenovat „praktický lékař“.  Tímto byl zbytek lékařské populace nepřímo degradován na lékaře nepraktické. Ptám se tedy: „Může být praktický lékař nepraktický?“ Určitě ano! Stačí jednoduchý technický úkon jako výměna žárovky nebo řízení auta. Pak lze o praktičnosti vašeho lékaře jistě s úspěchem pochybovat. Neměl by někdo sepsat pro podobné účely brožuru? Třeba „Praktickou příručku pro nepraktické praktické lékaře“?  Vždyť většina podobných technických brožur je prakticky nesrozumitelná.

 

         Podobné jazykové dilema jako praktici zažívají i poslanci. Napadlo mě to, když jsem viděl v televizi jednoho  lékaře-poslance.  Kolega Kotas byl závislý na alkoholu. To není pro většinu z vás novinka. Pro svou závislost byl vyhozen z příslušné partaje a stal se - světe div se – nezávislým. Tedy nezávislým poslancem. Takhle rychle se své závislosti ještě nikdo nezbavil! Jenže dr. Kotas byl nezávislý-závislý poslanec. Chtělo se mi napsat, že to je rarita, ale u nás jistě podobných nezávislých-závislých, ale i závislých-závislých poslanců, je více. Pak nám to kluk jeden trochu zkomplikoval. Prý se vyléčil z alkoholismu! A stal se jen nezávislým poslancem. Nebo lépe nezávislým-nezávislým. Hned  v zápětí si to opět pokazil. Přidružil se k nějaké plonkové partě poslanců a ejhle -  je opět závislý. A parta, ta dovede člověka přivést na scestí, jak mi říkávala naše souška učitelka.  Z chudáka kolegy Kotase udělala opět závislého. Kdo ví, co ta parta udělá z nás?

 

A to ani netuším, jestli je MUDr. Kotas  závislák praktický nebo nepraktický.


28 názorů

Vaud
09. 01. 2012
Dát tip
Diky ;-)) tenhle jsem zrovna vyradil z knihy :-)

Kočkodan
12. 10. 2011
Dát tip
Es gefällt mir. :-)

..no..buď rád..:) ..vím že bych to měla brát a nadhledem..pořád o tom sama sebe přesvědčuju..jenže mi to nejde..zatím jsem to nerozchodila..každou chvilku brečím..:)

Vaud
31. 08. 2010
Dát tip
Hnusnou basen? O mne nikdo nic nepise :-)

..teď zrovna mi je to fuk..někdo o mně napsal hnusnou báseň a nemůžu si pomoct..strašně se mě to dotklo..:(

Vaud
30. 08. 2010
Dát tip
Kotas už je dneska zapomenutý... :-)

..hele..von Kotas četl asi Simmela a vyléčil se ze závislosti natošup..no a pak se zas něco podělalo..víš?..:))))

Vaud
27. 05. 2009
Dát tip
to je pravda, kdyz krokodyl, tak jen pokud ma bab jako zab :-)

Vaud
27. 05. 2009
Dát tip
ja jsem dnes lekly lekar :-)

Vaud
27. 05. 2009
Dát tip
asocialni socialni pracovnice

Vaud
21. 03. 2009
Dát tip
tuhle má rád můj otec :-)

Diana
20. 03. 2009
Dát tip
Móc dobrá úvaha. :-)))******

Vaud
12. 12. 2008
Dát tip
nikdo netuší, co je to fejeton, ale všichni vědí, co není :-)

Fejeton, nefejeton, není to jedno? Buďto mě to pobaví, nebo poučí, nebo nezajímá. Odsuzování obsahů a forem, to už tu kdysi bylo. To bych si měl nechat jenom Bibli a ostatní knihy spálit?

Augustus
21. 11. 2008
Dát tip
Ale když to dokážeš pojmout nadčasově, jako třeba tady, tak tím lépe.;-)

Vaud
21. 11. 2008
Dát tip
:-)) diky trochu se zdraham psat o politice, protoze to jsou casto temata jepici :-))

Augustus
21. 11. 2008
Dát tip
Tak tohle dílko je důkazem, že dobrý fejeton může oslovovat i léta poté, co ztratí svou bezprostřední aktuálnost. TIP jako bedla!

Vaud
06. 11. 2008
Dát tip
Ferrdo - diky!!! :-))

Ferrda
06. 11. 2008
Dát tip
Ó jak často sem chodím opakovaně číst ! Prakticky jen proto, že svět kolem praktičnost přehnal až k dokonalé nepraktičnosti

Vaud
05. 10. 2008
Dát tip
sparkie - diky :)

DarkMind
27. 04. 2005
Dát tip
Môže byť. :) -t-

katugiro
07. 04. 2005
Dát tip
slabší, mňo... ale kam s nápady, že? :)

klipeto
22. 02. 2005
Dát tip
říkejte si tomu jak chcete, mně to pobavilo a líbilo se mi to :o) t*

Vaud
22. 02. 2005
Dát tip
adraj, klipeto - jsem rád, že jste se stavili a díky za tipy!

adraj
21. 02. 2005
Dát tip
Nezávislý, leč velice děkovný tip

Jachr
20. 02. 2005
Dát tip
Díky-pobavilo moc !

Vaud
20. 02. 2005
Dát tip
Přátelé děkuji za vaši návštěvu i za názory!

Elyn
20. 02. 2005
Dát tip
a bude dneska další, Vaude? My se těšíme.... :)

Vaud
20. 02. 2005
Dát tip
Jéje, to jsem si vás rozmlsal :-) Ještě nemám nic vymyšleného, ale uvidíme.

Elyn
20. 02. 2005
Dát tip
:) no .. a kdyby ne, tak aspoň pohlaď Honzíka i s maminkou i za nás..;)

Elyn
18. 02. 2005
Dát tip
Jsem tu zas ...pro čtení na dobrou noc :))) moc pěkný :)

hlavinka
18. 02. 2005
Dát tip
zase poveselilo

Zbyhoň
18. 02. 2005
Dát tip
Vcelku hezká hra se slovíčky, ale zdá se mi toho trošku málo. Musím na Tebe zvedat požadavky, chlape, jinak se za chvíli v tipech utopíš :o)

Markel
18. 02. 2005
Dát tip
Máš mnohem lepší, ale i tak se mi to opět líbilo, ta hra se slovy - T

Tenhle kousek se mi moc moc líbil. Pořádně úderné! Tip Klub

Vaud
16. 02. 2005
Dát tip
Ioannes - co se dá dělat :-( I když si myslím, že s kategorií úvaha nemáš tak docela pravdu, protože tohle je fejeton.

pozorovatel
16. 02. 2005
Dát tip
a je to zavíslý fejeton nebo nepraktický?:)) ono je důležitý si všechno hezky pojmenovat. Je jedno jakou kvalitu to má, ale ten NÁZEV.. ten je důležitej. Lékaři by si měli dát nějaký anglický název, aby lidi chodili už s otevřenýma peněženkama :)) *

Vaud
16. 02. 2005
Dát tip
pozorovatel - To by byl nepraktický lékař s podivnými praktikami ve své praxi (prakticky na prd).

Tomaszlosin
16. 02. 2005
Dát tip
Mě se tento fejeton příliš nelíbí. Není špatný, ale nemá příliš švih a břink, který by fejeton měl mít. Rozhodně to fejeton je, ale četl (i psal) jsem lepší (netvrdím, že zde,na Písmákovi).

pomíjivá
15. 02. 2005
Dát tip
pobavilo... je pro mě navýsost příjemné číst zase někoho, kdo přemejšlí hlavou :-) *

Vaud
15. 02. 2005
Dát tip
Přátelé díky za vaše nezávislé názory!!

podezdívka
15. 02. 2005
Dát tip
Když mám v avízech tvoje nové dílko, nemám klid, dokud si ho nepřečtu. Ale jinak jsem prakticky nezávislý ;-) *t

gabio
15. 02. 2005
Dát tip
heh:) víš že tvoje dílka nejdou čéíst odpůlky, nebo přeskakovat? To by jinak nebyla taková sranda. Dneska jdu k zubařce, tak mi drž palečky:( t

Vaud
15. 02. 2005
Dát tip
podezdívko - jsem rád, když mě čteš! gabio - díky, že jsi se stavila a pamatuj na zaklínadlo proti zubařům - doktor ZUB

j_i_r_i_k
15. 02. 2005
Dát tip
Ale vždyť je to tak prosté, nezávislost individua závisí na předmětu případné závislosti, stejně jako nepraktičnost při praktickém posuzování na požadovaném úkonu, ovšem následné přesné stanovení míry praktičnosti závisí na praxi dotyčného s oním úkonem... No, ale když nechceš hlubší kritiku... :)

Vaud
15. 02. 2005
Dát tip
j_i_r_i_k - to je přesně ono :-) být v parlamentu nezávislý je jistě těžký - hlavně když tam mají tak príma ceny a šikovný kantýnský

gabio
15. 02. 2005
Dát tip
vysměju se jí do obličeje a ona mi vytrhá všechny zuby...je to asi 5let, co jsem viděla upoutávky na horor the dentist. prostě fuj. Díky za podporu:)))

:)

Janajka
15. 02. 2005
Dát tip
Jeden, na všeobecným nadšení nezávislej, típek.

John_Ceder
15. 02. 2005
Dát tip
:) 1/2+1/2=1

Vaud
15. 02. 2005
Dát tip
J_C několik vteřin jsem přemýšlel nad rovnicí, ale docvaklo mi to. Díky! Jsem rád, že se mi to u Tebe sčítá.

zelva
15. 02. 2005
Dát tip
Zajímalo by mě, ve které nemocnici provádíš neprakticky ty svoje praktiky?

Craerassy
15. 02. 2005
Dát tip
ty tu provádíš lékařskou praxi, že jo...léčba šokem nebo smíchem..jasnočka:-))) tip!

Vaud
15. 02. 2005
Dát tip
Na to jsem příliš nepraktický

Craerassy
15. 02. 2005
Dát tip
púro mě praktický až je to občas bránici nebezpečné:-))

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
asi glassy :-) Většinu toho, co vydávám za fejetony, ani fejetony nejsou, ale ostatní už si zvyknuli. Tak když napíšu fejeton, tak jsem z toho rozpačitej :-)

Gonsales
14. 02. 2005
Dát tip
neni to nahodou neprakticky prakticky lekar zavisly nezavisly Kotas??;))(a nebo uplne naopak;))

Terpsichore
14. 02. 2005
Dát tip
zcela mělce - dóóóst dobrýýýýýý 8-)) *

Elyn
14. 02. 2005
Dát tip
a což teprve asociální sociální pracovnice... :) *

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
Gonsales, Terpsi :-))) Díkes Elyn - to je výborný!

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
Počkéééj, to jako že nejsem fejetonista?

Jeheheman
14. 02. 2005
Dát tip
fejeton jak bič!***** :o) fakt fakt fakt, ve fejetonech tadyk nemáš konkurenta

Jeheheman
14. 02. 2005
Dát tip
Big_George: má má a je jich víc takových (o těch zahrádkářích, vole! vole! atd..:o)))

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
B_G já to za domácí úkol dostuduju a fejetony vylepším :-) Jehe - díky!!

Nicollette
14. 02. 2005
Dát tip
ehm, nemělo by tam být souška ? jinak hezký :-) *

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
hihihi, jo souška. To mi uniklo ;-) dík!

vesuvanka
14. 02. 2005
Dát tip
Moc pěkný fejeton a další skvělé postřehy.... já jsem si dlouho na "praktického" lékaře nemohla zvyknout, něco mi na tom vadilo.... a dál nezávislý - závislý, nezávislý - nezávislý, závislý - závislý... to je dokonalé...... TIP

zelva
14. 02. 2005
Dát tip
líbí...tip

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
vesu dík!! Pro mne je (pravý) fejeton postřeh, který nikdo jiný neviděl, přestože na něj všichni celou dobu koukali.

Vaud
14. 02. 2005
Dát tip
zelvičko - díky, že ses stavila!

Šminka
14. 02. 2005
Dát tip
:-))) *

Empty
14. 02. 2005
Dát tip
:-))) Povedené. Četl sem to s otcem a oba sme se velmi zasmáli. Ačkoliv to tak nemusí vypadat, dám ti, prakticky nezávisle na předchozích kritikách, v této době již možná trochu nepraktický tip a budu doufat, že se nestanu závislým na tvých výtvorech:-)*t

Dero
14. 02. 2005
Dát tip
Dobrá glosa, moc dobrá. :o) *

Dotek
14. 02. 2005
Dát tip
Při čtení mě napadla taková blbůstka: Muž je krásy myslitelem pro ženu myslí tělem Nezávisle odvislý prakticky pak nemyslí Praktický jako použitelný? :-) t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru